Vad görs? Del LXXVII

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare iNHALE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 003
  • Visningar Visningar 60 140
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag med... Det finns en svensk affär typ 20 min härifrån och det känns rätt lockande att gå dit och köpa ett par. Det enda som stoppar mig är att tunnelbanan vid Oxford Circus är fruktansvärt i rusningstrafik och jag saknar tålamod för det just nu.
En annan bor på vischan så kan bara sitta och drömma om en semla, för baka har jag varken tid eller ork till..

Ligger i sängen på sjukhuset och känner att den här dagen är ett enda stort grått moln. Jag har ingen ork eller lust med någonting. Vill bara sova, men det tycker inte sparven.

:heart:heart

En annan bor på vischan så kan bara sitta och drömma om en semla, för baka har jag varken tid eller ork till..

Det låter ju inte alls ok, kanske går att beställa med posten :idea: :D
Jag var i Sverige i förra veckan och kände mig sugen på att ta med mig ett gäng semlor hem, men min kompis tyckte att det lät smidigare att baka själv. Ja, som att det skulle hända att jag ställer mig och bakar :cautious:

De har allt som jag brukar sakna som nyponsoppa, knäckebröd, sill, rödbetssalad och godis :D

Knackebrod, sill och godis har IKEA ... rodbetssalladen kan jag gora sjalv ... men SEMLOR?:arghh:

Vi hade en "Scandinavian Store" i Portland men den la ner for ett par ar sedan. Jag saknar den egentligen inte, utom for saltlakritsen som jag numera maste bestalla on-line.

Knackebrod, sill och godis har IKEA ... rodbetssalladen kan jag gora sjalv ... men SEMLOR?:arghh:

Vi hade en "Scandinavian Store" i Portland men den la ner for ett par ar sedan. Jag saknar den egentligen inte, utom for saltlakritsen som jag numera maste bestalla on-line.

Jag hittade det här knäckebrödet på M&S för någon månad sedan. Det är min favorit och det kändes rätt otippat att hitta det här, men kul! Jag är rätt bortskämd egentligen, det finns så mycket svenskar i London att mycket går att hitta. Svenskt godis har jag egentligen bara ett par hundra meter bort från där jag bor, det finns candyking pick and mix på biografen, men de har inte lakrits vilket jag tycker är rätt dålig stil :down:

pyramid-speltdinkel_550g.jpg

Sitter på jobbet och känner att jag antagligen borde vara lite mer produktiv än att hänga på buke, men tror att hjärnan tog helg efter lunch.

Ska precis sadla söta bruna gör ett ridpass. Men jag håller seriöst på att frysa ihjäl. Det har sjunkit till typ -10, och är så fruktansvärt rått i luften. Det känns som -30 tror jag. :arghh:

Börjar också bli lite trött på snön. Det har kommit typ 40 cm de 2 senaste dagarna. Igår blötsnö och idag pudersnö. Typ -10 idag, kallt som fan. Höll på att gå tokigt två gånger idag dessutom med bilen, först i en korsning när jag åkte från loppisen, bilen vill inte stanna utan bara gled rakt ut, jag skulle stanna och svänga vänster, och en bil kom från höger och skulle upp till backen jag stod i, jag lyckades som tur är svänga höger istället, tur det inte kom en bil från andra hållet. Sen typ 2 minuter senare när jag skulle ut från ett rödljus, jag svänga höger, och mitt emot var det en idiot som skulle svänga vänster (alltså ut på samma vägbana som mig) som bara kör rakt ut framför mig :banghead: Visst, det är två filer, men att ta för givet att jag skulle lägga mig i den högra filen känns lite väl riskabelt i det här vädret :meh: Jag var på väg till den vänstra filen, och fick sladd på bilen eftersom jag behövde svänga undan från den jävla kärringen och höll nästan på att hamna i henne istället :turd: Inte fan hade hon skottat fram bilen heller, typ 15 cm snö på hela utom titthål fram å bak typ :rage:
Blev 400 kr från loppisen idag iaf, sista dagen så plockade ihop allt idag och körde ut till huset med det. Skottade fram trappen, infarten behövde jag inte ta för mammas man hade kört undan med snöslungan :up::up: Hemma nu, ska diska lite. Sen ska jag hämta I lite senare, tacos står på matschemat ikväll :d

Jag och granndottern har varit ute på en kortare ridtur. Annie var pigg, superpigg! De får en längre tur imorgon så hon fick bita ihop idag ;)

Nu ska jag sätta mig i bilen och köra iväg för att hämta hö. Det är halt och mörkt ute så jag är inte helt peppad men det måste göras.

Jag och granndottern har varit ute på en kortare ridtur. Annie var pigg, superpigg! De får en längre tur imorgon så hon fick bita ihop idag ;)

Nu ska jag sätta mig i bilen och köra iväg för att hämta hö. Det är halt och mörkt ute så jag är inte helt peppad men det måste göras.
Usch då :( . Kör försiktigt! Jag ska hämta hö på söndag men då bör snöfallet och halkan vara ur vägen (tror jag)...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 025
Skola & Jobb Håller på med en skrivuppgift på universitetet som ska lämnas in idag i ett gemensamt dokument, jag är klar med min del men min... 2
Svar
21
· Visningar
1 890
Senast: Mirre
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
918
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 698
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Livskristråden
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur