Vad/hur lämnas vid utflytt ur bostad? (utbruten ur Tvärdött på bostadsmarknaden?)

Bukefalos 30 år!

Nu vet jag inte ens om jag kommer att behöva fjärrkontrollen. Jag har en Amazon firestick som jag egentligen vill använda. Men på den har jag inga svenska kanaler...ännu. Det ska gå att få svenska kanaler också men jag har inte lyckats fixa det ännu.

• Gilla
Reactions: Sel
Mycket skumt, hur får vanliga teliaanvändare sina fjärrkontroller? De måste finnas att köpa tänker jag. Annars är det väl bara att du hör av dig till styrelsen så får de fixa en åt dig? :)
Om det är föreningen som står för avtalet med Telia så är det väl inte ett orimligt krav att det är någon som representerar dem som får lov att höra av sig ifall det är något i utrustningen som behöver ersättas? Gissningsvis ingår utrustningen också i avtalet?

Om det är föreningen som står för avtalet med Telia så är det väl inte ett orimligt krav att det är någon som representerar dem som får lov att höra av sig ifall det är något i utrustningen som behöver ersättas? Gissningsvis ingår utrustningen också i avtalet?
Nej inte orimligt per se men det låter ju extremt krångligt. Jag hade hellre köpt en själv och fått den samma dag än behövt kontakta styrelsemedlemmar och greja.

En vän hade ett kvarlämnat bautastort serverskåp i hallen. Gick att sälja för rätt bra med pengar men en sådan grej känns absolut som man bör kolla med den som tar över om de vill ha det.
Tidigare ägare till mitt hus hade en gammal kollektivtrafiksbuss (dvs en gammal Östgötatrafikenbuss) stående här på tomten (eller, rent tekniskt utanför tomten). Tanken hade varit att bygga om den till en hästlastbil, om jag förstått det rätt, och sedan hade den blivit stående. Huset hade stått tomt ett år innan jag köpte, så allt var "städat och klart" vid visningen, men den stod kvar där. Ett av kraven jag hade vid kontraktskrivning var att bussen skulle vara borta innan inflyttning ;)

Nej inte orimligt per se men det låter ju extremt krångligt. Jag hade hellre köpt en själv och fått den samma dag än behövt kontakta styrelsemedlemmar och greja.
Men hur ska man annars göra? Vare sig det är Telias eller föreningens saker måste det ju anmälas till dem att de är borta. Och är det utrustning som ska finnas i lägenheten så behöver den ersättas oavsett om den som för tillfället bor där tänker använda den själv eller inte.

Däremot går det väl bra att köpa vad man vill själv och använda så länge det inte finns tekniska hinder eller strider mot avtalet/är negativt för övrig utrustning, ifall man hellre vill det än använda det som är "lägenhetens". (Min erfarenhet är dock att de har bra koll även på små tillbehör, så man behöver veta vad som är det riktiga originalet när de ska skickas tillbaka, om det nu är så att det är Telias utrustning)

Det gäller ju alla avtal som tecknats för hela föreningen, av föreningen. Vill föreningen att du ska ha en viss typ av elavtal så är det så det blir, tex. Vill man inte ha det kollektiva sättet får man välja att köpa in sig i en annan brf.

Många verkar inte fatta att det är just att köpa sig in i ett kollektivt ägande man gör när man köper bostadsrätt, och sen kommer det klagomål om just att det är kollektivt.

Själv gillar jag många delar av att hyra, just av den anledningen. Tycker att det verkar väldigt svårt att faktiskt ta reda på hur föreningen funkar om man inte känner någon som bor där. Det varierar ju också beroende på vilka som sitter i styrelsen och hur stor rörlighet det är i styrelsen. Passar inte mig så bra.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka