Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En annan bor på vischan så kan bara sitta och drömma om en semla, för baka har jag varken tid eller ork till..Jag med... Det finns en svensk affär typ 20 min härifrån och det känns rätt lockande att gå dit och köpa ett par. Det enda som stoppar mig är att tunnelbanan vid Oxford Circus är fruktansvärt i rusningstrafik och jag saknar tålamod för det just nu.
Ligger i sängen på sjukhuset och känner att den här dagen är ett enda stort grått moln. Jag har ingen ork eller lust med någonting. Vill bara sova, men det tycker inte sparven.
Ligger i sängen på sjukhuset och känner att den här dagen är ett enda stort grått moln. Jag har ingen ork eller lust med någonting. Vill bara sova, men det tycker inte sparven.
En annan bor på vischan så kan bara sitta och drömma om en semla, för baka har jag varken tid eller ork till..
De har allt som jag brukar sakna som nyponsoppa, knäckebröd, sill, rödbetssalad och godis![]()
Knackebrod, sill och godis har IKEA ... rodbetssalladen kan jag gora sjalv ... men SEMLOR?
Vi hade en "Scandinavian Store" i Portland men den la ner for ett par ar sedan. Jag saknar den egentligen inte, utom for saltlakritsen som jag numera maste bestalla on-line.
Jag tror (obs tror) att det går bra med 330 ml öl och resten vatten. Det känns som om den lilla mängden inte borde göra någon större skillnad.....Jo det måste vara mörkt belgiskt, helst kloster (!?) öl. Flemish carbonades of beef. Speciell köttgryta med ursprung i Belgien. Känner verkligen för en gryta.
Humph! Efter allt prat om semlor så gick jag ändå och handlade i affären och stack förbi kondis på vägen hem och nu sitter jag med en semla![]()
Usch dåJag och granndottern har varit ute på en kortare ridtur. Annie var pigg, superpigg! De får en längre tur imorgon så hon fick bita ihop idag
Nu ska jag sätta mig i bilen och köra iväg för att hämta hö. Det är halt och mörkt ute så jag är inte helt peppad men det måste göras.