Vad har ni fått göra för ert hästintresse?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare NineInchNails
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 3 964
Sv: Vad har ni fått göra för ert hästintresse?

Jag har fått kämpa själv.
Betala själv, ta mig dit själv, skapa kontaktnät m.m. Har tre syskon och föräldrar med mediumlön, som sedan skildes. Jag bor i storstan där det är dyrt som fasen och långa bussfärder + gångväg till billigare ställen. Snordyra ridskolor och senare blev jag medryttare på en fjording tack vare kompiskontakter. Jag och tjejen jag var medryttare till köpte sedan häst tillsammans för egna pengar (var dock inte så dyr), löste därmed de ekonomiska svårigheterna då inte heller hon hade glidit in på en räkmacka, vilket gör det lättare för oss båda när vi bor i Göteborg och allting kostar. Vi står för försäkring, skoning, rubbet själva.

Har för länge sen till och med bilvit av med en gammal pojkvän för att han ansåg att jag var i stallet för mycket (då var det två dagar i veckan). Mamma är hyperallergisk och har inget intresse. Vet knappt vad min häst heter. Pappa tycker det är kul att följa med och titta någon gång ibland, inget större intresse heller.

Men, jag anser dock inte att det har varit dåligt. Man har fått lära sig så otroligt mycket på vägen då man verkligen har fått kämpa för sitt intresse och lärt känna mycket människor på vägen. :)

Senast ändrad:

Jag har fått kämpa själv.
När jag var ca 6-7 år började jag gilla hästar, självklart tjatade jag om ridlektioner, och efter ca 1 års tjat fick jag börja rida hos min mammas kompis, då var jag åtta år.
efter det började jag på riktig ridskola där hästarna bets och sparkades så bytte än en gång, då till ett turridniongscenter där jag inte lärde mig mycket då var jag 9-10 år.
Redan då drömde jag om att åka på ridläger, och började spara.

Efter det började jag på en trevlig ridklubb, och då var jag 10-11 år, så jag fick allt skrapa ihop nästan hälften av ridlektionerna.
Sen på ridklubben blev jag skötare på en privathäst, en nordsvensk som jag pysslade med så ofta som möjligt.
Från att jag var 9 år tills att jag var 12 har jag inte handlat mycket, utan de flesta inkomsterna har åkt i sparbössan.
Så när jag var 12 år så åkte jag på min eftertraktade ridläger, och det blev ett minne för livet, eftersom jag betalade alla 3300 kronorna själv.
Nu är jag medryttare på en underbar ponny och rider på ridskola.
Mina föräldrar har varit underbara, och ställt upp med skjuts och pengar.

Men jag har fått jobbat ihop det mesta.

Jag har fatt kämpat själv visst gick 1 ar pa ridskola men de blev för dyrt för mina fräldrar sa jag slutade, hade turen att fa ha fritt antal hästar att sköta och rida stallet hade över 15 hästar bra för en 13 aring. sen en somamr fick jag ha 2 sommarhästar som mina päron betalade men de var de enda sen har jag fatt kämpat , köpte häst av sparade pengar, med allt vad upoffringar hette cykla till stallet 5 km bort i 30 minus grader osv, men jag hade inte velat födas in Ha allt gratis än i dag kan ja se folk som vill ha och far. bättre kämpa man uppskattar nog allt som har med hästar att göra men de ju min egna personliga asikt

är uppvuxen med en häst intreserad pappa och en farfar som har haft stuteri,mamma är livrädd för hästar^^

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 053
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 600
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 599
Senast: ptr
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i... 2
Svar
36
· Visningar
8 839
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI