Vad har ni för stigbyglar?

Jag kan bara rida med "sneda" stigbyglar! De har alltså inte stigläderöglan mitt på, utan lite på insidan, dessutom lutat fotplattan lite bakåt.

Alla andra stigbyglar dödar mina knän...

Och ja, jag har provat Sprengers ledade -HELT värdelösa! :mad: (För MINA knän, alltså!)
 
rider med kwickout på både hopp- och dressyrsadeln. Fungerar bra, har aldrig fastnat. Enda naktdelen är att de gnisslar om man inte smörjer dem regelbundet
 
Jag har ledade Sprenger stigbyglar, dom är super!!! :love:

Sen har jag "vanliga" fast med sneda plattor. Helt okej det med.
 
Jag har Sprenger säkerhetstigbyglar vilka är "böjbara", igår ramlade jag av och precis innan kände jag att "fan jag sitter fast det här går aldrig bra" men när jag väl dunsade i backen så vek sig stigbygeln och foten gled lätt ur (hade inte fått igenom hela foten), vilket jag inte tror det hade gjort med ett par vanliga stigbyglar.
 
På den ena sadeln har jag australiensiska säkerhetsstigbyglar och på den andra har jag sådana med snodd på.
Har funderat litegranna på dom där kwick-out eller vad de heter. Kanske bli ett par sådana så småningom.
 
hopp: säkerhetsstigbyglar m böjd utsida
dressyr: stubben
is: fillis/islandsstigbyglar
 
Vanliga utan krusiduller. Varken ledade eller svängda eller något annat =)

På den gamla goda tiden när jag hoppade, och när jag rider in unghästar har jag australiensiska med svängd utsida.

Mina knän DÖR av alla dessa ledade stigbyglar. De är dock bara halvdöda i vanliga stumma ;) Jag gillar inte gummisnoddsstigbyglar alls, och jag har varit för 'snål' för att prova några av de som löser ut.
 
på grund av allmän noja använder jag enbart säkerhetsstigbyglar med gummisnodd eftersom jag har hittat sätt att fastna i alla andra jag har prövat...
 
Sprenger 4-ledade. Helt suveränt goa!!! :love: Fick så himla lätt ont i knän och vrister innan men det har jag aldrig fått med dessa! Dessutom så är de stabliare att rida med, följer lixom foten på ngt vis, super!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
587
Senast: Hellhound
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ I våras fick jag Peroneustendinos. Konstaterat med UL. Efter ett antal behandlingar med stötvåg och laser samt anpassad ansträngning...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
914
Senast: Gulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp