Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu går frisk ponny i hage medan sjuk ponny står inne. Ponny i hage är smått hysterisk och galopperar runt som om det inte finns någon morgondag. Förhoppningsvis lugnar hon ner sig snart. Om inte annat har hon gjort av med lite överskottsenergi och blir kanske trevlig att rida sen i kväll.
Ponny på box är missnöjd med att vara på box och vägrar äta sitt hö. Det går snart över, det är jag övertygad om.

Nu ska jag ut och såga i ena boxdörren, den är lite för stor så den blir svår att stänga. Ska även förbereda för morgondagens lamp-skruvning. Två nya lampor ska upp, en i sadelkammaren och en i stallgången.

Borde ta en sväng med röjsågen med, får väl bli senare i eftermiddag.

Plockade lite hallon idag med ;)
xltzdzayqwpsaag.jpg

De bor numera i min frys tillsammans med gårdagens skörd, men nästa omgång blir nog till sylt och saft :)

Har provskrittat nya hästen idag. Hon brydde sig inte ett dugg om att hon hade en människa på ryggen, allt fokus låg på att försöka få ur husse så mycket godis som möjligt :cautious:. Vet inte hur många gånger jag suttit upp och av nu, men många är det och hon står tvärstill varje gång, det bådar gott inför framtiden!
Sen ville hon inte gå till hagen (med kompis i...), för det var tydligen roligare på ridbanan. Praktiskt med en arbetsvillig häst, men det är ju så mycket enklare om man kan leda henne var man vill utan att hon ifrågasätter.

Energin som togs ut i stallet måste dock ersättas igen, så jag sitter halvdöd med datorn och bevakas noga av ena katten (som nog gärna vill få ur mig så mycket godis som möjligt...). Sambon har åkt iväg på egna äventyr, så det lär bli en tupplur för min del.

Har absolut ingen ork till någonting. Borde gå till mormor, men orkar inte. Promenad dit + hem känns övermäktigt. Borde tvätta (åtminstone träningskläder) men orkar inte.
Borde diska, men orkar inte.
Borde gå ut med Edwind , men orkar inte. Det är dock prio 1 så fort vi kommer upp ur sängen. Just nu sover han, men jag är rätt säker på att när jag går upp blir det BRÅTTOM ut , så jag laddar för det...

Sonen har längtat efter fotbollsskolan, i går började den, jättekul, sen träning på kvällen, han täcker ett skott med knät och har nu ont... Det var den fotbollsskolan :down: Dessutom vaknade han i morse med svullna och röda ögon :cautious: Så efter att jag hade skjutsat in grannbarnen till fotbollsskolan (jag hade lovat eftersom deras föräldrar skjutsade igår och jobbade idag) så åkte vi och köpte knäskydd, allergitabletter och smörja till ögonen. Sen har han vilat hela dagen, vi har kört två vändor till returen med skräp, skönt att bli av med lite även om man skulle behöva köra dygnet runt i en vecka för att det skulle bli så bra som man vill. :angel::D

Min tatuerare har bestämt att vi ska göra en massa roligt i höst :rofl::love:
Gissar att jag får retroaktivt av FK snart och då ska vi boka in en timme, eller två, för lite småpyssel.
Sen ska vi bestämma ett datum när hon ska göra sin "Vera special" på mig :love::banana:

Tror min dator börjar sjunga på sista versen, och pga gamla dumheter får jag inte handla på faktura. Får väl ringa mammsen o pappsen och se om de vill stå på en faktura åt mig så jag kan uppgradera INNAN den dör.

Borta bra men hemma bäst. Kom hem från min pappa + fru + bror med familj. Jättetrevligt att umgås och katten njöt av att få vara ute och härja i trädgården och på bryggan under mattes vakande öga. Men det blir ganska mycket ljud och nu sitter jag här i tystnaden, köpt sushi och jordgubbar, ska plocka ut min cola ur kylskåpet och avnjuta GoT :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 450
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 139
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
865
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023