Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stötte ihop med en hyfsat känd Tv-profil som just fått barn. Tittar ner i vagnen och försöker spela intresserad. Känner att det är dags för en komplimang då drar till med ”nej men den har ju väldigt bra hy ändå måste jag säga”

Törnis vafan? :cautious:

Jag dör! :rofl:

Kl
Har tagit ledigt i em och fått hästen skodd och den tränat oss. Han är ju världens roligaste!❤️
Hade dunjacka och vinterkängor på idag. Burr!
Lade mig i sängen en stund med Vovvi. Vill inte lämna värmen under täcket. Men bör laga middag snart.
 
Känner mig orkeslös. Hungrig men orkar inte fixa nåt.
Nånting anföll vår favorithöna och skadade henne så pass att hon fick tas bort :(.
 
Så sjukt sugen på glass... Jag har ingen glass hemma. Jag har inte ätit onyttigheter sedan i fredags (tidigare åt jag sådant varje dag). jag vill vill vill! Misstänker dock att hjärnan kommer kännas seg imorgon om jag äter glass idag, och imorgon behöver hjärnan verkligen vara igång, för då blir det jobbigt på jobbet...
 
Jag är så jävla kär i kortison just nu!
Fortfarande jobbigt att andas om jag rör mig, MEN...
Min si-led känns knappt! Från skrika rakt ut ont till inte ens öm! Itan smärtstillande! WOOOHOO
Nu är du kanske inte spruträdd som jag men måste fråga då jag blev erbjuden det samma,gör det skit ont?? Att få sprutan.
 
Nu är du kanske inte spruträdd som jag men måste fråga då jag blev erbjuden det samma,gör det skit ont?? Att få sprutan.
äter kortison just nu, så det är inte spruta. SI leden har jag inte orkat söka för, men blev tvungen pga astman.
Har fått sprutor tidigare, ffa i höft och handleder, och jag är inte spruträdd. DEt känns när man får den, helst klart, men det är bedövning med så det går över. Och det är VÄRT det! Sist jag fick i höften skrek jag rakt ut, men det var ändå värt det. Vad fasen, så många gånger det gjort skrika-rakt-ut-ont utan att man fått spruta, då kan jag ta det när jag vet att jag blir bättre av det :D
 
Gud, det var ett tag sedan som jag fått lov att ringa runt såhär, så glömt bort lite hur hopplöst det är. Ringde för att få förnya ett recept, tänkte höra om det gick att gå tillbaks till min normaldos, som random staffet fått för sig att ändra utan att ha träffat mig. Men det var att sikta för högt. När jag ändå hade min vårdkontakt på psykiatrin på tråden så passade jag på att säga att jag nog behöver öka dosen på min ADHD-medicinering, vilket inte borde vara några konstigheter, jag står på en låg dos och man brukar rekommendera en ganska hög vid medicinering mot MS-trötthet som jag äter läkemedlet för ("min" neurolog har skrivit att vi kan öka till maxdos vid behov). För att få tillbaka min vanliga dos på ett läkemedel, och för en ökning av ett annat så krävs nog ett läkarmöte, men eftersom att jag fallit mellan stolarna sedan den jag hade slutat, så kan det nog ordnas tidigast i slutet av november. Kontakten föreslog även att jag ska ringa neurologin och be "min" neurolog skriva eller ringa till psykiatrin om ärendet (han själv för inte skriva ut ADHD-medicinering till sina patienter i det här landstinget). Grejen är att han också är en straffet, och jag har en känsla av att det kommer vara jättesvårt att ordna. :( Sedan har jag egentligen blivit lovad en psykologkontakt under den här hösten, men det verkar inte heller bli av. Och för att runda av samtalet så berättade min psykiatri-sköterska att hon ska sluta i november och att det nog blir svårt för mig att få en ny kontakt.

Det känns inte alls helt hopplöst, inte alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 331
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 432
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 458
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp