Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har impulsbokat plats på ett stick-retreatpå Rhodos!
![]()
Mamma som har åldersdiabetes upplever sig inte heller få någon hjälp alls av dietisten. I julas var jag rätt chockad över mammas matvanor, bara snabba kolhydrater...Hon blev tyvärr arg när jag försiktigt försökte prata om GI och vikten av långsamma kolhydrater. Och hennes värden är förstås för höga. Hon menar att då finns det absolut INGET som hon kan äta. Suck. Vissa saker faller bort eftersom hon har haft tarmvred några gånger och inte kan äta fiberrika saker. Men däremellan finns det ju annat också. Mammor...Frågan är om hen har klart för sig varför du är där?
Fråga rakt ut vad hen tror att besöket ska leda till?
- påminns om när avkomman en sommar inte kunde behålla någon mat. Undersöktes för gluten, laktos och en mängd annat. Skulel få träffa en dietist för att prata skonsam mat och hur hen skulel kunna få i sig ån näring.
Möts av "så du hade problem med gluten?
När dietisten fick klart för sig att så inte var fallet sa hen bara att hen inte kunde hjälpa avkomman. En patientavgift i onödan.
Jag skulle prata med en dietist om mitt kolesterol. Hen propagerade för alternativa mjölsorter när jag bakar sockerkakor
Mmmmm, bakar många sådana - är diabetiker.![]()
Har, styrkt av rödvin kämpat ihop ett blogginlägg. Funderar nu på att ta en knäckemacka med leverpastej och saltgurka. Fick ett sug efter denna delikata anrättning![]()
Jag vill ha snö,eller kallt eller både och,nu bara vräker regnet ner och med 6st korthåriga bebishundar som ska gå ut,så är det som att vara den enda personalen på dagis där alla ungar ska gå ut iklädda,galonbyxor,regnjacka,stövlar,sydväst och lagom när man få på alla så ska någon kissa
Jag gör inget annat än klär av o på o kör tvättmaskinen,alla mina skor är leriga,byxorna har leriga hundtassar på sig och lerskvätt, jag VILL INTE MER!!!
Ge mig snö,vår,sommar,vad som helst som inte är blött.
Hoppas läkaren ger svar och tar sig tid ordentligt.Blogginlägg färdigskrivet. Bara att borsta tänder och parkera sig i sängen kvar. Imorgon väntar en tur till karolinska igen, för att träffa läkare som ska gå igenom min tid där och försöka ge svar på ett gäng frågor (det var mycket som inte gick in i huvudet där och då, när allt var kaos)
Det är positivt iallafallNy tjänst?
Mmm så länge du inte måste snurra runt på söder. Mycket enkelriktade gator där.Håller med,Stockholm är mycket lättare att köra i.
Mmm så länge du inte måste snurra runt på söder. Mycket enkelriktade gator där.
Det byggs ju nått kopiöst överallt!Mmm så länge du inte måste snurra runt på söder. Mycket enkelriktade gator där.
Min ovana är att tugga på min tunga. Inte skönt.Vad less jag blir. Behöver få bort min ovana att trycka med nageln mot en annan nagels nagelband och under andra naglar. Ja nu är blöder det dessutom och svider![]()
HungrigMin ovana är att tugga på min tunga. Inte skönt.
För mig är det nervöst. Tungan blir alldeles öm och konstig, men jag kan inte sluta.Hungrig
Nä men ibland undrar jag vad allt kommer ifrån. Det gör ju ont! Ändå fortsätter man![]()
1 vuxen och 6 halvstora (mellan 4-6 mån)Du har många hundar? Även valpar nu![]()
Aha ok. För min egen del kan jag inte koppla det till någon speciell sinnesstämning. Trycker mest och klämmer framför tv/dator eller om jag läser något eller något annat stillasittande. Gör aldrig det när jag rör mig.För mig är det nervöst.