Vad görs? Del LXXVII

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare iNHALE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 003
  • Visningar Visningar 60 143
Status
Stängd för vidare inlägg.
Årets (förhoppningsvis) värsta stresspåslag, när jag skulle gå hem idag från jobbet var min handväska borta! Alla nycklar, kreditkort, pengar, körkort osv i den förstås. Med panik sprang jag omkring och letade medans kollegorna gick hem. Till slut hittade jag väskan i lunchrummet tack och lov. Jag är så gräsligt glömsk!

Jag har jobbat på detta ställe sen november och haft kvällsskift alla veckor utom en, måste ta mod till mig och fråga chefen om jag kan få dagskift någon gång ibland. Eftersom jag är bemanningsarbetare så är jag rädd för att ta upp frågan. Svaret kan bli att om det inte passar så är dörren där...Risken är att jag betraktas som besvärlig är stor och då plockas bara en ny person in.

Frågan är om hen har klart för sig varför du är där?

Fråga rakt ut vad hen tror att besöket ska leda till?

- påminns om när avkomman en sommar inte kunde behålla någon mat. Undersöktes för gluten, laktos och en mängd annat. Skulel få träffa en dietist för att prata skonsam mat och hur hen skulel kunna få i sig ån näring.
Möts av "så du hade problem med gluten?
När dietisten fick klart för sig att så inte var fallet sa hen bara att hen inte kunde hjälpa avkomman. En patientavgift i onödan.
Jag skulle prata med en dietist om mitt kolesterol. Hen propagerade för alternativa mjölsorter när jag bakar sockerkakor
Mmmmm, bakar många sådana - är diabetiker. :banghead:
Mamma som har åldersdiabetes upplever sig inte heller få någon hjälp alls av dietisten. I julas var jag rätt chockad över mammas matvanor, bara snabba kolhydrater...Hon blev tyvärr arg när jag försiktigt försökte prata om GI och vikten av långsamma kolhydrater. Och hennes värden är förstås för höga. Hon menar att då finns det absolut INGET som hon kan äta. Suck. Vissa saker faller bort eftersom hon har haft tarmvred några gånger och inte kan äta fiberrika saker. Men däremellan finns det ju annat också. Mammor...

Har, styrkt av rödvin kämpat ihop ett blogginlägg. Funderar nu på att ta en knäckemacka med leverpastej och saltgurka. Fick ett sug efter denna delikata anrättning :p

neeeejjjjj:arghh: nu maste jag ju ut och leta efter den goda leverpastejen igen:cautious:. Fast jag vill ha attiksgurka pa.:p

Jag vill ha snö,eller kallt eller både och,nu bara vräker regnet ner och med 6st korthåriga bebishundar som ska gå ut,så är det som att vara den enda personalen på dagis där alla ungar ska gå ut iklädda,galonbyxor,regnjacka,stövlar,sydväst och lagom när man få på alla så ska någon kissa :banghead::mad:
Jag gör inget annat än klär av o på o kör tvättmaskinen,alla mina skor är leriga,byxorna har leriga hundtassar på sig och lerskvätt, jag VILL INTE MER!!!
Ge mig snö,vår,sommar,vad som helst som inte är blött.

PRECIS den sortens lera var det vi lamnade efter oss i Oregon. Har i Californien skiner solen, och det ar runt 18-20*C pa dagarna men gar ner till 10*C pa natterna. Fantastiskt hundtranar vader med andra ord. :D

Blogginlägg färdigskrivet. Bara att borsta tänder och parkera sig i sängen kvar. Imorgon väntar en tur till karolinska igen, för att träffa läkare som ska gå igenom min tid där och försöka ge svar på ett gäng frågor (det var mycket som inte gick in i huvudet där och då, när allt var kaos)
Hoppas läkaren ger svar och tar sig tid ordentligt.
Stort lycka till :)

Mmm så länge du inte måste snurra runt på söder. Mycket enkelriktade gator där.
Det byggs ju nått kopiöst överallt!
Sist jag skulle till finlandsfärjan hamna jag i gamla stan och snurra för att jag tog fel väg i Fridhemsplan pga av att de byggt om och dåligt skyltat :mad:

Och en annan gång skulle jag till Hornstull och hamna jag nån helt annanstans (inte akalla men det började på A) :crazy:

Edit: ALVIK var det!!

Nu måste jag ge upp för idag. Har suttit och översatt saker och gjort pdf:er och mer material till hemsidan.
Sjukt kul men sjukt mkt att göra.

Tog en paus på em och var och tränade med pålle i ridhuset. Vi mötte en tränare där som tyckte min häst var så fin, rörde sig bra och berömde hans utbildning. Det var kul! "ÄR det där ett HALVBLOD?"-frågan ställdes, som ofta. Haha.. Han är söt min lilla minimun, och halvblod.

Lång dag men nu är det sovdags. Imorgon åker mamma till Ystad när hon har lämnat dottern i skolan och jag ska jobba.
På kvällen ska vi till stallet och sen träna. Hoppas på bättre väder än dagens ösregn :cautious:

Är försiktig optimistisk. Kissen har ätit lite mat för egen maskin i kväll.:love:
Och en vän ska bestämde att ta stallet åt mig i två dagar så jag får lite återhämtning. Underbara människa! :heart

Nu är maten i magen och snart är vetekuddarna i ugnen klara, smärtlindringen kickar snart in och jag kanske kan ta mig till jobbet i morgon :idea:
Försiktigt optimisk är kvällens tema :angel:

Så här ser man till att matte ser en..

Bifogade filer

• A494C5B7-FCA7-44B8-91DE-CDCBEB77D07F.webp
    A494C5B7-FCA7-44B8-91DE-CDCBEB77D07F.webp
    319,2 KB · Visningar: 63
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 056
Skola & Jobb Håller på med en skrivuppgift på universitetet som ska lämnas in idag i ett gemensamt dokument, jag är klar med min del men min... 2
Svar
21
· Visningar
1 896
Senast: Mirre
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
947
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 780
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka