Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi Del XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch och fy, fick en jobbig fråga på ykb-kursen idag, om vem/vilka som skulle sakna mig om jag t ex dog i en trafikolycka. Mitt första svar var ingen, läraren frågade då igen om det verkligen inte var någon som skulle sakna mig, sa då kanske mamma, sen tog det stopp. Läraren tyckte jag skulle skaffa ett liv utanför jobbet..

Skrev samma sak på fb och såg att min styvfar skrev att han skulle sakna mig. Egentligen borde jag vetat då att familjen troligen skulle sakna mig, vet inte varför jag inte kom på det då.
Sitter här nu och är ledsen, vet inte riktigt varför.. :cry:
 
Usch och fy, fick en jobbig fråga på ykb-kursen idag, om vem/vilka som skulle sakna mig om jag t ex dog i en trafikolycka. Mitt första svar var ingen, läraren frågade då igen om det verkligen inte var någon som skulle sakna mig, sa då kanske mamma, sen tog det stopp. Läraren tyckte jag skulle skaffa ett liv utanför jobbet..

Skrev samma sak på fb och såg att min styvfar skrev att han skulle sakna mig. Egentligen borde jag vetat då att familjen troligen skulle sakna mig, vet inte varför jag inte kom på det då.
Sitter här nu och är ledsen, vet inte riktigt varför.. :cry:
Sanningen är att om en person avlider så finns det ofta en oerhörd mängd människor som skulle sakna personen.

Någon sa i DN i en serie om självmord att på varje offer går det hundra sörjande. Jag tror att det stämmer för de flesta av oss.

Skulle t.ex. vi på buke få reda på att du omkommit skulle väldigt många sakna dig. Vi har ju en relation - om än genom skärmen. Samma sak med dina arbetskamrater, stallkamrater - alla skulle sakna dig.

Vi ingår alla i en väv som hänger ihop. Brister en tråd så påverkas väldigt många.
 
Sanningen är att om en person avlider så finns det ofta en oerhörd mängd människor som skulle sakna personen.

Någon sa i DN i en serie om självmord att på varje offer går det hundra sörjande. Jag tror att det stämmer för de flesta av oss.

Skulle t.ex. vi på buke få reda på att du omkommit skulle väldigt många sakna dig. Vi har ju en relation - om än genom skärmen. Samma sak med dina arbetskamrater, stallkamrater - alla skulle sakna dig.

Vi ingår alla i en väv som hänger ihop. Brister en tråd så påverkas väldigt många.
Jo, det är ju så, men när man får frågan så kommer ingen upp som första alternativ, men det stämmer ju inte. Nästan så jag började undra varför det alternativet ens poppade upp.
 
Min bil är pinsam :cautious::o
Fick åka in med den häromdagen för airbag-lampan lös - de hade tid att titta på det och har förhoppningsvis löst problemet.
Så, under tiden sitter jag och väntar, dörren till verkstaden är öppen. Det spelar musik, men jag reflekterar inte över det - tills "HOOW CAN I LEAVE HER? WHERE WOULD I START? MY LANDS ONLY BORDERS LIE AROUND MY HEAAAAAAAARRTT!!!!!" hörs skråla ut...
Jepp, första spåret på cd:n som satt i min bil:o
Den startar automatiskt när tändningen vrids om, på volym 15, som typ är lagom när man kör - men föreställ er samma volym från en avstängd bil i en ekande verkstad... Dessutom så startar ju den låten ganska lågt för att gradvis bli högre och högre...:o
Nåja, de stängde av radion då i alla fall.
 
Usch och fy, fick en jobbig fråga på ykb-kursen idag, om vem/vilka som skulle sakna mig om jag t ex dog i en trafikolycka. Mitt första svar var ingen, läraren frågade då igen om det verkligen inte var någon som skulle sakna mig, sa då kanske mamma, sen tog det stopp. Läraren tyckte jag skulle skaffa ett liv utanför jobbet..

Skrev samma sak på fb och såg att min styvfar skrev att han skulle sakna mig. Egentligen borde jag vetat då att familjen troligen skulle sakna mig, vet inte varför jag inte kom på det då.
Sitter här nu och är ledsen, vet inte riktigt varför.. :cry:
Kram:heart
 
Min bil är pinsam :cautious::o
Fick åka in med den häromdagen för airbag-lampan lös - de hade tid att titta på det och har förhoppningsvis löst problemet.
Så, under tiden sitter jag och väntar, dörren till verkstaden är öppen. Det spelar musik, men jag reflekterar inte över det - tills "HOOW CAN I LEAVE HER? WHERE WOULD I START? MY LANDS ONLY BORDERS LIE AROUND MY HEAAAAAAAARRTT!!!!!" hörs skråla ut...
Jepp, första spåret på cd:n som satt i min bil:o
Den startar automatiskt när tändningen vrids om, på volym 15, som typ är lagom när man kör - men föreställ er samma volym från en avstängd bil i en ekande verkstad... Dessutom så startar ju den låten ganska lågt för att gradvis bli högre och högre...:o
Nåja, de stängde av radion då i alla fall.
Det där är en av anledningarna att jag brukar stänga av min radio om jag lämnar in bilen eller någon annan ska köra. :rofl::rofl:
 
Sanningen är att om en person avlider så finns det ofta en oerhörd mängd människor som skulle sakna personen.

Någon sa i DN i en serie om självmord att på varje offer går det hundra sörjande. Jag tror att det stämmer för de flesta av oss.

Skulle t.ex. vi på buke få reda på att du omkommit skulle väldigt många sakna dig. Vi har ju en relation - om än genom skärmen. Samma sak med dina arbetskamrater, stallkamrater - alla skulle sakna dig.

Vi ingår alla i en väv som hänger ihop. Brister en tråd så påverkas väldigt många.
Vackert skrivet. :)
 
Min bil är pinsam :cautious::o
Fick åka in med den häromdagen för airbag-lampan lös - de hade tid att titta på det och har förhoppningsvis löst problemet.
Så, under tiden sitter jag och väntar, dörren till verkstaden är öppen. Det spelar musik, men jag reflekterar inte över det - tills "HOOW CAN I LEAVE HER? WHERE WOULD I START? MY LANDS ONLY BORDERS LIE AROUND MY HEAAAAAAAARRTT!!!!!" hörs skråla ut...
Jepp, första spåret på cd:n som satt i min bil:o
Den startar automatiskt när tändningen vrids om, på volym 15, som typ är lagom när man kör - men föreställ er samma volym från en avstängd bil i en ekande verkstad... Dessutom så startar ju den låten ganska lågt för att gradvis bli högre och högre...:o
Nåja, de stängde av radion då i alla fall.

Sånt som händer , man bryr sig inte om de (jobbar inom bilbranschen)
 
Sitter i soffan med labben på vänster sida, höger sida ledig. Blir utstirrad av lagotton som vill ha plats på vänster sida. Försöker med att säga henne att höger är ledig, hon provar höger, blir inte bra tycker hon.
Snäll matte flyttar rumpan ett steg till höger varpå hon får plats mellan mig och labben.
Knaspotta :p

(Vaddå skämmer bort mina djur??)
 
Här yrar man runt på långpromenad två i dag och så hinner ni göra slut på hela tråden under tiden :eek:
Tur ni startat en ny :devil:

Träffat "den förlorade" vännen som visade sig leva i allra högsta grad :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 473
  • Artikel
Hästnyheter Felfritt på hinder men en hel del tidsfel. "Jag är jättenöjd, hade inte kunnat gjort det bättre," säger fälttävlansryttaren Frida...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Gunnar
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 897
Senast: Mabuse
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 918
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp