Vad görs? Del LXXVII

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare iNHALE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 003
  • Visningar Visningar 60 138
Status
Stängd för vidare inlägg.
Var inte hungrig innan men nu får riset bli klart
Ser så gott ut så
IMG_20180203_174931.webp

Då kommer rapporten om manicken .Den fungerade inte alls till att börja med innan jag listat ut hur den skulle användas sedan gick det som en dans och snön bara trillade av taket .För det första började jag i fel ände på taket sedan fick jag inte skaftet att sitta kvar då det var utdragbart och jag vred inte fast låsningen tillräckligt men sedan jag flyttat stegen och fått fast rören så var det bara att köra på .Hade nog gått ändå finare om jag haft mer lutning på taket men det var altantak och ett utskott på 4 meter och lika brett som huset över trappen som var det mest akuta
Såg en liknande manick på nätet som var lite annorlunda konstruerad och den fungerar nog ändå bättre

Åh. Idag är en bra dag!
Taggen ur äldsta hundens tass gick äntligen att få ut. Morsans sambo har köpt ny datorskärm. Hans gamla är bättre än min nuvarande och jag ska få hans gamla nu. Min vän drog ut mig på en spontan, lång cykeltur som blev helt underbart bra.

Nu sitter jag och lyssnar på ny, underbar musik och känner att livet inte är så tokigt ändå.

Har lite feber och är förkyld men efter att ha blivit serverad en god middag fick jag ett ryck och städade spisen, ugnsluckan och spishyllan ordentligt. Nu har jag hamnat i soffan igen och kommer kolla Mello till min mans förfäran. Han borde vant sig efter alla år. :devil:

Det ÄR toppen att man kan låna e-böcker från biblioteket. Himla smart och praktiskt. Men det är väldigt oskönt att försöka ligga i soffan och läsa, och samtidigt klura ut hur man kan balansera en klumpig dator på bästa sätt.... :p Men jag LÄSER en bok :up:. Känns kul för det var rätt länge sedan det blev av. Jag borde verkligen hitta tillbaks till det igen (fd bokslukerska!).

Katten ville med till tvättstugan tills jag öppnade dörren
Trappan är inte smutsig utan så ser det är när man målar utan att städa först. Man målar in skiten i färgen
Och målar in sig i ett hörn
Väggarna är fläckiga med, tänkte se om jag kan måla lite till sommaren, men får tänka på kattens luftrör
(Alltså inte jag som målat eländet)
IMG_20180203_183827_1.webp

Iom sjuk pojkvän och redan inplanerad hästvakt tog jag och jobbade och lät bli stallet idag.
Fick feeling och har städat maniskt med skön musik och mindre skön sång(stackars min fina granne ;)).
Nu har jag börjat möblera om lite och packa in prylar som stått magasinerade sen jag blev tvungen att göra plats för kontor.
Inser att jag har alldeles för mkt smink- och skönhets-pryttlar för att det ska vara riktigt normalt.
Känns lite bättre iaf nu när jag inte bara jobbar i stall. Känns liksom rimligare att lägga mer tid på sånt om man inte bara ska dra på en ridhjälm och svettas. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 024
Skola & Jobb Håller på med en skrivuppgift på universitetet som ska lämnas in idag i ett gemensamt dokument, jag är klar med min del men min... 2
Svar
21
· Visningar
1 888
Senast: Mirre
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
912
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 651
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka