Bukefalos 28 år!

Vad har ni för stil?

pulkaskurk

Trådstartare
Som rubriken lyder, vad har ni för stil?
Både på er själva och hästen?
Tex sportigt? Chic? Klassiskt? Modernt? Retro? Slafsigt? Färgglatt?

Visa gärna bilder på både er själva och era hästar på hur ni brukar se ut :)
 
Sv: Vad har ni för stil?

klassisk stil tror jag man kan kalla det ^_^, har mycket enkla färger så som grått, brunt, svart, enkla former och knappt ngt bling.
383570_10151602540658847_1275522258_n.jpg
 
Sv: Vad har ni för stil?

det närmaste jag kan komma på för att beskriva min "stil" är "praktisk". Dvs det ska vara välpassande utrustning som fyller sin funktion på alla sätt. OM jag köper nya saker så får det gärna ha kul färger, men jag skulle aldrig få för mig att hålla på med färgmatchning för sakens skull. Skulle ALDRIG sälja av utrustning pga byte från svart till brunt eller nåt sånt, som man ibland ser i annonser...
 
Sv: Vad har ni för stil?

mjukisbyxor, omatchat och gärna färgglada schabrak ;) fast det visste du ju redan!




och inte att förglömma, travhjälm och grimma under tränset!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för stil?

Jag skulle nog säga att min stil är ganska "klassisk och konservativ" :D
Mina favoritfärger på utrustning är brun, "cremefärg" och varmgrått

En av mina favoritoutfits:
6721_316971805092825_576824437_n.jpg
 
Sv: Vad har ni för stil?

Typ okomplicerad. Jag har flest kläder i mörka färger, svart, marinblått och brunt, mest för att det inte ska se smutsigt ut. Och sen klär jag mig efter väder. Dessa bilderna fanns uppladdade, det är väl oftast så vi ser ut, förutom tränset som vi bara har när vi rider nåt spännande med andra.

bildchili_zps990ec9a5.jpg

chilijakten.jpg

bildchili2_zps3ae22654.jpg
 
Sv: Vad har ni för stil?

mjukisbyxor, omatchat och gärna färgglada schabrak ;) fast det visste du ju redan!




och inte att förglömma, travhjälm och grimma under tränset!

Bara dem jäkla foppatofflorna som saknas! :rage:

Jag kanske behöver bli stallkompis med dig trots allt så jag kan få lite fason på dig ;)
 
Sv: Vad har ni för stil?

Just nu väldigt bohemiskt; barbackapadd och grimma på hästen och själv lortiga mjukbyxor/termochaps med reflexjacka och väst.
 
Sv: Vad har ni för stil?

Typ okomplicerad. Jag har flest kläder i mörka färger, svart, marinblått och brunt, mest för att det inte ska se smutsigt ut. Och sen klär jag mig efter väder. Dessa bilderna fanns uppladdade, det är väl oftast så vi ser ut, förutom tränset som vi bara har när vi rider nåt spännande med andra.

bildchili_zps990ec9a5.jpg

chilijakten.jpg

bildchili2_zps3ae22654.jpg

Stövlarna du har på bilden längst ner var grymt snygga!! Är de specialbeställda eller var kan man hitta dem?
 
Sv: Vad har ni för stil?

Har inga bilder, men jag har nog lite åt "sportig"-hållet. Gillar ridbyxor i sånt där stretchigt lite funktionsmaterial, kortare jackor, "sportiga" stövlar som Tretorn och Bocaj... "Modern hoppstil" kanske man också kan kalla det, även när jag rider islandshästen, till stallkompisarnas stora förtret ;)
 
Sv: Vad har ni för stil?

Hästen är snobbig och jag ser ut som en luffare ;) Mjukisbyxor, slitna gympaskor/stallskor och en munktröja som sett bättre dagar :p
Medan hästen har kvalitetsmärken i stilrena färger som passar honom. Alltid varit så med mig. Jag hatar ridbyxor :p
 
Sv: Vad har ni för stil?

Skulle också säga okomplicerad basic. Matchar sällan särskilt bra nuförtiden.

484529_4004982454863_1088191862_n.jpg


998088_10201099737247476_462151448_n.jpg


Detta är nog det allra slarvigaste vi ser ut:p
936315_10200449633515289_1473367692_n.jpg


I vinterkläder (så här ser jag ut genom hela vintern):
602344_4429080257043_624600383_n.jpg
 
Sv: Vad har ni för stil?

Jag har marinblå dressyrstövlar och brukar, när andan faller på, matcha dessa med ett par senapsgula ridbyxor med gubbveck, köpta för en hundralapp, samt senapsgula handskar. Riktig gubbstil, älschker't! :D

Till råga på allt är jag dessutom kortklippt och går runt i skjortor och herrskor till vardags ;)

I övrigt har jag mest basicfärger i ridgarderoben tror jag...

Suddig bild på gubb-outfiten :p
Ignorera gärna ansiktsuttrycket...

1F1F78B0-C495-4589-A434-6A132C96167E-12067-00000817ABF02A2E_zps4b51dfba.jpg
 
Sv: Vad har ni för stil?

Jag skulle säga funktionellt!

Jag har inte haft ridbyxor ännat än vid tävling på flera år nu, tycker dom är obekväma och rider i vindbyxor och när det är kallt med thermobyxor över.

Använder min gamla snowboardhjälm med massa mysigt och varmt ludd i fr o m nu ungefär och hela vintern!

Hästen har en sadel som kostade 200kr och när han är smal lägger jag under en pad och när han är tjock tar jag bort padden.

Träns har jag en uppsjö av som används varierat.

Jag har slutat köpa grejer för några år sedan. Det enda jag köper är täcken och då blir det kvalitetstäcken som håller i längden!
I år behöver jag köpa ett nytt täcke men det är nog det enda jag köpt under hela året i så fall till hästen. Jag behöver inte heller nåt som jag inte redan har :)
 
Sv: Vad har ni för stil?

Jag hakar nog på praktiskt/funktionellt gänget. Hästarna jag rider är så färgglada i sig på sina sätt att jag lätt kan rida i svart från topp till tå typ.

pebban4.jpg


img_4436_zps9acd28d2.jpg


hoppa.jpg
 
Sv: Vad har ni för stil?

stallkompisar tycker jag att vi ska bli!

Men jag det är inte så bedrövligt egentligen. När jag rider har jag oftare ridbyxor är mjukisbyxor, oftare ridhjälm än travhjälm och aldrig grimma under tränset förutom vid inridning ;) Jag är mycket oftare prydligare i stallet nu än vad jag var för ett par år sedan!

Jag klär mig ofta i svart, grått eller mörkblått, marin, denim. Är prydligare vid ridning än vid körning ska dock tilläggas.

Hästarna klär jag gärna i lite färgglada schabrak eller selunderlägg; gult, grönt, rött, klarblått turkost och tidigare även knallrosa men det passar inte så bra på min rödbruna, på min svarta foderhäst passade det dock väldigt bra!
Men har även marinblåa, mossgröna, duvblå, svarta, vinröda och bruna schabrak och selunderlägg som också används flitigt.

Matchar sällan, använder jag lindor och/eller skydd är dom svarta oavsett övrig utrustning. Matchar inte heller mina kläder med hästens schabrak.
 
Sv: Vad har ni för stil?

Jag försöker tänka stilrent med lite snyggare detaljer om jag vill vara fin. Hemma är det mest helt och rent. Är inte så mycket för bling, men kan ha glada färger på schabrak ibland.

Typ såhär till vardags ungefär
1393974_10151966769445948_607331594_n.jpg
 
Sv: Vad har ni för stil?

Kör den klassiska stilen. Färgerna är marinblå och rosa. Även för mig. Försöker så gott det går att hålla mig till dom.
Har gärna bling och lite onödig fårskinn här och var för att det är snyggt. Som på grimmor.

Men sen kan jag se ut som ett troll i stallet ibland. ska jag bara dit för att fixa allt lite snabbt så drar jag på mig mina knallrosa byxor och nästan samma färg på jackan. röda gummistövlar och en vinröd mössa. Väldigt matchat :D
 
Sv: Vad har ni för stil?

Jag kör med praktisk stil och så här års blir det varseloverall, helt enkelt. Annars kan jag ha ridbyxor eller jeans. Enkel stil, typ...har ingen bild att dela från ipadden. Får återkomma med det sen.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 306
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 873
Senast: Therese1988
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 638
Senast: Fiorano
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 258
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp