Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahaha

När min far renoverade huset muttrade han över att de som renoverat förra gången måste haft spikackord. Dvs betalt efter hur mycket spik de gjorde av med. Taklisterna satt med tretums spik på varje halvmeter.
Det är nu 20 år sedan pappa gick bort och jag är fortfarande fascinerad av de stora mängder lådor med spik han har lagt upp i lager i sommarstugan, tyvärr är det ju inget som man egentligen använder längre så vi kommer att nästa sommar åka och slänga en massa och bara spara mindre mängder "till behov".
Men han köpte även en del som jag kommer att hålla stenhårt i, en hel del handsmidda spikar som ska användas till utvalda projekt! :D

Det är nu 20 år sedan pappa gick bort och jag är fortfarande fascinerad av de stora mängder lådor med spik han har lagt upp i lager i sommarstugan, tyvärr är det ju inget som man egentligen använder längre så vi kommer att nästa sommar åka och slänga en massa och bara spara mindre mängder "till behov".
Men han köpte även en del som jag kommer att hålla stenhårt i, en hel del handsmidda spikar som ska användas till utvalda projekt! :D
Släng inte.
Sälj. Eller skänk bort.

Det finns mängder av människor som skulle bli urglada för att komma över spik till bra pris. Hemmafixare, byggnadsvårdare etc som sällan har oceaner med pengar men väldigt mycket idéer och drömmar.

Åk till en byggnadsvårdsbutik och lämna spiken där, dom blir själaglada åt sådana fynd.

Fö. har jag nästan helt slutat handspika om det går, jag skjuter eller skruvar för min högra handled som varit bruten + hammare och spik är ingen bra kombo, den enda hammare som funkar är lilla smideshammaren för den är välbalanserad och lagom tung. En snedträff med vanlig hammare och det känns som om nån hugger av handleden.

Släng inte.
Sälj. Eller skänk bort.

Det finns mängder av människor som skulle bli urglada för att komma över spik till bra pris. Hemmafixare, byggnadsvårdare etc som sällan har oceaner med pengar men väldigt mycket idéer och drömmar.
Är det verkligen någon som använder spik i så stor utsträckning? Vi pratar alls långa spikar nu, typ 15 cm långa, små spik har vi nog nytta av, men de där lådorna undrar jag om de gör någon glad. ;) Men vi ställer antagligen in dem i återvinningscontainern på tippen, där kommer det även att hamna två handfat som min kära mor har köpt i något anfall av att hon ska renovera badrummet och sen insett att även om man köper ett stort handfat så betyder inte det att det faktiskt får plats. Det finns en anledning till att handfatet är litet på toaletten... :cautious:

Jag misstänker att vi kommer att bli välkända på tippen efter nästa sommar... :angel:

När man astrött rafsat åt sig några filmer på Coop baserat på skådisnamn främst och kollar IMDB hemma.. De flesta mediokra betyg.
En hade dock många nomineringar. Kändes fint! Sen kollade jag vad: "Årets besvikelse", "sämsta film", "skådis som behöver ny agent".
Haha.. Jaja.. Netflix finns ju. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 429
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 120
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
820
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka