Bukefalos 28 år!

Vad har de blivit av era 02or?

Sv: Vad har de blivit av era 02or?

Missat denna tråd! Men då jag har en 02:a så vill jag också skriva lite! ;) Det är ett travarsto vid namn "Sessan".

Min pålla är alltså nu fem år gammal. Jag fick henne förra sommaren, så har haft henne i ett år. Hon var endast travtränad och lite flängriden så där innan hon kom till mig.
Vi har tagit det vädligt lugnt med hennes utbildning. För det första fick hon flytta långt, och det tog ett tag innan hon stressat av sig i sitt nya hem.

Nu rider vi lektion varannan helg och det går framåt! Hon är väldigt lyhörd för skänklarna och lyssnar och är villig att lära sig! Ibland kan saker utanför ridvolten vara mer intressanta, så som kompisarna som hon bara avgudar!
Men hon kan gå i form, böja sig, början till öppnor och slutor, hoppa låga hinder (i trav), skänkelvikningar etc. Grunderna i allting.
Galoppen har vi inte börjat träna på inne på ridvolten, men ute går det finfint! (jättefin att rida ut på med sällskap, ska börja träna på att rida ut ensamma nu i höst).

Inriktningen? Absolut en allroundhäst, skogsmulle och förhoppningsvis lite hobbyhoppning. En trygg häst!

Bilder? Såklart! Klicka för att se större!



 
Sv: Vad har de blivit av era 02or?

Min 02:a har gått både upp & ner. Ett typexempel är Kvalitets förra hösten då han slängde av mej på gångartsprovet för att sen gå in på löshoppningen & hoppa 9-9 :D

Han har kapacitet men kan inte alltid tygla sitt humör.. Har tagit det lugnt just pga att han känts väldigt valipg & ofokuserad. Startade vår första 90 cm förra veckan & gick nolla!! Inte ett enda bus inne på hoppbanan!

Planerar starta två LC dressyr & en till 90 i höst sen blir det träning över vintern för att förhoppningsvis kunna fortsätta uppåt i klasserna till våren.
 
Sv: Vad har de blivit av era 02or?

Här passar ju min Hedwig in. Halvblodsto f.-02 e D-day Furioso III. Hon ligger ganska bra till utbildningsmässigt. Är snart klar för LA.
Köpte henne som 3-åring då hon var i stort sett bara inriden samt visad på 3-årstest. Klass I som gångartstalang(46 p)

Satsar på dressyren där hon nog kan hävda sig väl. Fin och mycket trevlig häst!:love: (Mattes ögonsten förstårs!)
hedwig_070602.JPG

stromsholm2_07.JPG
 
Sv: Vad har de blivit av era 02or?

*Kl*
Jag har en 02a som är en fd.travare.
Köpte honom då han var 4, har snart haft honom i 2 år.
Världens underbaraste, enligt mig då.
Har gått ganska trögt med utbildningen tidigare men nu har vi fått fart.
Han gör enkla skolor (öppna, sluta) i skritt och trav, framdelsv. och så har vi provat med bakdelsv. skänkelvikningar.
Han har varit väldigt omogen i huvet, förns nu han har börjat mogna lite.
Galoppen arbetar vi på med, han är ju somsagt en travare.
Han kan båda galopperna, högergalopp är lite stel men han har haft rätt stora bekymmer med sitt kors så jag tror det sitter mycket där.

Hoppat har vi inte gjort så mycket ca 70cm uppsuttet.
Löshoppad 110cm.

Har tyvärr ingen bild just nu.
 
Sv: Vad har de blivit av era 02or?

"min" 02-hingst (passhäst) är en travhäst som sprungit in nästan 1 miljon kronor (955 000 kr).. hoppas att vi kommer över miljonsträcket iår :D.. är även inriden, kan gå i form, kan galoppskänkel (visserligen bara vänster).. stå på bakbenen kan vi göra oxå :angel:
 

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: mily
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 123
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
522
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 441
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp