Vad händer med H&M?!

Jag tycker att många av deras produktbilder börjar likna de på Zaras hemsida, mer "stylish" foto än att visa upp plagget.
Tycker ändå att det är lätt att hitta och titta runt på H&M jämfört med tex. Zaras sida där jag alltid ger upp, dels pga produktbilderna, dels pga utförandet av sidan.
Storleksmässigt märker jag ingen skillnad, samma storlek där som de flesta andra märken. Men jag håller med om att kvaliteten är lite skiftande, köpte två tröjor där i vintras. En krympte och blev sneddragen nästan direkt, den andra ser ny ut fortfarande.

Ja, håller helt med kring bilderna! Samma sak med Acnes hemsida t.ex. Jag förstår att man vill ha fina bilder men det är ju framförallt plagget man vill se! Och jag vill se hur plagget ser ut, inte hur man eventuellt kan styla det. Tänker på t.ex. toppar, jag vill gärna se hela toppen så som den ser ut, inte enbart nedstoppad i ett par jeans med hög midja eller med något annat plagg över som skyler hela toppen. Det kan gärna vara stylingförslag med bland bilderna men inte som enda/första bild.
 
Med tanke på att de få hm kläder jag köper på loppisar till dottern är otroligt små i storlekarna så skulle jag aldrig ens titta där till mig själv som är plus size. Dottern är väldigt normal i kroppen om till henne får jag gånupp 2-3 storlekar jämfört med kappahl/lindex/cubus/m.fl. Helt absurt :yuck:
 
Det här är ju något man alltid får höra när man diskuterar H&M, men är jag den enda som inte upplever det så? Jag har som sagt MYCKET kläder från H&M och jag upplever att dom håller i en evighet! Jag har nämligen som regel att jag måste använda plagg tills dom går sönder innan jag får köpa nya och vi kan väl bara säga som så att jag typ aldrig köper kläder..
Joo jag tycker nog också att de kläder jag har från HM håller i en evinnerlighet. Jag har haft ett par jeans, de höll normalt och så ett gäng 50 kr t-shirts där några är nästan 5 år gamla och helt fräscha, medan någon iofs blivit noppig efter ett år, men som genomsnitt bra. Ett par trikåklänningar har jag också som det inte händer någonting alls med, ca 3 år gamla styck. (Men det var det jag har från dem. Är mycket förtjust i klänningarna så jag hoppas de håller sig flera år till.)

FilippaK topparna kanske håller längre, men det är god mileage med flera år på någonting som kostade mellan 50-90 kr. Jag behandlar kläderna precis på samma sätt som dyrare kläder. (Hängtorka, 40 grader). Men det är ett gäng, svarta, köpta på trend, för många år sedan som är bäst, det händer ingenting med dem, en bra årgång :D. Vissa andra ändrar sig snabbare.
 
Senast ändrad:
Däremot håller jag med alla om webbsidan, jag vill prova eftersom även om du köper en ny klänning som ser "likadan" ut som den du har och är i samma storlek så kanske den inte passar alls (har testat...). Så jag brukar kolla hemsidan och se om de har ngt fint och sedan vill man gå till affären. Men HM har ju helt olika saker i olika affärer vilket är skilt från sortimentet på hemsidan så det är liksom ingen vits. (Man får gå när en kollega med liknande smak tipsar om ngt som kommit in.)
 
Damkläderna her generellt dålig kvalité på hm. Herrkläderna är bättre så handlar jag på hm är det oftast på herravdelningen.
 
Jag upplever att "logg"-märkta kläder håller i evighet. Jag har flera, väl använda, toppar med många år på nacken, som fortfarande är helt OK. Har även några andra plagg som hållit bra. Det jag inte gillar är att deras "senaste mode"- kläder i regel är i polyester eller akryl.
 
Det här är ju något man alltid får höra när man diskuterar H&M, men är jag den enda som inte upplever det så? Jag har som sagt MYCKET kläder från H&M och jag upplever att dom håller i en evighet! Jag har nämligen som regel att jag måste använda plagg tills dom går sönder innan jag får köpa nya och vi kan väl bara säga som så att jag typ aldrig köper kläder..
Nu är det mest barnkläderna jag köpt där och de pajat alltid inom kort, någon dragkedja som släpper etc etc
 
Har några bas-linnen från Logg som jag haft sedan jag var 10 år, m.a.o. mer än halva mitt liv nu. De ser fortfarande som nya ut, trots frekvent användning!
De baslinnena jag köpte från de i våras, och som alltså är typ ½ år gamla, har redan gått sönder sedan länge... Hittade dessvärre inga Logg dito i våras, kan tilläggas.
 
Sist jag var inne på HM så konstaterade jag att det inte fanns ett enda par byxor som var ens i närheten av min storlek. Ja jag är överviktig men definitivt inte smällfet. De största storlekarna var sisådär 3 nummer för små. Sen dess går jag inte in där. Det är ju totalt meningslöst eftersom de endast verkar vilja sälja till den smala delen av befolkningen. Det tillsammans med dålig kvalitet tror jag är ett av deras stora misstag. Det är inte direkt så att övervikten minskar i samhället :(
 
Men HM har ju helt olika saker i olika affärer vilket är skilt från sortimentet på hemsidan så det är liksom ingen vits.

Numera så kan man se på hemsidan vilka butiker som har produkten (& i vilka storlekar) och det går dessutom att returnera saker man beställt på hemsidan i butik, så lite lättare är det iaf.
 
Oj jag måste va annorlunda.. Men jag gillar deras app och har beställt flera gånger därifrån sen jag blev 2barnsmor. Fick ett par barnshorts som va lite snett sydda men skickar tillbaka med post så inga problem där. Tycker kläderna håller bra kvalité både till mig själv och barnen. 3 åringens tvättas rätt ofta kan jag säga och syns inte slitet alls på något. Utom typ fläckar som ej går bort men är ju ej hms fel. Köpt alla mina gravid och amningskläder där och är nöjd.

Så sent som igår va jag in i deras butik och fyndade 1 skjorta, 1 blus och 1 shorts på rea. 250 kr totalt istf 550 :D

Storlekar så är jag en 38a. Kunde ha 38 på allt utom skjortan som jag fick köpa i 34 (!) för att den skulle sitta som jag ville. Men det är väl jag som inte fattar baggy-skjortor :p

Jag köper dock inte deras allra billigaste grejer. Men förstår inte alls vad flera här har emot kvalitén...

Rörig butik däremot har de allt som oftast! Men då är cassels ännu värre :banghead:
 
Med tanke på att de få hm kläder jag köper på loppisar till dottern är otroligt små i storlekarna så skulle jag aldrig ens titta där till mig själv som är plus size. Dottern är väldigt normal i kroppen om till henne får jag gånupp 2-3 storlekar jämfört med kappahl/lindex/cubus/m.fl. Helt absurt :yuck:

Men då är det ju bara att köpa större?
Märket name it är också pyttesmå.
Polarn och pyret va tills i våras jättestora.
Vet man om det är det inga problem.
 
De har slutat sälja bh i strl 70A i butik också, men de finns på nätet. Jag köper gärna deras underkläder då de sitter bra på mig men lite tjurig blir man när de plockas bort från fysiska butiker och bara går att beställa online. Trodde inte det var en så udda storlek men tydligen....

Det där låter jättemärkligt och som ett väldigt dåligt beslut. Om man bortser från vuxna så har väl HM(&Lindex) alltid varit ganska standard för tonåringar som köper bh och med det borde den storleken inte vara direkt udda.
 
Jag handlar allt som oftast på H&M. Har bara ett enda plagg som blivit tråkigt snabbt, ett par leggings där resåren vred sig. En del kläder har jag haft sen jag gick i gymnasiet vilket är snart femton år sen :o Har nästan alltid M i deras kläder men M-L på andra.
 
Jag handlar alldeles för lite kläder. HM har jag ändock bara positivt om.

Vissa saker har gått sönder direkt vissa har hållt länge. Jag har st 36-38 men det varierar från st 32-42 på HM. Vill jag köpa kvalitet är inte HM den första butiken jag tänker på.

Köpte ett par basplagg för jobbet och ja de var billiga men satan vad fort de tappade form och såg ut som om jag använt den i flera år inte bara några veckor.

Går gärna in i en HM butik och strosar. Beställer väldigt sällan på nätet så där kan jag inte uttala mig.
 
Det där låter jättemärkligt och som ett väldigt dåligt beslut. Om man bortser från vuxna så har väl HM(&Lindex) alltid varit ganska standard för tonåringar som köper bh och med det borde den storleken inte vara direkt udda.

Jag håller med, tycker det är konstigt! Vi har två HM-butiker i vår stad men strl 70A lyser med sin frånvaro:confused:
75A finns men det kan jag inte ha..
 
Köper gärna hattar och om det råkar finnas något från deras premium/samarbete jag gillar. Badkläder är alltid fel på med dock. Har storlek 54 på hattar och hm är en av de få som faktiskt har den storleken (tipsa gärna om fler som har ;))

Köper samma storlek på hm som på andra när jag handlar, ser faktiskt ingen skillnad? Konstig kropp kanske? Baddräkter är alltid för korta (tipsar hunkeymöller) men annars passar allt i samma storlek.
 
Och jag var in på Twilfit och även där lös mindre storlekar med sin frånvaro :confused:
Twilfit iaf i min stad har ett bra utbud m små BH-storlekar. De är ju nästan de enda som har 65 i storlek i butik. Förutom typ Kappahl som har 65A i kågon slags minibarnvariant.
 

Liknande trådar

Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 571
Senast: melen
·
M
Övr. Katt Då vi har fyra katter i huset och bor nära en stor väg så tillåts dom bara vara ute i vårat sällskap när vi är hos mor och far. Katterna...
Svar
19
· Visningar
6 009
Senast: M-Meduza
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp