Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

runt -10 i skuggan, -2 i solen. Min fick gå ut utan täcke och står och trivs i solen. Han får sitt 100gram på sig efter ridtur eftersom det kommer bli kallt när solen försvinner och även risk för snö.

Inga stora förändringar här...

-18 C i morse (kl 7). Båda ulltottarna i lösdriften mötte upp när jag kom med morgonhöt (nej, dom har inte fri tillgång). Pigga, glada och lätt frostiga i pälsen. Inga täcken :)

*kl*

Sto, föl och shettis på två år, lösdrift och i princip fri tillgång på hö med höga värden: Nakna och håriga:P

Holländsk ridponny, halvklippt men har inte särskilt mkt päls nånstans, 300g vintertäcke.

Fjordkorsning, nyligen heltklippt, vintertäcke ca 350 g med helhals.

Ca 2-3 minus.

KL

-8 här i några dagar, idag mildare med -3.
Fullblodet med filtklippningen går i 150 g amigo insulator stalltäcke, med amigo lite regntäcke ovanpå i hagen. Inne endast insulator täcket förstås.

*kl*

Här är det varanndagsväder. Ena dagen -20 och nästa -5. Idag var det runt -10 och skönt väder. Uppehåll och lite lätt snöfall ibland.

H1 (halvklippt men nästan utväxt, äldre fbl): 100 g Amigo stalltäcke och gammalt TM utetäcke över (ca 150 g skulle jag gissa på).
H2 (halvklippt men nästan utväxt, mesig tysk): 200 g TM stalltäcke och regntäcke med hals över.
H3 (halvklippt men nästan utväxt, tjockt hbl): 200 g stalltäcke och regntäcke över.

Även här pendlar det vilt. Mellan -15 och -5. Samma täcke inne som ute, ofodrat regntäcke med 100 gr 'undertäcke' (liner) på L, och otäckat på E. Ingen fryser - utom matte..

KL

Idag har det varit runt nollan och ostadigt väder, omväxlande snö/snöblandat regn. Kom ut till stallet och fann att min häst hade 300-gramstäcket på sig, antagligen någon som tagit fel. Imorgon ska det bli kallare och förhoppningsvis får han på sig sitt fleecefodrade regntäcke igen.

Ja här förändras inte mycket annat än temperaturen ;)

-21 grader, inga täcken. Fortfarande lösdriftshästar med all päls kvar.

kl*

Är några minusgrader, blåser och yr lite snö.

Känsligt halvblod, filtklippt tunn päls i övrigt.
Är ute i hagen med 400g stalltäcke, över detta 100g regntäcke och en tjockfodrad avtagbar helhals. Lagom varm under och nöjd.

Borde ta kort och lägga ut här för tror hon är snyggast täckad i denhär tråden :eek:
KNALL rosa täcke med en knall lila hals till, som ja bara köptes pga färgen :rofl::rofl:

KL, -11 här idag och rätt blåsigt. Går med 200g Bucas Freedom ute.
Igår var det 0g och lätt regn då var det regntäcke med fleecefoder på.

Kläder efter väder och inte för mycket kör vi på här.

-6 till -10, vindbyar. Araben var kall/sval under täcket, kanske på gränsen.. Får se hur han är ikväll. Han är iaf fin och avslappnad i ryggen fortfarande. De andra två klarar sig prima utan täcken.

Inne har Araben sitt Celtic Light och ett extra kilo hö.

Här är det just nu -15 har varit ca -12 på dagen med nordlig (is) vind.

När de var ute hade de:
H1 Amigo 150g med hals + Shires utetäcke med helhals 400g - Tot 550g
H2 Amigo 150g med hals + Shires utetäcke med helhals 400g - Tot 550g
H3 Rambo Supreme med hals 420g

Just nu är de inne i isolerat kallstall där det är typ 2 plusgrader:
H1 Amigo 150g med hals + Domani 300g Tot 450g
H2 Amigo 150g med hals + Rambo Insulator ca 200g Tot 350g
H3 Amigo 150g med hals + Shires TCH 200g Tot 350g

-13

Min häst som helrakades ikväll står nu med ett 220 grams Weatherbeeta och ett HW Amigo Heavy 350 gram med hals 150 gram över.
Kallstall.

min ponny går med ett vintertäcke , rambo :)

*kl*

Varierat mellan +3 - -13 i helgen.

Stoet, oklippt lite luddig fullblodspäls och lite känslig nu på äldre dagar: 100 g Rambo California fm-em, 200 g Rhino Wug kväll.
Valacken, spårklippt connemara med päls, varm som en kamin: 100 g Rambo California.

Båda nakna inne, stallet håller några plus än så länge.

Idag har det varit -5 vindstilla och strålande sol. Pålle stod utan täcke större delen utav dagen och vädrade ryamattan :-)

-9

Tunt vintertäcke, typ 200 g:confused:, ute/inne.
29-årig kblsherre, svårfödd och lite frusen. Låg islandsklippning.Kallstall

kl

ca -6 grader och klippt halvblod går ute med 370g HW Rhino med hals.

Liknande trådar

Utrustning Hoppas ingen blir galen på alla mina trådar nu :angel: För ungefär 3 veckor sedan köpte jag ett ofodrat HW Amigo regntäcke till min... 2
Svar
24
· Visningar
2 665
Hästhantering Idag hade jag "jouren" och blev ombedd att lägga på regntäcke på en häst. Det har regnat ihållande. Jag går ut i hagen och hämtar in...
Svar
19
· Visningar
8 929
Senast: elsan
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken... 30 31 32
Svar
639
· Visningar
52 086
Hästvård Idag är det en regnig dag, ja, hör på maken, det regnar ute. Kan man ju tycka inte är något konstigt, det är ju hösten, de brukar regna... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
16 683
Senast: mammaLiss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka