Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blixtrar och regnar satan här. Jag hade tänkt gå en långpromenad i skogen. Blir nog inget med det!
Hoppas det kan komma svamp nu snart!

Var ute och glodde lite på mina favorit-svampställen igår, mest för att se om det hade börjat växa någonting efter senaste tidens regn så att jag kanske skulle kunna plocka om ett tag. Men inte en enda liten pluttsvamp hade tagit sig upp ur marken :cry:
 
Sitter på Stigs Center och velar om jag verkligen vill gå och käka på Mr Johanssons eller ta mina mackor.
Är färdig med alla utkörningarna och har bara ett ställe kvar - lastningen. Får ej åka dit före 13:00 och avgångstiden är 17:00, inte bra å va fö snabb. 😅
Ät stabilt om du ska åka från Hisingen vid 17 en fredag, är mitt tips ;)
 
Har schamponerat hunden. Som plåster på såren fick han gå bort till mina föräldrars hus och umgås med deras tik.
Jag ska äta lite mat. Fått hem det nya köksbordet och en tavla jag ärvt av mormor, det är ett porträtt av hennes mormor. De var så lika, samma leende och kärleksfulla blick. Glad att jag fick den. Och en målning av hennes barndomshem, men den står kvar i mammas hus i Stockholm än så länge. Kan nog behöva organisera om på väggarna för att få plats med alla tavlor! (Ta ner några är inte aktuellt.. Har sånt jag verkligen vill ha på väggarna och mycket är ärvt med en privat historia kopplad till)

Å fö är transparant äpplena mogna. Ska göra must och paj i helgen :)
 
Var ute och glodde lite på mina favorit-svampställen igår, mest för att se om det hade börjat växa någonting efter senaste tidens regn så att jag kanske skulle kunna plocka om ett tag. Men inte en enda liten pluttsvamp hade tagit sig upp ur marken :cry:

Det är guldnatt ha sina ställen! Här vet jag ju inte alls iom nyinflyttad.
Vi hann ut en sväng mellan två oväder sas. Det fanns absolut ingenting. Inga bär etc heller.
Hoppas det kommer till hösten, hos er med. Det där är min terapi. :D
 
Sant, äpplen har vi i överflöd. Får bli äpplen och vatten :up: har en hel del zucchini och rabarber också att dryga ut kosten med.
Äppelpaj lät som en bra idé, jag tror jag ska göra en jag med :d
Dagens middag blir massor av tunt hyvlad squash med tunt skivade tomater över. Lite olja och lite salt. Smulad feta i sparsamt lager uppepå.
Står i ugnen och gonar sig just nu :d

Billigt! :up:
 
Klockan ar 7:30 am och jag sitter fortfarande har ... I dag blir det en lansam start pa dagen. Maken's bil ar och blir ompysslad pa verkstad sa nu pa morgonen har han min bil. Vi lever fortfarande med varningar for dalig luft kvalitet och det gor att det ar svart att gora nagot utomhus. Det blir forhoppningsvis lite battre senare i kvall runt solnedgang nar varme skiftningarna fran en varm (27*-28*C) dag skiftar till en kyligare natt (10*-12*C) och darmed atminstone en bris bildas. Det ar TOTALT vindstilla annars nu ... bra sparvader om hundarna kunde lukta nagot genom den daliga luften. :cautious:
Men nu ar det snart dags att vacka hundarna och dra igang...
 
Haha ngn skämtar med mig aprillo. Och det är extremt kul :rofl: Fick denna clutch på posten och var naturligtvis tvungen att inviga den direkt :D

9317D0BD-FA83-4658-B77A-7F6C7F12EBE5.jpeg
 
Dagens middag blir massor av tunt hyvlad squash med tunt skivade tomater över. Lite olja och lite salt. Smulad feta i sparsamt lager uppepå.
Står i ugnen och gonar sig just nu :d

Billigt! :up:

Om jag ocksa tar nagra applen ... och en lok ... Jag provar det nar ACn inte behover jobba dubbelt om jag kor ugnen. :up:
 
Jobbat.
När jag stod och väntade på bussen vid Stationen, så började det ösregna och hagla... Riktigt stora bitar kom detO_o
När jag sedan gick från bussen hemma och hem, hände det en "olycka". Så det var bara att hoppa in i duschen...:turd:
Har åskat och regnat hela em och nu med. Magen värker så jag får ta något snällt till middag, typ yoghurt
 
Jag väntar på en pizza jag beställt, hade glömt att jag spillt nåt i ugnen för några veckor sedan och skulle laga mat... Nu stinker det rök i köket :grin: Kan inte klaga allt för mkt däremot, får ta itu med det imorgon och pizza låter mycket godare :d
 
Det är lugnt, läget är under kontroll. Ätit 3 dubbelmackor, som jag hade med mig. Kom även över en banan på stället där jag ska lasta, i värsta fall kan jag göra ett pitstop i Bollebygd. 😁👌🏻
Körde över Angeredsbron hem istället, var någon stillastående bil i vänsterkörfält. Gick hem från jobbet 19:30, fattar inte hur jag klarat dan med bara 3-4 timmars sömn och inga incidenter, (eller tja inget som smällde, var förvisso nära när en bil tvunget skulle om trots att filerna gick ihop, var hårfint nära) 👀
Men nu e ja helt utslagen och ligger på soffan.
 
Jag är hemma igen efter två dagars vistelse i Stockholm. På vägen hem hann jag besöka en ramverkstad, biltema och byggmax. Det kom en rätt rejäl åskskur när jag var i Vällingby. Jag kan inte minnas när jag såg så mycket vatten sist på vägarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 352
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp