Vad har hunden runt midjan?

Sv: Vad har hunden runt midjan?

jag fattar inte riktigt.. hur används det?

eller kanske ska rikta frågan till PIRU (?!)

jag fattar inte riktigt.. hur används det?

eller kanske ska rikta frågan till PIRU (?!)

Hunden får en elstöt i midjan eller i ryggen när den gör fel.
Ofast när dom har den i ryggen är det för hunden är känslig där och man behöver använda väldigt lite ström.

Inge konstigare än vanlig eldressyr igentligen.

Är det bara jag som tycker att hunden beter sej konstigt med bollen?
Vad är det meningen att den ska göra med bollen? Leka på kommando? Det ser maniskt ut enligt mej.

Tror man vill visa hans stora intresse för o få bollen att han aldrig ger sig alltså arbetslusten.

Tror man vill visa hans stora intresse för o få bollen att han aldrig ger sig alltså arbetslusten.

eller så är det en klassiskt bolltokig hund.

TS jag förstår inte alls att det där skulle vara något att visa upp. det ser bara illa ut. inte riktiat mot dig alltså, utan mot föraren. det var visst filmat på ett seminarium?

för en novis: vad innebär vanlig eldressyr? :confused:

Jag fick lite hicka för jag tyckte det såg ut som han höll på och slakta en kanin eller nåt... :eek:

ok, en onödig fråga till: varför då? i vilket sammanhang är det "positivt"?

ok, men nyfiken som jag är så kommer fler frågor ;)
vem använder det? vilken sorts träning? kan du ge exempel på situationer där det är lämpligt? känns inte som att det är något som skulle gå hem på brukshundklubben där jag tränar.

vem använder det? vilken sorts träning? kan du ge exempel på situationer där det är lämpligt? känns inte som att det är något som skulle gå hem på brukshundklubben där jag tränar.

öh, nej det skulle nog inte gå hem eftersom el till djur är förbjudet sedan flera år.

jag tänkte väl det, kändes så konstigt när han skrev "vanlig eldressyr". Lät som vem som helst använder sig av det (i mina öron). Jag fattade inte alls varför man använder det, eftersom jag aldrig hört någon prata om det heller. Blir väldigt nyfiken........

på en normal hund behövs aldrig eldressyr. inte heller om du gör allt rätt från början med en svårare hund. det kan möjligtvis vara en utväg i extremfall. men inte i sverige. ska man ha hund i sverige ska man banne mig också följa svensk lagstiftning.

att PIRU inte är helt avogt inställd till el är inte så konstigt. han har en ganska gammaldags inställning till hundträning och har själv använt sig av träningsmetoder/redskap som SBK tar avstånd från.

vem använder det Erik Karlsson 32år, 2barn far. det är väl vem som helst som kan använda det bara man vet vad man gör.

Du kan använda El i all dressyr av en hund bara du vet vad du gör.

Kan ta några ex

få hunden viltren.
få fram aggression.
Pirra hunden för o få den snabbare i inkallning eller appotering.
Korrigera den istället för o använda kopplet.

Det är total förbjudet och använda i dag i Sverige.

på en normal hund behövs aldrig eldressyr. inte heller om du gör allt rätt från början med en svårare hund. det kan möjligtvis vara en utväg i extremfall. men inte i sverige. ska man ha hund i sverige ska man banne mig också följa svensk lagstiftning.

att PIRU inte är helt avogt inställd till el är inte så konstigt. han har en ganska gammaldags inställning till hundträning och har själv använt sig av träningsmetoder/redskap som SBK tar avstånd från.

Vad jag tycker om El vet du inget om så¨mycket kan jag säga dig:smirk:

det har väl ändå framgått av våra tidigare diskussioner? om du inte har ändrat dig vill säga.

det har väl ändå framgått av våra tidigare diskussioner? om du inte har ändrat dig vill säga.

Om du kollar dom senaste debbatterna så har jag ändrat mig mer eller mindre helt o hållt om el men dock kvarstår mina ideer om stackel användning.

Träffade 2 tyskar som ändra min syn på El då dom förklara vissa saker om den dressyren.

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 586
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 486
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
848
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10