Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är snart den här trådens signaturrättNu står det en korvstroganoff och puttrar på spisen![]()
Nä! Burkskinka med mimosa sallad!Det är snart den här trådens signaturrätt
Det har jag nog aldrig sett någon annan skriva omNä! Burkskinka med mimosa sallad!![]()
Precis så har mina hus varit,spik måste ha varit gratis förr i tidenHahaha
När min far renoverade huset muttrade han över att de som renoverat förra gången måste haft spikackord. Dvs betalt efter hur mycket spik de gjorde av med. Taklisterna satt med tretums spik på varje halvmeter.
Säkert för att 70-talet vill ha tillbaka sin äckliga mat.Det har jag nog aldrig sett någon annan skriva om![]()
Det är nu 20 år sedan pappa gick bort och jag är fortfarande fascinerad av de stora mängder lådor med spik han har lagt upp i lager i sommarstugan, tyvärr är det ju inget som man egentligen använder längre så vi kommer att nästa sommar åka och slänga en massa och bara spara mindre mängder "till behov".Hahaha
När min far renoverade huset muttrade han över att de som renoverat förra gången måste haft spikackord. Dvs betalt efter hur mycket spik de gjorde av med. Taklisterna satt med tretums spik på varje halvmeter.
Släng inte.Det är nu 20 år sedan pappa gick bort och jag är fortfarande fascinerad av de stora mängder lådor med spik han har lagt upp i lager i sommarstugan, tyvärr är det ju inget som man egentligen använder längre så vi kommer att nästa sommar åka och slänga en massa och bara spara mindre mängder "till behov".
Men han köpte även en del som jag kommer att hålla stenhårt i, en hel del handsmidda spikar som ska användas till utvalda projekt!![]()
Åk till en byggnadsvårdsbutik och lämna spiken där, dom blir själaglada åt sådana fynd.Det är nu 20 år sedan pappa gick bort och jag är fortfarande fascinerad av de stora mängder lådor med spik han har lagt upp i lager i sommarstugan, tyvärr är det ju inget som man egentligen använder längre så vi kommer att nästa sommar åka och slänga en massa och bara spara mindre mängder "till behov".
Men han köpte även en del som jag kommer att hålla stenhårt i, en hel del handsmidda spikar som ska användas till utvalda projekt!![]()
Är det verkligen någon som använder spik i så stor utsträckning? Vi pratar alls långa spikar nu, typ 15 cm långa, små spik har vi nog nytta av, men de där lådorna undrar jag om de gör någon glad.Släng inte.
Sälj. Eller skänk bort.
Det finns mängder av människor som skulle bli urglada för att komma över spik till bra pris. Hemmafixare, byggnadsvårdare etc som sällan har oceaner med pengar men väldigt mycket idéer och drömmar.