Vad har ni betalat för er bil?

Narcissa

Trådstartare
Många biltrådar nu, jag vet. :D

Vad kostade er bil? Märke och miltal när ni köpte den? Är ni nöjda med den?

Jag har idag köpt mig en Kia Sportage och hoppas att den vill rulla måååånga mil med mig. :)

Sv: Vad har ni betalat för er bil?

Ford Focus ST-02 170hk och 6-växlad låda. Köptes i mars 2012 för 39 000:- av en pedant. Hade då rullat 13 000 mil precis. Nu är den uppe på 16 500 mil. Gör sitt jobb. Pigg som skammen. Har inte krånglat mer än att jag bytt bromsbelägg. Tror inte det ska vara något inför besiktningen i januari. Skulle vilja byta till en kombi pga hunden men jag vet vad jag har.....inte vad jag får så jag vågar inte :crazy:

Jag har en Cirtoen Xantia V6 Exclusive -00, automat, inköpt för 18000 för ca 2½ år sedan.
Den har väl gått strax över 20 000 tror jag, gått igenom båda(alla) besiktningarna felfritt och är helt underbar att köra.
Fick dock byta delar av avgasröret och byta en slang förra året (Citroen är dyrt... :cautious: ), ACn funkar inte och det är någon vajsning med ABS lampan, annars är den perfekt. ;)

Jag är väldigt nöjd med den.

Land Rover Discovery V8, 22 000 mil, 30 000.- för två-tre år sedan
Toyota Corolla -03, 13 000 mil, 29 000.- för ett år sedan.
Volvo V40 m momentumpaketet -13, 0 mil, 150 000.- för knappt ett år sedan

Kia är väl tyvärr inte kända för sin hållbarhet, men det är bra priser på dom :)

BMW 316 TI -02, hade gått 14.000 mil när jag köpte den för 35.000 kr i maj. Säljaren ville först ha 50.000 kr men är man själv säljare så är man. ;)
Vi har en BMW 120i cab från -08 också som köptes för två år sen som knappt gått nått, men den vågar jag nog inte säga vad den kostade. ;)

Köpte en Toyota Corolla -96 i våras. 9500 mil hade den gått, knappt. Jag gav 15000 för den. Dugliga sommardäck och stereo ingick inte. Det förstnämnda var jag tvungen att köpa till, det andra var frivilligt :p

Den går bra och gick igenom besiktningen för en månad sedan utan en enda anmärkning.

Volvo 245 ,automat från 1990 tjugosexnågontingtusen mil har den gått. Fick med ett knippe däck, extra avgassystem,lampor,takräcke och annat.
Jag prutade upp till 4500 från 4000..

Jag älskar min röda fara!

Hyundai i10, från 2011 (sattes i trafik -12). Köptes i april i vår, 89.000:-, gått 1500 mil.

Kia är väl tyvärr inte kända för sin hållbarhet, men det är bra priser på dom :)

Det beror ju på hur gammal den är. Nya Kiorna är inte alls som de gamla. Alltså, man har ökat på kvaliten väldigt.

Kia Picanto, köptes ny förra året. Då kostade den 111.000 kr och hade inte gått många meter.
Supernöjd! Väldigt mycket bil för pengarna och jag valde den för att den hade en väldigt bra komfort för att vara så liten.

Ford Focus -04 flexifuel. Drar 0,6 på landsväg. Drygt 800 kr/år i skatt. AC funkar bra, sommar o vinterdäck. Köpte den förra hösten för 35 000:- supernöjd! :)

Senast ändrad:

Köpte mig en v70 GLT från 1998. Köptes i Oktober 2012. Hade då gått runt 24 000 mil

Begärde 16500 kr men prutade ner till 15000 kr. Ingick även vinterdäck, dock ganska sletna.

Är oerhört nöjd med min bil :) Hoppas den går många år till!

Seat Ibiza -10 köptes 2011 för 130 000kr. Då hade den gått strax under 4000 mil, har jag för mig. Nu är den på 10 400. Har köpt däck, viftare, lampor och lagat airbagslampan som lös. Det är allt sedan september 2011.

Har en citroen c2 från 2005 som jag köpte nov 2010 för 55.000kr. Den hade bara haft 2 ägare och gått 3500mil.
Har nu haft den i tre år och den har gått igenom alla besiktningar. Har nu gått ca 5500 mil så jag kör inte så mkt :)
Bilen är servad enl servicebok hela tiden och jag hoppas jag kan ha den några år till utan problem innan det är dags för större bil.

Köpte min V70 D5 -05 (Summum) i början av juni -12 för 75.000. Den hade då gått runt 22.000 mil. Nu har den gått över 27.000 mil. Jag åker 45 mil i veckan till och från jobbet, men blev sjukskriven i slutet av oktober -12 och sen fick jag barn, så har alltså varit hemma i ett år nu. 5000 mil på ett år... Jag kör alldeles för mycket bil O_o

Den innehåller för övrigt en mycket lyxig cd-växlare, haha...

16.000 gav jag för min 98a, en subaru outback som gått 27k mil. Några små rostprickar, småbulor, oljeläcka, rostiga skivor bak och grenrör som en ost. Jobbar vägg i vägg med en verkstad och har en privat mekaniker varför jag köpte den. Har trots detta gått i stort sett prickfritt. Väldigt nöjd med den, en kämparbil med härlig framkomlighet.

Jag har nyss köpt en Volvo 855 TDI från 97 utan en rostfläck, däremot lacksläpp som alla röda tydligen har men den ska få ny lack så det gör ingenting. 3000 gav jag och hittills har den kostat 13,000 inkl. inköpspris utan att ha rullat en meter mer än hem.

Den har fått automatlådan helrenoverad, bromsarna genomgångna med nya klossar fram och ett nytt ok, nya fjäderbenslagringar, nya lager i turbon, nya drivaxeldamasker och drivknutarna tvättade och nypackade med fett, startmotorn renoverad med ett nytt lager i bakänden och kolbryggan rengjord, ny kamrem och ny aggregatrem och ny tandrem till insprutningspumpen samt alla spännrullar antingen utbytta eller renoverade. Sen är motorn uppmätt av mig, eftersom den här bilen är importerad och en experimentbil så saknas alla märkningar på motorn när man ska byta kamrem bla. och elsystemet är genomgånget så att det fåtal elektroniska komponenter som finns fungerar som dom ska.

Nu är det snart bara kvar att mäta upp karossen och göra en fyrhjulsinställning, samt besikta den. Det roliga är att det är sveriges enda lastbilsreggade personbil som är reggad för 4 passagerare. :D

Efter besiktning ska motorn ekonomitrimmas, förbrukningen ska gå att få ner till under 0,35 lit/mil. Kul med turbodieslar, där kan man göra mycket roligt. :)

Trots allt jag bytt och renoverat så har jag fått mycket bil för pengarna och slipper jaga rost.

Nyfiken..hur lyckades du köpa en V40 -13 för 150k?
Vi köpte vår V40 Momentum -13 för 10 månader sen den gick på mycket mer =/

Audi Avant Quattro V6 automat Bensin från -95 19 700 mil.
10 000:- i vänskapspris för drygt ett år sedan.
Den behövde omedelbart ett packboxbyte vid ena bakre drivaxeln och förra ägaren hade köpt en ny bil.
Men den var nyservad och hade precis fått nya kamremmar.
Byte av packboxen gick på 4 500:- och måste nog räknas in i priset.

Den ser ganska så sliten ut på många sätt och vis men fungerar utmärkt i alla lägen samt rostar inte då den är helgalvad.
ACn är trasig och den behöver nu ett byte av ett bromsrör, men det känns inte besvärande.

Den får tuffa på de nya kamremmarnas livstid ut.
Trotts att den är törstig, den är svår att få under litern milen.
4-hjulsdriftern är Tosion - tung, stabil och överdimensionerad. Samma som i Hummer.

kl*

VW Polo -00 13'000 mil, nyservad, och superfin inuti. Lite lacksläpp på tak och huv. Helt nya åretrunt-däck. Inhandlades i augusti-13
14'500:-

Har sedan dess fått byta en sladd till vindrutetorkarna och en givare till kylaren. Total kostnad 3000:-

Älskar min lilla bil! :love:

Liknande trådar

Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
1 045
Senast: Hermelin
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
1 150
Senast: MissFideli
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 095
Senast: Inte_Ung
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka