Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11
*kl*
Vart hemma i helgen så får väl uppdatera lite
Fre kväll, snöade

Runt nollan och rätt trist väder. Resten av helgen 2+ regn/slask/barmark
Äldre sto som blivit rätt klen på gamla dagar, oklipp fullblodsluddpäls:
Rambo California 100 g.
Yngre connemaravalack, kaminvarm klippt framben/nederdel bog o hals för två veckor sedan = utvuxet:
Rhino Wug Lite 0 g.
Båda nakna inne, valacken troligtvis resten av vintern. Stoet ska beställas ett täcke till så fort vi hinner mäta storlek. 150 g Amigo. För nätterna ner mot 0:an.
På fredagkvällen kändes han faktiskt kall ner mot svansen

Men det är typ sådant väder han brukar behöva bytas på (till Rambo California 100 g som sedan fungerar resten av vintern ner till -15 som vi hade som max i vintras). Svårt att avgöra om han frös eller inte eftersom jag kommer hem typ 19 och hästen går två steg in till krubban o äter. Men han frös ju inte i bemärkelsen att det syntes men sval var han iaf. 5 min senare på gången var han dock varm över hela kroppen så det var nog inte så farligt.
Hur snabbt blir era varma när de kommit in?
Resten av regnhelgen var han som vanligt varm. Alltså sval/ljummen på rumpan och varm på de klippta områdena. Pälsen växer dock som gräs, han brukar inte vara klar förrän intill jul. Fram tills dess blir man lika förvånad varje helg man kommer hem för öronen försvinner mer och mer och tränset blir tajtare och tajtare. Ponny
Fö, gillar han inte sin avsuttna skrittvila, pigg och busig as hell! Men jag har listat ut hur han fungerar mha medryttaren