Vad har ni för reflexer?????

Sv: Vad har ni för reflexer?????

Keo är vit, men det hjälper ju inte hela vägen så han har även ett reflexband på benet. Hans täcke håller jag på att sy reflexer på "as we speak" och själv är jag klädd med hängande reflexer.

Vi promenerar bara på upplysta stadsvägar/trottoarer efter mörkrets inbrott, så jag tror att vi syns ganska bra.

Över jul ska vi dock lite mer utåt landsbygd och då ska reflexbanden vara påsydda och ett blinkande halsband inköpas. Även jag ska ha en lampa på armen, är det tänkt! (Eller så lånar jag mammas pannlampa! Så lär vi ju synas!)

Men jag är visst sämst här på buke med reflexer. *skäms lite*

/Syrsa
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Min hund har reflexväst på sig när det är mörkt. Köpte en reflexsele också men den var alldeles för stor :O. Själv har jag reflexer runt armarna och en på sidan.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

*lite kl*

Jag är mycket ute och åker och måste meddela att de där blinkande halsbanden är obehagliga, föredrar fast sken. man tappar koncentrationen på det/den man möter när det blinkar.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Jag har faktiskt kontrollerat att min blink blink inte bländar eller stör så den behåller jag på :)
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Min riesen har ett reflexsele,pudeln jag är hundvakt åt har ett reflextäcke(inte fodrat)!

Jag har en reflexväst på mig!

Inga reflexer på kopplen,dom är mest lösa här ute i "bushen"!

Kan även ta en ficklampa/pannlampa om jag ska ut och gå på grusvägen,dels syns jag bättre men jag ser även vägen..så jag inte trillar ner i diket..
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

min hund har massor med reflexer, men oftast är det ett reflextäcke och reflexkoppel.
är vi ute och går i obygden (dvs utan gatlampor) så har även jag reflexväst. annars har jag bara en sån här "flärp" man daskar över ärmen :p och en döskalle bak på luvan på vinterjackan!
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Våra hundar har reflexsele samt en blinkande lampa. Ibland har de även ett tunt neongult "täcke" med reflexer under selen.
"Täcket" använder vi även sommartid på kvällen, samt om vi går på väldigt trafikerade vägar, då den gula färgen syns väldigt bra.

Jag har en reflexsele, eller en reflexväst på mig.

Funderar på att försöka sy om hästens varselgula ländtäcke med reflexer till ett hundtäcke (eller helst två om tyget räcker till). Har ingen häst längre så täcket ligger bara och skräpar.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Jag har alltid en runt reflek som hänger ut från fickan och en reflex man slår runt armen. Zigge har alltid reflexväst på sig. Så jag anser att vi syns bra :)
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Jag har en reflexväst till Bessan och ibland reflexhalsband om det är geggigt ute och jag inte orkar att skita ner västen.

Själv brukar jag ha reflexarmband men borde använda reflexväst oftare, och inte bara när jag rider.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

kl

Är vi hemma, så är det upplyst överallt, dessutom har vi bra trottoarer som vi kan hålla oss till. Dvs jag har inga reflexer, men hunden har blinkande halsband.
Är vi hos hästen har jag väst, och hunden täcke med små reflexer på sidan. Däremot så är han alltid i koppel. Hade jag haft honom lös hade jag sett till att köpa ordentlig väst.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Jag sa till sambo och hund att möta mig när jag kom med bilen från affären :)

Bländade och störde inte det minsta, tar man den som störning så är ju cyklister med ljus m.m lika bländande/störande och då får man nog fundera på om man själv ska köra när det är mörkt :)
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

*lite kl*

Jag är mycket ute och åker och måste meddela att de där blinkande halsbanden är obehagliga, föredrar fast sken. man tappar koncentrationen på det/den man möter när det blinkar.

Jag håller med, jag gillar inte alls blinkgrejerna, de är distraherande.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Min cavalierhane har en reflexväst på sig både i stallet och när vi går ut på promenader.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Dana har reflexväst och ibland även någon lampa/blink i halsbandet, särskilt om vi går där det är helt svart (skogen).
Både jag och sambon har varseljackor.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

jag blir inte alls distraherad av blinkande lampor när jag kör?

hur som helst så har jag ett halsband med reflex och blinkande lampor till labben så jag ser var han är. schäfern har reflexer på sitt halsband. jag slarvar och har inga reflexer på mig själv.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Inte jag heller :)

Som jag skrev, blir man så distraherad av en liten lampa så kanske man inte bör köra när det är mörkt ? ( bara en fundering, inget påhopp alls )
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Som jag skrev, blir man så distraherad av en liten lampa så kanske man inte bör köra när det är mörkt ? ( bara en fundering, inget påhopp alls )
*suckar* Det är väl skillnad på att tycka att det är distraherande och att inte klara av att hålla ögonen på vägen? Man planerar städer och städers ljusstättning efter att bilförare dels inte ska bli distraherade, dels inte uttråkade.
Det ÄR svårare för våra ögon med blinkande ljus än med fast sken och jag ser faktiskt inte att det blinkande ljuset behövs för säkerhetens skull, det syns minst lika bra, om inte bättre med ett fast sken.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Sucka på du ;)

Fortfarande var det inte ett påhopp utan mer en fundering, eftersom det finns annat långt mer störande än en blinkande lampa ( för mig iaf )

Men då förstår jag, du anser att det är distraherande men inte så pass distraherande att du tappar fokus på vägen?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Fortfarande var det inte ett påhopp utan mer en fundering, eftersom det finns annat långt mer störande än en blinkande lampa ( för mig iaf )

Men då förstår jag, du anser att det är distraherande men inte så pass distraherande att du tappar fokus på vägen?

Nej precis. Jag tycker att det är distraherande om jag ser en snygg karl eller en häftig hund när jag kör bil också men jag kör inte av vägen för det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 699
Senast: Therese1988
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 272
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 232
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 665
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp