Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kattskrälle efterlyser kollo och kan checka in snabbt :angel:
Hon kanske kan hänga med lintott till @dobbis ? ;)

Lintott har för övrigt skött sig marginellt bättre idag. Det gick fint över granngården, men sen såg hon spöken i skogen och vägrade gå fram. Sa till henne att om vi tog oss ytterligare 10 meter så skulle hon få äta lite gräs där och sen vända tillbaka, det tog säkert 10 min men lyckades slutligen.
På eftermiddagen åkte jag tillbaka med nyinköpta plaststolpar och avspärrningsband, delade av en bit av hagen och jobbade henne lös där. Förhoppningsvis kan vi få ordning på våra problem delvis den vägen.

Imorgon blir det nytt försök ute. Hon är i alla fall fenomenal på att korsa vägen, hon bryr sig inte det minsta om bilarna som kommer där :bow:

Trött och slut i kroppen. Skönt att det är fredag imorgon, veckan går verkligen fort. Försöker hålla mig ifrån att äta upp biskvierna i kylskåpet :meh:
Håller på att tvätta lite, snart dags att gå ner och byta maskin igen. Har hunnit ut å spela lite pokemon också och hämtat paket. Samt både bokfört och skickat in momsrapporten. För en gångs skull är den inte inne samma datum som den måste, utan ett par dagar innan :rofl::angel:

Hon kanske kan hänga med lintott till @dobbis ? ;)

Lintott har för övrigt skött sig marginellt bättre idag. Det gick fint över granngården, men sen såg hon spöken i skogen och vägrade gå fram. Sa till henne att om vi tog oss ytterligare 10 meter så skulle hon få äta lite gräs där och sen vända tillbaka, det tog säkert 10 min men lyckades slutligen.
På eftermiddagen åkte jag tillbaka med nyinköpta plaststolpar och avspärrningsband, delade av en bit av hagen och jobbade henne lös där. Förhoppningsvis kan vi få ordning på våra problem delvis den vägen.

Imorgon blir det nytt försök ute. Hon är i alla fall fenomenal på att korsa vägen, hon bryr sig inte det minsta om bilarna som kommer där :bow:
Gulingen är mer än välkommen men katteländet får snällt stanna hos matte,både pga beteendet och att jag är allergisk (men gissa skulle vilja ha en egen)

Gulingen är mer än välkommen men katteländet får snällt stanna hos matte,både pga beteendet och att jag är allergisk (men gissa skulle vilja ha en egen)

Hon är extra charmig när det är dags för hårbollar :angel:
Allergi är inga problem, jag har det med men har fungerar fint faktiskt.
Tidigare katt som jag hade för många år sedan reagerade jag starkt på dock.
(Den var klassisk huskatt med kort päls nu har jag mco så lite mer päls men annan kvalitet och annan sand i lådan kan med påverka)
Givetvis kommer det gå bra!
Jag ska genast ringa @cili för samåkning så sparar vi lite på miljön med :p

Hon är extra charmig när det är dags för hårbollar :angel:
Allergi är inga problem, jag har det med men har fungerar fint faktiskt.
Tidigare katt som jag hade för många år sedan reagerade jag starkt på dock.
(Den var klassisk huskatt med kort päls nu har jag mco så lite mer päls men annan kvalitet och annan sand i lådan kan med påverka)
Givetvis kommer det gå bra!
Jag ska genast ringa @cili för samåkning så sparar vi lite på miljön med :p
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej ! Ligger på golvet o sprattlar o skriker vill inte! vill inte! vill inte!

Jippikayey, :bump: det här blir bara bättre och bättre, personalen på Byggmax "nä vi kan inte ringa så fort häckarna är fulla, det tillhör inte våran policy" bytte platschefen ut till "klart jag ringer, jättebra om du kan använda det till nåt även om det nu bara skulle duga till ved" så det här kommer att ske löpande. :banana:
Fast pris blev 500 spänn för fullt släp och då ingår trucklastning, det fanns visst 5 släp till att börja med. :p
Man ska prata med huvet och inte med arslet på företagen har jag lärt mig. :D

Har ätit middag. Nu lite slösurfing innan det är dags att kolla på dumburken i kväll. Ernst är ju kl 20, sedan Samlarna på TLC?

Känns inte som att jag fått något gjort alls, ändå har jag fått undan en del.
Häromdagen fick jag kall mat på mc så jag fick slänga skiten eftersom jag redan åkt därifrån :meh: vilket jag påpekade i dag och bad dom värma brödet 2 gånger, då fick jag fel hamburgare! :rage:
Denna gången gick jag till tillbaka och krävde rätt hamburgare och kompensation! Ne kompensation kunde dom inte ge mig dessvärre och inte kunde dom komma ut med hamburgaren till bilen utan jag fick stå i luckan och vänta .... och så ville hon ge mig två hamburgare som kompensation plötsligt varpå jag tackade nej med orden att jag kommer aldrig orka två ändå. Gissa vad jag fick?! :banghead: två hamburgare ändå :banghead: tror ni det var vad jag beställde?! :banghead: nej så klart inte :rage:
Men jag har ätit upp den ena och slängt den andra för att rädda blodsockret och så visade det sig att hon som var ansvarig är tjejen som står inhyrd i grannstallet så jag ville inte bråka mer :o
Men surt är det :banghead: :arghh: :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 429
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 116
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka