6-10 grader, regn då o då, inte mycket vind. Bytte till annat ofodrat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pälssättningen hänger inte ihop med om du har täcke på eller inte, utan snarare är det ljuset som styr. När vintern kommer och dagarna blir kortare reagerar hästarna med att ordna med päls för att klara vintern.Jag som helst vill att de ska sätta en del päls har haft ofodrade täcken rätt länge men nu åkte 50g täckena på idag.
Men blir det ändå inte då att pälsen får mindre ljus så de sätter mindre tjock päls? Eller hur ska man tänka? Det spelar ingen roll?Min häst går naken, på lösdrift.
Pälssättningen hänger inte ihop med om du har täcke på eller inte, utan snarare är det ljuset som styr. När vintern kommer och dagarna blir kortare reagerar hästarna med att ordna med päls för att klara vintern.
Jag tror snarare att det är ljuset de tar in genom ögonen som påverkar. Så är det iaf för människobarn, de växer mer på sommaren pga det. Barn som är blinda växer mer jämnt året runt.Men blir det ändå inte då att pälsen får mindre ljus så de sätter mindre tjock päls? Eller hur ska man tänka? Det spelar ingen roll?Ärlig fråga!
Men blir det ändå inte då att pälsen får mindre ljus så de sätter mindre tjock päls? Eller hur ska man tänka? Det spelar ingen roll?Ärlig fråga!
Så egentligen då om man vänder på dygnet och de är ute på natten och inne på dagen så borde de sätta en jäkla päls?
Jag har fönster men det är mörka väggar i stallet och inte superljust när lampan inte är tänd.Beror på hur mörkt du har i stallet. Har du becksvart utan någon form av ljusinsläpp eller har du fönster?
Jag har fönster men det är mörka väggar i stallet och inte superljust när lampan inte är tänd.
Jo men det gör det ju! Intressant!Når dagsljus deras ögon (räcker egentligen tydligen med ett öga) så gör funkar det.