Vad gör vi trådarna, färdiga för museeum? Utbruten från Bukefalos 29 år!

Bukefalos 30 år!

Gunnar

Trådstartare
Moderator
En sak jag vill uppmärksamma en dag som denna är en intressant företeelse och tråd som jag har lite blandade känslor runt.

Det handlar om de sk vgv-trådarna, Vad gör vi? Del (romersk siffra).

På sätt och vis är det tråkigt att intressanta ämnen ibland göms undan och missas av de som inte läser eller skriver i dessa. Det är därför de ibland bryts ut till egna trådar.

Samtidigt är det trevliga trådar som jag direkt tänkte på när Nordiska museet sökte 5 dagboksskrivare att skriva under ett år och sparas till eftervärlden.
“– Samhället fokuserar ofta på det som sällan händer – nyheterna. Men som museum är vi särskilt intresserade av det som ständigt sker: vardagen. Genom denna insamling vill vi lyfta fram alla de dagar som formar våra liv.”

Jag försökte hitta när dessa trådar startade då jag hade lite dålig koll på det, tror det hela startade här:
https://www.bukefalos.se/threads/just-nu.1160929/
20/8 2012 tack @iNHALE

En sak jag vill uppmärksamma en dag som denna är en intressant företeelse och tråd som jag har lite blandade känslor runt.

På sätt och vis är det tråkigt att intressanta ämnen ibland göms undan och missas av de som inte läser eller skriver i dessa. Det är därför de ibland bryts ut till egna trådar.

Samtidigt är det trevliga trådar som jag direkt tänkte på när Nordiska museet sökte 5 dagboksskrivare att skriva under ett år och sparas till eftervärlden.
“– Samhället fokuserar ofta på det som sällan händer – nyheterna. Men som museum är vi särskilt intresserade av det som ständigt sker: vardagen. Genom denna insamling vill vi lyfta fram alla de dagar som formar våra liv.”

Jag försökte hitta när dessa trådar startade då jag hade lite dålig koll på det, tror det hela startade här:
20/8 2012 tack @iNHALE
Ojdå, visste inte att det var jag som var mamma till den följetången, roligt :D

20/8 2012 tack @iNHALE
Det hade faktiskt varit kul om man kunde samla ihop dem alla på något smart sätt och få in till Nordiska museet.

Kollektiv dagbok som verkligen är blandade urklipp ur folks vardag, med små detaljer och stora händelser, samt att det hänger ihop över tid. Och skrivet inte med tanken att producera något som ska bli en dokumentation, men som blir det av sig själv.

Men formatet på deras insamligslänk verkar inte passa för detta...

20/8 2012 tack @iNHALE
Nej, trådarna måste ha startat tidigare för de fanns när jag fick barn 2011. Det var en användare som inte är kvar som startade den första, Micks tror jag hon hette?

Nej, trådarna måste ha startat tidigare för de fanns när jag fick barn 2011. Det var en användare som inte är kvar som startade den första, Micks tror jag hon hette?
Jag kan självklart ha fel, ni får gärna peka om ni hittar någon sådan tråd.

När jag söker lite hittar jag en Stora Snacktråden:
https://www.bukefalos.se/threads/stora-snacktraden-foralder.1068236/

Men det är inte just snacktrådar jag varit ute efter, utan ursprunget till "vad gör vi just nu".

Tråden ovan vänder sig väl också i första hand till föräldrar. Tror det funnits snacktrådar under hästforumen och ex.vis katt som är ännu äldre? Men det jag varit ute efter är alltså en allmän tråd om vad folk gör.

Jag kan självklart ha fel, ni får gärna peka om ni hittar någon sådan tråd.

När jag söker lite hittar jag en Stora Snacktråden:
https://www.bukefalos.se/threads/stora-snacktraden-foralder.1068236/

Men det är inte just snacktrådar jag varit ute efter, utan ursprunget till "vad gör vi just nu".

Tråden ovan vänder sig väl också i första hand till föräldrar. Tror det funnits snacktrådar under hästforumen och ex.vis katt som är ännu äldre? Men det jag varit ute efter är alltså en allmän tråd om vad folk gör.
Jag menade inte att det var en föräldratråd, det var bara en tid att hänga upp det på för mig. Som sagt, det var Miks som startade den första.
Edit - den användare som dyker upp när man söker på Miks är inte rätt person, den rätta lämnade forumet i samband med rabaldret kring utbrytning av trådar har jag för mig.

Jag menade inte att det var en föräldratråd, det var bara en tid att hänga upp det på för mig. Som sagt, det var Miks som startade den första.
Den första vadå? Handlade den om vad folk gjorde? Vad kan den ha hetat? Finns det något vi kan söka efter i den för att hitta den?

Vad gör du just nu? Eller något liknande hette den. Minns du @athena_arabians ?
Såg nu att det inte var Miks, kanske. Har lite svårt att tro att två olika på något sätt haft det namnet och diskussioner om utbrytningar skedde väl inte innan ex.vis 2010.
Jag hittar inget förutom snacktråden under barn som på något stämmer in.

Vad som kan ha hänt är att ni har helt rätt och att detta är trådar som funnits på de sk snackforumen under den period då gamla trådar raderades på just dessa forum, vilket då tyvärr inte går att länka till.

Anledningen till att jag länkade till den tråden jag länkade till var för att TS precis som jag nog trodde det var en tråd som inte funnits tidigare, på grund av:
Tänkte starta en ny tråd i stil med "irriterad på" och "glad för" trådarna, men som istället ämnas belysa vad alla bukare hittar på just nu.

Egentligen är det väl inte jätteviktigt, det jag tyckte var lite kul var just att det var något liknande Nordiska Museet sökte efter i år.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?