Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle ut på ett kvickt hallonspan på kvällskvisten och kom hem med 3,5 kg :angel:
vdygcrlimnzaxym.jpg

Matvägrande katt :(
Blir att gå till affären tidigt imorgonbitti för att köpa lite Gourmet Gold, brukar vara det som får honom ur svackorna.

Det här med att bryta med M triggade igång mitt magsår på hög nivå. Kom på för någon timme sen att jag inte ätit sen frukost så jag tvingade i mig två mackor. Nu är magen arg på mig!

Sitter i sängen och käkar rester från kvällens chop-chop takeout.
Pojkvännen var förbi efter 1 v i dk på jobb. Nu åker han 2 v till Italien med dottern på semester. Jag är rätt avis som måste jobba. Hoppas på någon fin present iaf.. Han vet vilken affär jag köpte väska i sist vi var där. Och dottern har mkt bra smak! :p
Men vi har pratat om ev Australienresa i nov och tex Bali eller likn över jul och nyår. Så jag får överleva! ;)

Hittade nyss unghästen med uppskuret knä, kota och karled på ena bakbenet :down:
Det positiva är väl att vi fixar det hela utan veterinär så länge det inte bli en infektion och att hon äntligen börjar förstå att jag inte är ute efter att ha ihjäl henne utan hjälpa henne numera när kommer till sår och allt runtomkring.
Min fina lilla häst :heart

Hittade nyss unghästen med uppskuret knä, kota och karled på ena bakbenet :down:
Det positiva är väl att vi fixar det hela utan veterinär så länge det inte bli en infektion och att hon äntligen börjar förstå att jag inte är ute efter att ha ihjäl henne utan hjälpa henne numera när kommer till sår och allt runtomkring.
Och då är ju frågan vad i hagen som orsakat det?

Men jisses vilken osis :down: hoppas såret håller sig fint!

Matvägrande katt :(
Blir att gå till affären tidigt imorgonbitti för att köpa lite Gourmet Gold, brukar vara det som får honom ur svackorna.
Känner igen det där .Min kan äta en sort några dagar sedan matvägrar han tills jag hittar något annat .Fick en provpåse av vet då jag var dit i fredags och det äter han nu Och det är lika med hunden .Köpte mat av vet och det åt han två gånger en påse för flera hundra .Men kan lura honom med att ställa mat där katten har sin då är han så snål att katten inte ska få mat utan äter då ..ibland

Och då är ju frågan vad i hagen som orsakat det?
Ingen aning, jag gick igenom den hagen senast i går då jag rensade på kardborrar och renare hage får man leta efter. Av skadorna att döma skulle hon kunnat gå omkull och orsakat dom men det stämmer inte riktigt heller för hon borde ha andra skador med då med tanke på hur dom ser ut. Hursomhelst så kommer hon bli bra som det ser ut nu så håll tummarna i tre dagar :cautious:

#ärdöd

Jag ska till Arlanda och hänga på låset hos FedEx (i jobbet :meh:) men jag vill faan inte vara vaken nu! Oklart iofs om jag verkligen är det... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 450
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 139
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
865
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023