Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började städa damm och spindelväv i stallet - aaaaaatjoooo! Attans vad dammigt :D !!

Har en äppelkaka i ugnen och har varit iväg på hundpromenad. Behöver också dammsuga. Tvätt i tvättmaskinen som jag tänker hänga UTE :) !!
 
Jag tycker att min nya (sedan i somras) ugn är rätt skum. Den är snabb på varmluftsläget, men tar mycket längre tid på under- och övervärme. Irriterande, för jag trivs bäst med att baka på under- och övervärme och köra varmluft när jag lagar mat. Har en kaka inne som ska bakas 45-55 min. Kollade efter 45 min och den var inte ens i närheten av klar. Min gamla ugn hade nog bakat samma kaka på 35 min....
 
Jag tycker att min nya (sedan i somras) ugn är rätt skum. Den är snabb på varmluftsläget, men tar mycket längre tid på under- och övervärme. Irriterande, för jag trivs bäst med att baka på under- och övervärme och köra varmluft när jag lagar mat. Har en kaka inne som ska bakas 45-55 min. Kollade efter 45 min och den var inte ens i närheten av klar. Min gamla ugn hade nog bakat samma kaka på 35 min....
Har du testat att värma upp den till rätt temperatur med varmluften och sedan ställt in den på över/undervärme, eller är det när den har rätt temperatur som det tar tid? Har du någon termometer så du vet att den håller rätt värme?
 
Funderar på vad jag ska äta till middag idag. Glömde ta fram något ur frysen. Blivit lite väl mycket sill och knäckebröd så känner inte för det. Kanske koka lite frysta dumplings :idea: Det bör gå fort och lättlagat.
 
Jag tycker att min nya (sedan i somras) ugn är rätt skum. Den är snabb på varmluftsläget, men tar mycket längre tid på under- och övervärme. Irriterande, för jag trivs bäst med att baka på under- och övervärme och köra varmluft när jag lagar mat. Har en kaka inne som ska bakas 45-55 min. Kollade efter 45 min och den var inte ens i närheten av klar. Min gamla ugn hade nog bakat samma kaka på 35 min....
Min ugn gör precis som @Mia_R föreslår. Dvs jag sätter den på varmluft för att få snabb uppvärmning. Sen stänger jag av den och byter till under/över. Då är den redan uppvärmd och jag sparar 20 minuter eller så.
 
Har du testat att värma upp den till rätt temperatur med varmluften och sedan ställt in den på över/undervärme, eller är det när den har rätt temperatur som det tar tid? Har du någon termometer så du vet att den håller rätt värme?
Nej, på alla frågor... :D Jag har bara antagit att 175 grader faktiskt ÄR 175 grader, men ibland tvivlar jag starkt. Men kakan var färdig efter 55 minuter, så det får väl ändå ses som godkänt idag.
 
Min ugn gör precis som @Mia_R föreslår. Dvs jag sätter den på varmluft för att få snabb uppvärmning. Sen stänger jag av den och byter till under/över. Då är den redan uppvärmd och jag sparar 20 minuter eller så.
Ibland, om jag har bråttom, ställer jag den på "S" och värmer upp den snabbt. Borde det inte vara samma sak som att sätta den på varmluft först?
 
Alternativ temperatur :confused:
Ungefär som tvättmaskin minuter :D

Det har min ugn, jag har matt temperaturen i ugnen ... vilket var svart da det var olika temperatur i toppen och botten :cautious: Varmaste stallet var langst ner till vanster.
Jag kopte en (snordyr, men mycket billigare an en ny ugn) pizza plat som ar lika bred och lang som ugnen som nu ligger langst ner ... och plotsligt har hela ugnen samma temperatur och det stammer till och med med vad vredet sager.:cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 896
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
67 485
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 211
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp