Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst är det! Förstår inte varför man inte gör det oftare .Det var supergott så du vet det :p Hunden håller med.
Synd att du bor en bit bort för det finns mer kvar.
Jag är avundsjuk helt klart. Men inte missunnsam, härligt att det blev gott! :D
Det var min favoriträtt redan i skolan, när alla andra klagade över hur äcklig maten var (vilket visserligen sades oavsett rätt) så gick jag och tog en portion till :d.
Har falukorv i kylen, så imorgon ska jag nog ta mig i kragen och fixa till en omgång jag med!

Precis hemkommen efter en heldag i bilen, helt slut av alla nya intryck. Åkt småvägarna till Enviken för att maken ville besöka Jonsson Fik & Butik. Även stannat till vid loppisar, gamla byggnader/sågar, gamla minnesmärken och kyrkor, därefter en sen lunch i Svärdsjö. Åt pizzorna vid badet Höganäs och naturligtvis gick vi längst ut på den mysiga Sandharen.

/ kayoba

Äsch då, synd att jag inte var hemma idag, då hade ni kunnat titta förbi :D

Har inte gjort många knop "nytta" idag. Men jag har gjort klart 6 st spishanddukar iaf. Upptäckte att jag behöver lite andra färger på själva handduken än vad jag har hemma för att göra klart resten, så får väl åka och köpa imorgon :meh:

Är död efter att ha varit igång sedan tidigt och kört en massa bil. Pussade lite på särbon på Arlanda när jag ändå var där när han hade byte av plan och rätt lång väntetid :D Nytta och nöje typ :laugh:

Shoppade på vägen hem fast jag har shoppingförbud. Jag köpte ett par supersköna Merrell-skor förra hösten. De kommer inte att hålla hur länge som helst för de är mina favoriter så de slits (de går tom att använda på vintern så länge det inte är för kallt!). De Stadium Outlet jag varit in på har haft slut på dem sedan länge men i Gävle fanns de! Till ett hysteriskt bra pris också, de första gav jag 400 kr för vilket jag tyckte var bra men de här kostade 350 kr :up:

Har landat i soffan. Ryggen ger sig inte utan bara värker mer.
Vad är skillnad på strösocker och syltsocker?? Kan man ha strösocker om man ska göra en liten klick jordgubbssylt??

Har varit på kickoff med kollegiet som börjar jobba idag. Fast var bara med på middagen, 3,5h blev ganska lagom aktivitet för kroppen och själen tror jag :)
Är fortfarande helt fascinerad över att jag mår så bra! De flesta säger att revbensfrakturer är som värst efter en vecka. Nu är jag på dygn 6 och än så länge känns det inte värre än typ en sträckning i ryggen.

Bondekräket har arrenderat ut sin hage utan att meddela mig , så plötsligt springer det folk på den privata vägen över min gård med bilar, hästar och vattendunkar. Ingen hänsyn tas alls och ingen säger ens hej.
Vill gubben ha krig igen så varsågod!
( vägen betas nu av mina hästar och är därmed avstängd tillsvidare :angel: )

Har landat i soffan. Ryggen ger sig inte utan bara värker mer.
Vad är skillnad på strösocker och syltsocker?? Kan man ha strösocker om man ska göra en liten klick jordgubbssylt??
Absolut kan man det! Det enda med syltsocker är att det innehåller citronsyra (tror jag det är?) som ska göra sylten håller bättre vid lagring. Jag använder alltid vanligt socker när jag gör sylt och saft.

Återbesök för att träffa kirurgen i morgonbitti, dom velar mellan rehab och op just nu :crazy: :cautious:
Jag vill hem och vila men vill inte ha folk springandes på gården när jag pkt härifrån.
:arghh:

Återbesök för att träffa kirurgen i morgonbitti, dom velar mellan rehab och op just nu :crazy: :cautious:
Jag vill hem och vila men vill inte ha folk springandes på gården när jag pkt härifrån.
:arghh:

Skönt att du får hjälp med handen iaf, det är ju längesen du skadade den. Lycka till imorgon! Och jag hade inte heller gillat okänt folk på gården :cautious:

Har packat typ allt medan barnet badar med resten av familjen. Funderar på om jag ska gå upp till dem igen men det får nog vara, hjärnan är för utslagen efter dagens bravader...

Hamnade i syrummet tillslut. Fick (under vissa svordomar) ihop en tygkasse. Men det gick åt fyra nålar. :arghh: Förrådet av nålar har sinat, dags att beställa hem en laddning.

Är död efter att ha varit igång sedan tidigt och kört en massa bil. Pussade lite på särbon på Arlanda när jag ändå var där när han hade byte av plan och rätt lång väntetid :D Nytta och nöje typ :laugh:

Shoppade på vägen hem fast jag har shoppingförbud. Jag köpte ett par supersköna Merrell-skor förra hösten. De kommer inte att hålla hur länge som helst för de är mina favoriter så de slits (de går tom att använda på vintern så länge det inte är för kallt!). De Stadium Outlet jag varit in på har haft slut på dem sedan länge men i Gävle fanns de! Till ett hysteriskt bra pris också, de första gav jag 400 kr för vilket jag tyckte var bra men de här kostade 350 kr :up:

SUPER pris for Merrell :up: Merrell boots OCH Merrell sandaler, samt mina Ariat riding boots ar de enda skor som inte jagar pa min RA :cautious: Tur de finns!

och nu ska jag ga ut och trana hund ... Jag tror "gamtanten", som kan vara valdigt kritisk till odagan, ska fa vara storning i dag. :sneaky:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 446
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 139
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
862
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka