Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har skottat hela jävla gården och infarten. Hela. Jävla. Gården. :yuck: :wtf:

Det var lika bra att göra det eftersom det var lätt puder och det ska komma mer de närmaste dagarna (flistrar hela tiden nu och har gjort det i många timmar).

När jag läser det här och om hur ni kämpar med ved och eldning är jag så glad att jag bor i lägenhet! Varmt och skönt utan ansträngning och ingen snö vi behöver skotta (mer än från bilen möjligtvis).
Jag kommer säkert skriva annat när det är sommar sen med just nu är det så skönt!
 
När jag läser det här och om hur ni kämpar med ved och eldning är jag så glad att jag bor i lägenhet! Varmt och skönt utan ansträngning och ingen snö vi behöver skotta (mer än från bilen möjligtvis).
Jag kommer säkert skriva annat när det är sommar sen med just nu är det så skönt!

Sommar= klippa gräs, trimma häcken, kupa potatisen, kapa veden, såga den, kratta gräsmatta och ta hand om typ målning mm

Nä nog är lägenhet ganska skönt att leva i ändå...
 
Absolut men gå ut och grilla, släppa ut hunden, lägga sig i solstolen utan planering det skulle jag vilja ha på sommaren!

Ja på så sätt saknar jag att bo i hus men det är inte så många ggr per år man gör sånt att det uppväger fördelarna mot lägenhet ändå.
 
Trimma häcken, kupa potatisen och kratta gräsmattan?! Vad är det? :confused: :confused:

Jag är en rätt slö husägare :D plus att jag skulle faktiskt dö inombords av att bo i lägenhet.

Ainasoja= kupat mandelpotatis hela sitt liv, inga små potatisland.... modell gigantiska för att potatisen skulle räcka hela vintern, behöver jag skriva att det aldrig äts mandelpotatis hemma hos mig? Äckligaste potatisen som finns!
 
Ainasoja= kupat mandelpotatis hela sitt liv, inga små potatisland.... modell gigantiska för att potatisen skulle räcka hela vintern, behöver jag skriva att det aldrig äts mandelpotatis hemma hos mig? Äckligaste potatisen som finns!

Jag älskar mandelpotatis men det löser sig genom att svärföräldrarna odlar ;) :D

Vi har inte haft potatisland här sedan jag var liten eftersom vi fick in potatiskräfta. Nu skulle det aldrig falla mig in att plöja upp en del av åkern och odla potatis, lantbruket jag jobbade på en gång i tiden har utmärkt potatis och är man ensam blir det verkligen inte dyrt att köpa (den är ekologisk dessutom).
 
Nu är det rätt ok temperatur, -8 så uteritt var fullt möjligt, MEN då börjar det såklart blåsa :arghh:. En timma ute i blåsten och snöfall= stelfrusen, grinig tant! Tänker inte gå ut något mer idag hur mycket det än snöar. Skotta får jag göra i morgon!:meh:
 
Jag älskar mandelpotatis men det löser sig genom att svärföräldrarna odlar ;) :D

Vi har inte haft potatisland här sedan jag var liten eftersom vi fick in potatiskräfta. Nu skulle det aldrig falla mig in att plöja upp en del av åkern och odla potatis, lantbruket jag jobbade på en gång i tiden har utmärkt potatis och är man ensam blir det verkligen inte dyrt att köpa (den är ekologisk dessutom).

Varken jag eller mina syskon tycker om mandelpotatis mera, vi åt potatis till säkerligen 90% av middagarna hemma när vi var små. Så blääää, urk, tvi och :turd: åt mandelpotatis numera :angel:
 
Sovmorgon, mathandling, event på "min" nagelsalong och matlagning. Nu äter vi tacos och ser på skidskytte. Därefter ska vi rensa dotterns klädbyråer och möblera om på hennes rum :wtf:
 
Äh behandla dom som din hund så blir allt bra :D

"Gå och lägg dig!"
Funkar det på barn också menar du? :confused:
Jag har en väldigt väluppfostrad hund. Har glömt bort att hon finns flertalet ggr. En gång somnade hon på en stol på fashionweek och en gång glömde jag henne i cykelkorgen när jag ställde cykeln i cykelstället och gick in i lägenheten.

Öhmmm ok ni fattar varför jag ej har några barn :angel:

:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 510
Senast: cili
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 970
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 822
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp