Vad har du för mobiltelefon?

fryckan

Trådstartare
Jag är på jakt efter en ny mobil då min håller på att ge upp totalt men det finns ju så många att välja på. Därför slänger jag ut en fråga om vad du har för mobil och vad som är bra och dåligt med just den modellen.
 
Jag köpte nyligen en Samsung galaxy j5.
Jag gillar batteritiden, skärmen och skulle aldrig klara mig utan en mobil där det går att stoppa i ett minneskort. Nu använder jag visserligen inte min mobil överdrivet mycket, men det räcker att ladda den varannan till var tredje dag. Min förra (samsung galaxy s4 mini) laddade jag varje dag.

Meeeen jag är besviken på kameran :( (vilket var en av anledningarna till att jag valde den, den skulle vara riktigt bra) Jag blir också galet irriterad på stavningskontrollen som "rättar" även när jag faktiskt skriver rätt. Vill jag börja en mening med ordet "Men" så kan den ibland få för sig att ändra till "Hej" och liknande dumheter :banghead: Telefonen är också något för stor för mina händer, men sådant är ju verkligen en smaksak. S4 mini var en perfekt storlek för mig.

Som tur är så köpte jag den utan abonnemang, så jag har ingen bindningstid på den. När jag har råd att köpa en ny så ska jag leta upp något riktigt bra som inte är en Samsung.
 
Jag har en iPhone 6s+ ... Jag ALSKAR kameran, den ar outstanding. Jag gillar storleken som jag valde darfor att min ipad just hade gatt doden till motes med Maken's hjalp.:angel: Jag gillar storleken som GPS och att ha recept pa nar jag lagar mat, men den ar for stor for att ha i en normal ficka.
Da jag har allt annat i Mac ar det definitivt enklast att kora telefonen dar ocksa. Allt hanger ihop och "talar med varandra" hur smartfritt som helst.:p
 
Jag har en Samsung s4 mini och är generellt riktigt nöjd med den. Har haft den i drygt tre år och det är först nu som jag börjar märka av lite ålderskrämpor, framför allt börjar batteriet ge upp (måste begränsa användningen för att den ska hålla en hel dag). Bra storlek, ok kamera och genomgående lättmanövrerad. Jag har aldrig haft några problem med att hitta funktioner i den och då är det min första smartphone. Det enda negativa är att det inte går att avinstallera vissa förinstallerade appar och att det heller inte går att flytta vissa till SD kortet. Något som resulterar i en onödigt begränsad minneskapacitet.

Mest pga batteriet sitter jag själv också och spanar lite efter ny telefon. Hoppas framför allt på att Samsung släpper en miniversion av någon av de nyare modellerna. Jag trivs med Samsung men vill inte gå upp i storlek.
 
Samsung s7 edge. Jag älskar'n. Skärmen är fantastisk i färger och möjligheter. Jag har inte hunnit prova alla finesser än, det är en del jag saknar som jag bara inte hittat än. Kameran är världsklass. Min dotter köpte nya iphone 6s+ och den kameran är vass men den klår inte den här på s7:an. Hyperlapse, en kristallklar panorama och superduperbra mörkerfoto, jag kan liksom fota i ett becksvart rum utan blixt typ.
Den är snabb, och jag kan arbeta i delad skärm, funkar finfint när en ska lägga in saker i exel från andra dokument tex.
Det enda aber jag kommit på är att luren i sig är så slimmad och hal att man måste ha ett fult skärmskydd som gör luren visuellt som en av tusen andra.
Ljudet - liksom det finns surround! Extra minnskortplats, det är bra!
Jag behöver typ bara ladda en gång om dagen, knappt det, och då är det turbosnabb laddning och även om jag använder många appar och starkt ljus på skärmen och - är PÅ och pillar i den hela tiden.. Det finns även trådlös laddning men det har jag inte provat än.

Jag var innan fullständigt rabiat anti mot samsung (och iphone) men när min gamla högt älskade HTC One dog och LG G5 inte hade hunnit komma ut på marknaden blev jag desperat och sålde min själ och sprang en lördagsmorgon till min operatör och gav upp, men jag sjönk inte så lågt som till iphone i alla fall! ;)
 
Jag har en Samsung s4 mini och är generellt riktigt nöjd med den. Har haft den i drygt tre år och det är först nu som jag börjar märka av lite ålderskrämpor, framför allt börjar batteriet ge upp (måste begränsa användningen för att den ska hålla en hel dag). Bra storlek, ok kamera och genomgående lättmanövrerad. Jag har aldrig haft några problem med att hitta funktioner i den och då är det min första smartphone. Det enda negativa är att det inte går att avinstallera vissa förinstallerade appar och att det heller inte går att flytta vissa till SD kortet. Något som resulterar i en onödigt begränsad minneskapacitet.

Mest pga batteriet sitter jag själv också och spanar lite efter ny telefon. Hoppas framför allt på att Samsung släpper en miniversion av någon av de nyare modellerna. Jag trivs med Samsung men vill inte gå upp i storlek.

Det går ju att köpa nytt batteri till den annars :)
När det gäller små versioner av stora mobiler så påstod någon i en telefonbutik att sådant knappt görs längre (jag ville ha en sådan... jag var också riktigt nöjd med min S4 mini).
 
Det går ju att köpa nytt batteri till den annars :)
När det gäller små versioner av stora mobiler så påstod någon i en telefonbutik att sådant knappt görs längre (jag ville ha en sådan... jag var också riktigt nöjd med min S4 mini).

Jag misstänker också att jag riskerar att vänta förgäves. Å andra sidan gjorde väl Apple en liten iphone nu senast?

Men ja, det är kanske enklast att köpa ett nytt batteri :)
 
Nexus 5x. Otroligt bra telefon! Föredrar Android som operativsystem framför Ios, då det är mer öppet för utvecklare och konfiguration för användaren.
Kameran är bra och alla specs går att mäta med Samsung s6, fast hälften så dyr typ.
 
Jag misstänker också att jag riskerar att vänta förgäves. Å andra sidan gjorde väl Apple en liten iphone nu senast?

Men ja, det är kanske enklast att köpa ett nytt batteri :)

Hade jag inte råkat ha sönder min telefon så skulle jag inte bytt... Dyker det upp någon mindre, riktigt bra smartphone framöver så ska jag ha den.
 
Har en Sony m4 aqua. Inte den bästa jag haft, Samsung Är lätt 100000ggr bättre. Min har hemskt lite utrymme och den hackar upp sig ibland. Just nu kan man varken ta eller titta på bilder i galleri :confused:
 
Jag har en iPhone 5s som har lite mer än två år på nacken nu. Jag är ju frälst på Apples produkter och skulle inte vilja ha varken telefon eller surfplatta i annat märke. Tyvärr har jag inte råd att köpa en Mac, men när det blir dags för datorbyte så vill jag inte ha något annat där heller...

5s fungerar alldeles utmärkt. För det mesta. Jag älskar designen "inuti" telefonen. Allt är logiskt och lätt att förstå, och snyggt på det. Storleken är bekväm och alldeles lagom. Bra och klar skärpa på skärmen. Många har problem med att skärmen spricker, men det har min aldrig gjort trots frekvent tappande. Dock fick jag något av ett måndagsexemplar där skärmen har "glappat" de första två åren. Det löste sig dock nyligen efter ett misslyckat batteribyte som förstörde skärmen och ledde till både ett nytt batteribyte och skärmbyte. :p

Negativt:
- Touch IDn är dessvärre ett skämt! Den fungerar aldrig när jag vill. När jag verkligen inte vill att den ska fungera, då jävlar fungerar den. :banghead: Men den är inget att förlita sig på.
- Kameran är också rätt usel. Bilderna blir gärna gryniga och oskarpa.
- Batteritiden kanske vi inte ens behöver prata om? För skarp kyla är inte heller populärt.
- Jag har en 16GB-variant och kan nu inte uppdatera till senaste IOS-versionen. Det är också rätt drygt.

Alltså. Nu verkar det som att jag har världens sämsta telefon, men det har jag inte. Den fungerar oftast riktigt bra! Men om man börjar tänka på dess brister så... :D
 
Jag har haft en Sony Z1 compact. Tyvärr slog hästen sönder den igår så nu fick jag köpa en ny. Den här gången blev det en Sony Z5 compact. får se om jag blir lika nöjd med den som dess föregångare.
Jag måste ha en telefon som tål att bada och det har Z1an visat att den kunde.
 
Iphone 5. Både jobbtelefonen och den privata. Tycker de funkar fint... men jag har inte engagerat mig tillräckligt för att testa olika sorter.
 
Jag hade olika Sonys i många år.
Nöjd!
Senast en z1, jag var såå nöjd, kameran suverän. Tills jag upptäckte vad otroligt skör skärmen är! När innerskärmen spricker fungerar inte touchen längre. Alls. När den gick sönder andra gången på ett år gav jag upp.
Och utrymmet för bilder räckte inte särskilt långt heller för den delen..

Köpte en iPhone 6s med mesta gb och kan inte vara mer nöjd. Love it!
 
OnePlus 2
Android, vilket jag numer föredrar, större anpassningsförmåga.
Största pluset är att den är billig, samtidigt som den har minst lika bra prestanda som Samsungs nya flaggskepp, ca 3500:-
Bra batteritid som utan sparläge håller en dag med relativt mkt surfande, chattande och telefonsamtal.

Nackdelen kan vara storleken till viss del.
Även att orginaltillbehör måste beställas på nätet.
Ev glasbit går enbart att ordna på mkt få ställen, eller att skicka telefonen till tillverkare i Kina...

En telefon jag verkligen kan rekommendera!
 
Har en Samsung Galaxy A3, vilket också var min fd. fd. telefon.
Den är jättebra, den bästa mobil jag någonsin haft! Lååång batteritid, bra kamera, bra minne, you name it. Inte dyr heller!
 
Har en xperia z1 och är nöjd med den. Gillar att det är stor skärm och kameran funkar till husbehov. Inga problem med batteritid men jag använder inte min telefon jättemycket tittar t.ex. aldrig på klipp typ Youtube eller liknande. Har köpt ett bra fodral som är lite kraftigare och den har tålt att åka i asfalt och betong utan skador.

Dock för stor att ha med när jag rider så har en stalltelefon en gammal mobiltelefon med knappar som funkar utmärkt med kontantkort. Den ligger i stallskåpet Lagom stor att ha med sig när jag rider.

Just det har aldrig haft några problem med min xperia vid regn eller liknande heller. Jag köpte inte senaste xperiamodellen när jag köpte denna det tycker jag inte är värt de extra pengarna. Valde istället denna och köpte kontant och har abonnemang för 95 kronor per månad men surfar inte heller jättemycket så det räcker för mig.
 
Jag är på jakt efter en ny mobil då min håller på att ge upp totalt men det finns ju så många att välja på. Därför slänger jag ut en fråga om vad du har för mobil och vad som är bra och dåligt med just den modellen.
Jag har en liten hopvikbar knapptelefon som går att ringa och sms med, fördelarna är låång batteritid, får lätt plats i alla fickor, man blir inte helt beroende av sin telefon, sitta på internet hela tiden...

Sen har jag en modern telefon också som jag använder när jag ska ta kort :)
Och det räcker, tycker bara de moderna är stor och klumpiga och batteriet är värdelöst.
 

Liknande trådar

Tjatter Samsung galaxy s10e finns det? Behöver en ny mobil men hittar bara större modeller än den. Hade velat ha en ny i samma storlek och en...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: EmmaBovary
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
779
Senast: Mint
·
IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 612
Senast: Görel
·
Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
727
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp