Bukefalos 28 år!

Vad har ni för soffa?

Sv: Vad har ni för soffa?

Vi har sagt att vi ska köpa soffa i ca sex år, hade ett kadaver till hörnsoffa i konstläder som fällde plast.. Men nu äntligen är en ny inhandlad, på unika hem.helt underbar, men gigantisk. "fåtöljen" är eg en tvåsitssoffa om man bökar undan armstödskuddarna som är supermjuka.
Tyget är beigt i botten så i ljus ser den inte svart ut, utan skimrar i svart-guld-beige.
Värsta drönarsoffan som man får plats MÅNGA i!

087.jpg


089.jpg


092.jpg


Nu är det bara det nötta gamla fula soffbordet som ska bytas vid tillfälle. Vill hitta ett gammalt slagbord att kapa benen på så man kan fälla upp klaffarna då man ska fika många och kan fälla ner då man bara springer upp o ner ur soffan o ungar vill ha utrymme att leka.
 
Sv: Vad har ni för soffa?

*kl*

Här kommer vår filmsoffa. Går bra att softa i. Tar vi ner ryggkuddarna på golvet så kan vi ligga där i båda två och mysa.

Sköna nackstöd att luta huvudet mot när man ser på film. Kan tas bort.

Armstöden är lite högre i fram än i bak, vilket nog inte framgår så bra av bilden.

Märket heter Above tror jag och man väljer delar. Olika armstöd, ben, om mna vill ha hörnsoffa, divan mm. Vår kostade drygt 10 000:- Lite nedprutat. De är schyssta i den möbelbutiken.

PICT0232.jpg
 
Sv: Vad har ni för soffa?

Nu har jag handlat ny soffa. Bestämde oss igår och fick den hemkörd idag. Har dessutom krängt vår gamla till en på jobbet så den är redan hämtad och borta. Så skönt!

Blidde en sån här fast i en mörkare melerad beige:
Emotion.jpg
 
Sv: Vad har ni för soffa?

Den där var ju riktigt läcker, fast att den var turkos. Min sambo hade väl blivit helt galen om jag kommit hem med en turkos soffa, men en grå hade nog varit helt ok. Var det ljus eller mörk-grå? Vet du vad soffan heter?
 
Sv: Vad har ni för soffa?

Gaaaaah! Vilken mys-soffa, som dessutom var snygg :love: Den hade inte varit helt fel faktiskt, åh, det finns så många fina! Vart hittar man unika hem förresten?
Vad kostade soffgruppen?
 
Sv: Vad har ni för soffa?

Vad kostade soffan? Nyfiken i en strut :angel:


Tråd-kap...
Jag och sambon körde ner till möbelaffären här i stan och kollade. Provsatt bland annat Arlanda-soffan som var helt ok, men jag trodde att den skulle vara lite större och "regälare". Sedan hittade vi en svart-aktig, en hörnsoffa med schäslong, alltså två hörnor :banana::banana:, som kostade runt 10 000. Helt överkomligt enligt mig, men ja vi får väl se. Ska göra oss av med den gamle först och främst :D
 
Sv: Vad har ni för soffa?

Ja jag har spanat på soffor i flera år i fall att lixom. Men inte direkt fastnat för något, tänkt att ikea har ju alltid något som kan gå an. Så av en slump (hängde med kompisar som skulle dit o handla skåp) satte vi ner oss i den där o väntade.. och ville aldrig kliva ur den mera! Helt suverän! och i mina ögon rejält snygg!
fast stor! Skulle ha haft större rum, men det gick. Vi slog vad, jag trodde aldrig vi skulle få in dom så det ser vettigt ut men jippie, det gick!
Vi prutade lite men 15.000 gick de på, en lång trea (fyra..) och enorm fåtölj som man helst ligger tvärs över med benen uppe på armstödet!:love:
Unika hem, -arnäsvall norr om örnsköldsvik. men måste ju finnas lite varstans!
 
Sv: Vad har ni för soffa?

Det beror ju på kvalitén.

Vi ville ha en BRA soffa att softa i framför filmduken.

När man köper soffa ska man kolla hur mycket kallskum det är i dynorna, per kubikdm eller så. Det är viktigt så dynorna håller formen.

Och att tyget är av bra kvalitét.

Vi valde ett lite dyrare tyg som håller att slita på.
 
Sv: Vad har ni för soffa?

Vad härligt när man hittar någon som man verkligen blir så nöjd med. Den ser ju helt underbar ut ju :love:
 
Sv: Vad har ni för soffa?

Ja jo det är klart, kvalitet bör ju alltid gå först. Det är ju ändå en möbel som man ska leva med i många år (förhoppningsvis) och som man verkligen ska använda mycket.
 
Sv: Vad har ni för soffa?

Min sambo hade också blivit tokig om jag hade kommit dragandes med en turkos, även om jag är en turkos älskande människa. Den grå var mörkgrå, skit snygg! Var jätte sugen på den med men en ljus gör sig bäst hemma hos oss.

Kostade bara 9 995:-, då var den nedsatt, den kostade egentligen 12 500:-

Den heter Emotion och finns hos butiker som är knutna till Möbelmästarna.
 
Sv: Vad har ni för soffa?

Jaaa :bump::bump:, vi har ju den butiken bara ett par mil härifrån såg jag på hemsidan!
 
Sv: Vad har ni för soffa?

Absolut värd att kolla på. Alla som har sett min soffa hittills har tyckt jätte mkt om den. :)
 
Sv: Vad har ni för soffa?

Jag gillar den, funkar kanon att sova i :p så skön, ja..

Jag och hunden har lagt beslag på divan delen och sambon har resten så man får plats två man i avslappnad stil.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
879
Senast: manda
·
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 249
Senast: hastflicka
·
Hemmet Har letat en ny soffa i flera månader utan att hitta exakt det jag söker. Har provsuttit på IKEA, Trademax och Mio. Fler butiker finns...
Svar
15
· Visningar
1 345
Senast: Eli
·
  • Omröstning
Hemmet Jag tittar på soffor då jag ska köpa en men funderar på om jag ska ha en i skinn eller tyg. Det har varit lite av en dröm att ha en...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 994
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp