Vad har du för mobiltelefon?

Just nu har jag svärmors gamla Samsung S4 eftersom min Sony Z3 compact gav upp i touchen efter närkontakt med golvet (från en halvmeters höjd. Klent.). Hatade Sonyn löjligt mycket, trivdes inte alls med den. Dessutom sprack den innan den blivit tappad så jag vågade inte testa vattentätheten.
Samsungen trivs jag med, lite väl stor men det kan jag leva med. Använde jobbmobilen ett tag som är en S4 mini och den stängde av sig hela tiden så jag till slut höll på att bli knäpp.
 
Har haft en iPhone 5c som har varit super på allt utom batteritid. Jag har tappat den på betonggolv hur många gånger som helst utan minsta spricka. Har nu en 5s som jag också är nöjd med än så länge. Sambon har en 6:a men den är för stor för mina små händer.

Mamma och lillebror har varsin samsung men de är ju väldigt slöa jämfört med iPhone
 
Har haft en iPhone 5c som har varit super på allt utom batteritid. Jag har tappat den på betonggolv hur många gånger som helst utan minsta spricka. Har nu en 5s som jag också är nöjd med än så länge. Sambon har en 6:a men den är för stor för mina små händer.
Vilken tur du måste haft med skärmen! Min 5c är inne på sin tredje skärm pga fallolycka, men jag borde byta igen efter att jag tappat mobilen (med ett extra skal) från en höjd på ca 20 cm och fått sprickor över hela :down:
 
Jag har en Samsung S5, maken har Samsung S6...vägrar byta! När min S5 ger upp blir det väl en S7 men hoppas min håller ett bra tag till.
 
Jag har en iPhone5 och det enda som stör är batteritiden. Annars jättenöjd men nu är den ju "gammal" snart men jättefin utan sprickor och skavanker.
 
Har en iphone 6s. Kommer förmodligen byta upp mig till 7:an när den kommer (i höst gissar jag). Enda nackdelen är att den är gränsfall till för stor om jag ska skriva med enhandsfattning (jag har väldigt små händer).
Har också en McBook Air som jag älskar. Skulle aldrig ha PC.
 
Har en samsung galaxy s6, sambon har s6 edge. Älskar den av hela mitt hjärta.

Bytte från iPhone, något jag sa att jag aaaaldrig skulle göra. Men, jag tröttnade på den urusla batteritiden och att jag fick köpa nya laddare stup i kvarten. Under de nästan två år jag hade min 5s bytte jag laddare 7 (!) gånger.

Dessutom blev jag trött på att apple är såna jävla grisar.
 
Jag har en Sony Xperia Z5 Compact.
Lagom storlek, tar fantastiska bilder, fungerar i minusgrader, regn och rusk (jag har t.o.m. använt den i duschen :o )
 
Jag har en iPhone 5s, jobbtelefon som jag även använder privat. Är mycket nöjd - ibland när jag använder den väldigt mycket en dag, lyssnar på en bok eller en massa poddar i många timmar eller så kan batteritiden vara lite dålig, men inte värre än att jag får ladda den en gång per dygn, typ. Och det kan jag hantera. Tycker att kameran är väldigt bra, och gillar överhuvudtaget strukturen i telefonen.
 
Jag har en Samsung Galaxy S6 som är helt fantastisk. Snabbladdningen är en dröm och kameran är superbra så det blir smokin' selfies :D Den håller dessutom för att bli tappad i toaletten :up: (Talar eventuellt av egen erfarenhet. Det kan ha varit så att jag dök ner med handen under spolningen för jag såg telefonen försvinna bort under kröken).
 
iPhone 6 har jag. Har haft både 4an och 5an innan. Gillar iphone på grund av användarvänligheten. Allt är lätt att förstå sig på och inte så mycket krusiduller. Samsung exempelvis är väl mer fri att ställa in exakt som man vill, men då ska man ha tid och lust att förstå sig på allt också.
 
Jag har IPhone 4s. Prestandamässigt har den funkat bra, och den har under fyra års användning i regn, damm, varierande temperaturer och frekventa tapp i golvet enbart fått en spricka på skärmen och en på baksidan.
Däremot är alla menyer fullkomligt obegripliga och ologiskt uppbyggda.
Batteritiden är väl inte heller något att jubla över (men den håller förvånande länge om man sätter den i flygplansläge).
 
Jag har precis bytt bort min Samsung Galaxy S5 som jag hade haft i drygt ett halvår mot en god väns begagnade iPhone 6. Som att börja ett helt nytt liv! Jag hatade ALLT med Samsungen. Bloatware upp över öronen, värdelös batteritid, mängder av små idiotiska buggar som inte gick att rätta till. Och att Android är mer anpassningsbar än iOS märkte jag aldrig av - vad jag än ville göra krävde det att jag rootade den först, och då kan man ju lika gärna jailbreaka en iPhone, liksom. Det absolut enda jag gillade med Samsungen var minneskortplatsen och att slippa mecka med iTunes för att föra över grejer. Men å andra sidan var USB-överföringen så jäkla buggig att jag nästan lärde mig uppskatta iTunes när jag bytte telefon igen.

Jag är inte en fanatisk Apple-anhängare på något sätt, men det ska nog mycket till innan jag köper någon annan mobil igen. Jag gillar helt enkelt när grejer funkar.
 
Jag har en sony z5.
Har haft en z2 och z3 tidigare, och är väldigt nöjd. Tål mycket stryk och vatten. Bra kamera, bra video, dock saknar jag slow motion funktionen.
 

Liknande trådar

Tjatter Samsung galaxy s10e finns det? Behöver en ny mobil men hittar bara större modeller än den. Hade velat ha en ny i samma storlek och en...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: EmmaBovary
·
IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 612
Senast: Görel
·
IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
410
Senast: sthu
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
852
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp