Vad har ni för reflexer?????

pippilotta

Trådstartare
Just nu denna årstid när det är väldigt mörkt så det är ju viktigt att använda reflexer på våra hundar.

Jag blir lika arg varje gång när jag ser människor med mörka kläder utan reflex, som oftast då även går utan reflex på sig lika mörka hund, undrar hur dom tänker egentligen

Själv har Dino en reflexväst på sig när vi är ute och jag har en reflexjacka, så vi syns verkligen på långt håll :)

Vad använder ni för reflexer till era hundar?

För ni går väl inte utan hoppas jag ?
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Jag har reflex västar på min tre hundar sen att jag har sånt reflex man sätter på kopplet.
Jag själv har reflexband man sätter 1 på benet 1 på armen:)

Det västa som finns när man komme råkande är folk utan reflexer! specielt när man ute åker efter en lite skogsväg som helt plötsligt dykter det upp en bara utan.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Ingen nederbörd = Reflexsele, halsband med reflexer och en blinkade lampa fram på bringan.

Nederbörd = Reflextäcke, halsband med reflexer.

Självklart har även jag reflexer i form av hängande från sidan och en blinkande lampa ..
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Jag startade en nästan identisk tråd på ett annat hundforum för någon månad sen och håller med, många är helt värdelösa på att synas.

Mina hundar har reflexväst på sig så fort det börjat skymma, oavsett om vi går efter vägar eller mestadels i skogen. Sen är det reflexkoppel på och ska jag gå efter vägar har ena hunden även jakthalsband på sig. Jag har alltid reflexväst och ibland även snappreflexer runt benen. Går jag bara men en hund har jag ofta vanlig reflex-på-snöre. Julgran alltså;)
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Reflexväst och blinkhalsband på hunden. Själv har jag en del stora påsydda reflexer på jackan men är det mer än skymning ute så tar jag en reflexväst också. På kopplet sitter en extra reflexdel. Ska köpa sånna där små hängen med reflex och lysande lampa att ha på oss också.

DSCF0711.jpg
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Reflexväst på både mig och hunden. :)

Hon hade ett blinkande halsband men det försvann en gång i hennes vilda framfart i skogen så den där grejen ligger väl där och blinkar än idag. :D
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Hundarnas halsband (hund 1) och sele (hund 2) har reflex i tyget, sen har båda en sån där koppelförlängare som är reflex, den syns väldigt bra. Jag själv är dock värdelös, skäller på fotgängare utan reflex när jag kör bil dock! Har reflexen hängandes i handväskan men den hänger ju inte med på hundprommisarna. Alla reflexerna jag inhandlat/haft hemma har åkt på barnvagnen. Den har många nu! Ska genast köpa fler och hänga på jackan. *skäms*
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Hundarna har ingen, eller jag tror den lilla har reflex på sitt halsband. Enda vägen jag är ens i närheten av är 30 väg och hundarna är kopplade så jag känner inget skrikande behov av att ha reflex på dem.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Alla hundarna har reflexvästar (sådanadär underbara bogfria..). Vi har starka gatlyktor, så det blir inget blink-blink när vi är hemma, men är jag i stallet/på landet blir det blink också.

De jag har lösa under promenaderna har alltid reflexväst denna årstid, även om vi går mitt på blanka dagen. Skadar inte tycker jag.

Jag är dock dålig på att ha reflexer på mig.. Brukar ha nån på armen. Är jag vid stallet/på landet har jag ficklampa också, den syns ju ordentligt.

Gilly:)
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Hunden har reflexsele och en blinkande lampa. Sedan hänger det en reflex i kopplet och 2 st hängreflexer i min jacka.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Jag har ett blinkande halsband. Funkar väldigt bra, bättre än reflexer eftersom han är så liten och nära marken.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Jag har min reflex jacka på mig, och Anton har väst och blinkade halsband! så vi syns!
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Tänk på att det blir mörkt även på sommarnätter och det är lika viktigt att ha reflexer även då ;)



Jag har reflextäcke och koppelförlängare i reflex på min hund.
Till mig själv har jag oftast inget, men har en reflexväst i garderoben som ska fram. (Dock känns det lite som att om någon ser reflex på hund + koppel så fattar de kanske att det är en människa i andra änden av kopplet :angel:)
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Hunden har reflexhalsband+koppel. Ibland även blink på. Ska köpa ny reflexväst då han vuxit ur sin gamla, men har inte blivit av.
Jag har jacka med reflex på arm och en som dinglar:)
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Hunden har en reflexväst, reflexkoppel och halsband. Har en reflexsele, men den används väldigt sällan.
Själv har jag en reflexjacka.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

*KL*

Det här har Atlas på sig när det är mörkt ute, reflexen som syns på halsen är ett blinkande halsband. Han är inte så där svankig i vanliga fall, han ville inte vara med på noterna alls :angel:

24912925.jpg


Själv har jag en reflex som hänger på sidan.
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

jag har tyvärr inga bilder men jag har ett tunt gult reflextäcke, reflexen sitter på sidorna (två riktigt stora tassar som täcker nästan halva hunden haha) och sen är det reflex runt halsen så hon syns även framifrån.

När det är minusgrader och hon har sitt varma täcke så sätter jag reflextäcket på det tjocka täcket för det har bara två små reflexer bak.

Jag själv.. har inga reflexer...
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för reflexer?????

:D Ja han har enormt mycket päls runt halsen och då blir det så där när han har västen på sig :D
 
Sv: Vad har ni för reflexer?????

Jag har reflexer... Lånar hästarnas benreflexer och sätter runt anklarna. Dessutom har jag reflexväst. Men hundarna går utan.
De är alltid kopplade vid vanliga promenader så jag resonerar som så att det räcker med att bilisten ser mig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 699
Senast: Therese1988
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 272
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 229
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 665
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp