Bukefalos 28 år!

Vad har hunden runt midjan?

Sv: Vad har hunden runt midjan?

haha, förstår att jag låter naiv men givetvis fattar jag att vem som helst kan använda det.

Men efter videon i början på tråden visar att det används så undrade jag mer vilka som använder det idag i sin träning? är det inom IPO i andra länder? Varför hellre använda el än koppel för att korrigera? Har fattat att på visst avstånd/håll är det "bra", men annars då?

Säger inget om dina kunskaper eller något sådant är bara nyfiken.... Är absolut INTE så att jag vill prova själv, om någon undrar....
 
Sv: Vad har hunden runt midjan?

Om du kollar dom senaste debbatterna så har jag ändrat mig mer eller mindre helt o hållt om el men dock kvarstår mina ideer om stackel användning.

Träffade 2 tyskar som ändra min syn på El då dom förklara vissa saker om den dressyren.

bra! va glad jag blir :) :bow: . nu är steget inte långt till klicker och velourdress :p
 
Sv: Vad har hunden runt midjan?

Men efter videon i början på tråden visar att det används så undrade jag mer vilka som använder det idag i sin träning? är det inom IPO i andra länder? Varför hellre använda el än koppel för att korrigera? Har fattat att på visst avstånd/håll är det "bra", men annars då?

Ja IPO används ofta för o få fram aggression eller lydnad. Därför använder en del flera elhalsband, ett för lydnad eller för skydd.
Man använder el hellre än koppel för och slippa ha en socialkamp med sin hund. Du har en handler som håller i fjärrkontrollen när hunden gör fel så ger handlern hunden en stöt o föraren bara berömmer sin hund hela tiden därför får dom jäkligt fin lydnad trots den är under "riktigt lydnadspress".

Istället som det är på svenska brukshundklubben det kastas hundar på rygg o det vrålas o bråkas det slits i kopplen så hundarna far åt alla håll.

Vet ej hur vanligt det är i Sverige med El.
 
Sv: Vad har hunden runt midjan?

alltid kul att lära sig något nytt. :bow: :bow:
 
Sv: Vad har hunden runt midjan?

Nej använder sällan dom byxorna de är nerpackade dom är ruggigt dyra vill inte ha dom som träningsbyxor.

jag menar dressen. snälla säg att den är lila :rofl: (har världens roligaste bild i huvudet nu. PIRU med helskägg och velour).
 
Sv: Vad har hunden runt midjan?

Tänk om vi hade PIRU's adress, då kunde vi skicka en klicker till honom och nån lila skaf iallafall ;)
 
Sv: Vad har hunden runt midjan?

:rofl: :rofl: ja! en glittring klicker! (herregud vad man är lättroad när man jobbat natt...)
 
Sv: Vad har hunden runt midjan?

Man använder el hellre än koppel för och slippa ha en socialkamp med sin hund. Du har en handler som håller i fjärrkontrollen när hunden gör fel så ger handlern hunden en stöt o föraren bara berömmer sin hund hela tiden därför får dom jäkligt fin lydnad trots den är under "riktigt lydnadspress".

Träffade 2 tyskar som ändra min syn på El då dom förklara vissa saker om den dressyren.

Men uppenbarligen funkar det ju? Vad var det tyskarna förklarade som fick dej att ändra uppfattning?
Om de nu får en så fin lydnad borde det ju vara ett bra sätt att träna seriös lydnad med.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
757
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 563
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp