Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaken och har sovit som en stock hela natten. Trots det är jag fortfarande helt slut...och vaknar man med en labbe så vaknar man dessutom med en trumvirvel varje morgon :)
Tror inte jag ska jobba i kväll. Känns som att handen behöver en dag till. Hur det ska bli i helgen med jobbet har jag ingen aning om just nu :o

Morgonkänslan
kaffedropp.jpg

Nähä, dags att börja dagen. Hund ska hämtas, tvätt ska tvättas, nya kläder ska hängas in. Och så ska vi försöka njuta av solen också.

I gar natt sov jag 4 timmar och i dag har det varit en super busy dag. Maken har varit och pratar med kirurgen som ska operera hans rygg ... 8-9 timmars operation raknar han med och nagon vecka pa sjukhuset innan det kan behovas bli "rehab" pa nagot annat stalle. Bilen ar fixad och Miss Mandy orkar helt klart mindre.:( Jag ar helt slut. Hoppas i morgon blir battre.
Vad har han för fel på ryggen? Är den kass så funkar ju ingenting vet jag av egen erfarenhet.

Mår märkligt och antar att jag drömt konstigt inatt. Det händer ibland. Jag drömmer otäckt men minns inget - mer än att jag vaknar leden eller upprörd.

Lyckades kombinera ett upprörande föreningsmöte med att jag får reda på att den fina högtrycktvätt jag köpte billigt inte var billig. det var många hundralappar för ett lik. Den var helt sönderfrusen och det skulle kostat mer än en ny likadan att fixa. . Så tillsammans med felsökning blev det en rejäl slant som jag kunnat använda bättre.

Förbannar min egen enfald - borde insett att jag skulle bett om att för provköra den innan jag betalade. Vi d min höga ålder borde jag vara smartare än så.

Plus att jag totalt tittat fel på ett mess och trodde att jag skulle träffa vänner idag men det är nästa fredag.

Alltihop samlades på en och samma kväll och det gjorde nåt med nattsömnen.

Känner mig som en smärre idiot. :banghead:
Ibland är man en godtrogen idiot på gränsen till ett rikspucko, bara att inse att det brister ibland och så står man där och funderar på hur det kommer sig att man fortfarande får gå lös. :meh:
Som den gången jag köpte en Ford Transit av en zigenare på en parkering utanför ett hyreshus, den gick jättebra för den var ju varmkörd och stod på tomgång men det var enda gången den gick för morgonen efter fanns absolut ingen kompression och zigenaren som sålde den hade gått upp i rök. :meh:

Nähä, dags att börja dagen. Hund ska hämtas, tvätt ska tvättas, nya kläder ska hängas in. Och så ska vi försöka njuta av solen också.
Jag ska dra i mig en mugg kaffe till innan jag rullar mot Byggmax, jag fick ju lov att lossa 3 kubik björkved som stod på kärran jag lånar först så nu har jag lite att börja elda med. Kompisen har ju vedfabrik och jag får allt som inte passar i storsäckarna dvs. småbitar, delar av rotben, för stora bitar och grenar och annat men det brinner lika bra som prima men en sån bit i säcken och "Svenne Banan" gnäller ihjäl sig, likadant om det är det minsta centrumröta på nån bit. Folk tror att allt som växer i skogen ser ut som det som säljs på macken. :meh:

Undrar om skatorna behöver utbildning i lämplig kost?
Tydligen gillar dom stearinljus, demolerat ett stort tjockt och pickat sönder 2 värmeljus och snott med sig det tredje.
Så nu har jag sopat bort stearinrester och tagit in ljusen.
Dom kan ju för sin egen hälsas skull gå lös i landet eller så om dom nu är hungriga istället.

Senast ändrad:
Jag ska dra i mig en mugg kaffe till innan jag rullar mot Byggmax, jag fick ju lov att lossa 3 kubik björkved som stod på kärran jag lånar först så nu har jag lite att börja elda med. Kompisen har ju vedfabrik och jag får allt som inte passar i storsäckarna dvs. småbitar, delar av rotben, för stora bitar och grenar och annat men det brinner lika bra som prima men en sån bit i säcken och "Svenne Banan" gnäller ihjäl sig, likadant om det är det minsta centrumröta på nån bit. Folk tror att allt som växer i skogen ser ut som det som säljs på macken. :meh:
Allt som inte faller inom EUs genomtänkta regler är farligt?

Igår åt jag av en gurka som inte var lämplig att ha i grönsaksdisken så jag blir nog magsjuk :rofl: dessutom var den inte fraktad mer än från landet och in i köket, helst ska väl saker åka halva jordklotet runt och vara välbadade i en ansenlig mängd kemikalier?

Allt som inte faller inom EUs genomtänkta regler är farligt?

Igår åt jag av en gurka som inte var lämplig att ha i grönsaksdisken så jag blir nog magsjuk :rofl: dessutom var den inte fraktad mer än från landet och in i köket, helst ska väl saker åka halva jordklotet runt och vara välbadade i en ansenlig mängd kemikalier?
Glöm inte att man också måste vara ackrediterad och certifierad om man öht. ska skruva på nånting numera, det har fan gått troll i alla branscher och alla är livrädda för precis allt numera. Det var en som ringde till kompisen och var förtvivlad över att hon hittat lite mögelprickar på några vedträn, hon trodde att möglet skulle sprida sig till huset om hon eldade dom. :rofl: :rofl:

Ibland finns det ingen ände på galenskaperna.:laugh:

Trött idag. Var in på sjukhuset med minstingen som är halvåret. Han fick inte behålla någon mat. Som tur var så visade det sig "bara" vara förstoppning så han fick en hel del lavemang så proppen löste sig och vi kunde åka hem igen. Åkte med båda barnen till stallet, hem igen för att duscha och invänta mamma som skulle passa barnen medan sambo och jag körde till Tylösand för att käka middag med mitt jobb. Vi var hemma halv ett och barnen väckte oss halv sju...

Ekonomisk kollaps! Har 1000 kr kvar den här månaden och inga sparpengar kvar.. Fånghäst äter upp alla pengar. Och nästa månad blir etter värre, då måste jag köpa stolp, betala CSN, betala fakturor på motsvarande 2500 kr och dessutom stå för hela hyran då sambon inte får nån a-kassa (egen uppsägning så 45 dagars karens). Vette tusan hur jag ska ta mig igenom det här :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 430
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 124
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
834
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka