Bukefalos 28 år!

Vad har ni inte köpt idag?

Idag köpte jag inte det jag skulle ha handlat :eek: :nailbiting: 🙈

20220822_172730.jpg
 
Med 26 spänn på lönekontot så går det ganska bra att hejda köpsuget några dagar i alla fall. Men visst, jag kanske har rekat marknaden lite efter träns till unghästarna. Efter att, ännu en gång, ha räknat upp ersättningsprognosen för såld solel under augusti månad. Vore ju tråkigt om det inte finns en färdig plan för hur pengarna ska omsättas.
 
Idag köpte jag inte de fina schabraken på rea som jag lade i den digitala kundkorgen.


Någon mer som lyckats hejda köpsuget idag? 😄

På grund av beslutsångest, eller snarare att de vuxna i vår familj inte kan komma överens, så har vi inte köpt en tavla idag heller. Vilket grämer mig, för jag ville köpa den för flera månader sen…

AFFE4E4F-A548-4B86-A2D1-48EDFFE823DD.png


Den röstar jag för!
 
Ett par nya löparskor. Det har varit såååå nära i flera dagar men hittills har förnuftet segrat.
 
Jag har inte köpt en veckas yoghurtkonsumtion till min min sambo utan bara ett paket och istället tre liter mjölk. Ska prova göra egen 🙂 sparar väl hela 6-7 kr per paket men fungerar det så är det ju väldigt enkelt 😁
 
Jag köpte inte salttabletter till vattenreningen och inte trädgårdsgödsel. Men jag försökte köpa båda, bara värdelösa butiker som inte har uppdaterat lagersaldo :D
 
Jag har inte köpt en veckas yoghurtkonsumtion till min min sambo utan bara ett paket och istället tre liter mjölk. Ska prova göra egen 🙂 sparar väl hela 6-7 kr per paket men fungerar det så är det ju väldigt enkelt 😁
Jag gjorde egen yoghurt en vända. Barnen äter Arlas Mild Grekisk, så jag tog lite sån och blandade med pastöriserad mjölk från grannbonden, och värmde etc. Det blev yoghurt med smakade ju inte som den vanliga, så blev dissad ändå. Den grekiska är 6%-ig, så jag kanske borde haft i en del grädde också.
 
Jag gjorde egen yoghurt en vända. Barnen äter Arlas Mild Grekisk, så jag tog lite sån och blandade med pastöriserad mjölk från grannbonden, och värmde etc. Det blev yoghurt med smakade ju inte som den vanliga, så blev dissad ändå. Den grekiska är 6%-ig, så jag kanske borde haft i en del grädde också.
Min smakar än så länge precis som den köpta men mesigare så jag lämnar den framme några timmar till tills den smakar som vi vill 😁
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
941
Senast: Tonto
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
435
Senast: Acto
·
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 876
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
6 033
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp