Vad skulle du göra om du vann på lotto? (utbruten från Vad gör vi? Del CXCII

Jag skulle börja med huset. Jag skulle ta hit Erika från Det sitter i väggarna och så skulle hon hjälpa till med sina långsamma tidstypiska renoveringar. Vi skulle ju kunna betala henne utmärkt lön i flera år utan att det skulle göra någonting... :D
Ja jag skulle också göra mycket med huset. Väldigt mycket :D och betala av alla lån med förmodligen (skulle ju ändå vara många miljoner kvar).
 
Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt!
Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
Alltså summan är stor, men dåligt är det nog för de flesta. Finns många historier om att livet går käpprätt åt h-vete efter storvinst. Likaså med stora arv. Pengar verkar göra många galna.

Ogillar starkt det draget i vårt samhälle, att man tänker att mycket pengar skulle ge ett bra liv och att man suktar efter spelvinster.

(Å andra sidan kan man såklart investera dem i barncancerforskning eller mathjälp i Ukraina och då är det inte automatiskt dåligt - förutom att man skulle gjort det med insatsen istället tillsammans med alla andra junkies så hade 51 procent sluppit bli inkasserat av spelanordnaren).
 
Alltså summan är stor, men dåligt är det nog för de flesta. Finns många historier om att livet går käpprätt åt h-vete efter storvinst. Likaså med stora arv. Pengar verkar göra många galna.

Ogillar starkt det draget i vårt samhälle, att man tänker att mycket pengar skulle ge ett bra liv och att man suktar efter spelvinster.

(Å andra sidan kan man såklart investera dem i barncancerforskning eller mathjälp i Ukraina och då är det inte automatiskt dåligt - förutom att man skulle gjort det med insatsen istället tillsammans med alla andra junkies så hade 51 procent sluppit bli inkasserat av spelanordnaren).

För mig hade det räckt med 20 millar. Då hade jag köpt en större lägenhet och några katter att fylla lägenheten med!
 
Det finns flera föreningar som skulle kunna blomma upp och vara till nytta för samhället om man kunde stötta med pengar. :) Nej några problem att sätta sprätt på pengarna tror jag inte att jag skulle få. :)
Grattis i så fall :D

Ja, jag vet en hel drös som jag skulle kunna hjälpa. Många i mina hemtrakter. Det skulle gå åt ett rejält antal miljoner.
Den så illa åtgångna folkbildningen och kulturen skulle få en del. Men 170 miljoner?

Tror jag skulle sitta still i båten och försöka hålla mig så anonym som möjligt. Ser skörden av tiggarbrev framför mig...
 
Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt!
Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
Jag hade byggt ett katthem åt katthemmen i området. Det i min stad förlorade sin lokal vid nyår och kommunen verkar inte göra något för att hjälpa :cry:
Sen hade jag avsatt en del av pengarna i någon slags fond för att hjälpa till med kostnader för underhållet av katthemmet.
 
Jag hade köpt mig en liten gård i skogen och all skog och mark runt den. (Inga kalhyggen nära min gård tack!)
Sen hade jag byggt ett par rejäla växthus och lagt ohemult mycket pengar på bärbuskar och fruktträd. Bytt ut bilen mot en fyrhjulsdriven variant som är bättre lämpad för att åka på äventyr.

Jag hade satt undan en rejält stor peng till sonen, och en slant som får växa till kommande generationer.
Köpt varsitt hus nära min gård till min närmaste familj. (Det är något vi brukar prata om, så jag skulle inte tvångsförflytta någon 🤣)
Rest till alla platser jag drömt om.

Startat en fond för barn med npf.
Skänkt åtskilliga miljoner till utvalda välgörenhetsorganisationer.

Jag kan ta 170miljoner vilken dag som helst. 😁
 
Jag skulle flytta till en bostad där jag kan trivas (tänk takstuckatur och kristallkronor) och så skulle jag hjälpa en organisation jag stöder att renovera sina barnhem, det är utomlands och jag tror det landet går efter USD så typ 10 miljoner SEK skulle ju bli mindre än 1 miljon USD, vet inte om det skulle räcka till att renovera de barnhemmen ordentligt.
Sen skulle jag donera till olika katthem.
Sätta upp nån fond för mitt fadderbarn och hennes syskon så de kan utbilda sig.
Och förstås spara så jag kan leva på resten av pengarna livet ut.
 
Senast ändrad:
Jag hade köpt en fin sekelskiftesvåning inne i stan och sett till att mina barn inte behöver bekymra sig om studielån eller hitta bostad. Hade ökat månadsbidraget jag ger till Blågula bilen en hel del. Sen hade jag nog varit rätt nöjd och fortsatt livet i ungefär samma hjulspår.
 
Förutom köpt hus med stall och ridhus och en sjuhelsikes massa mark, och tillhörande bra ha grejer typ traktor, njuta av inte behöva vända på vartenda öre och ge det absolut bästa till mina djur osv så hade jag såklart sett till att mina närmaste också har det bra (dom är inte så många) och sedan skänkt pengar till att hjälpa djur i nöd på något vis.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 581
Senast: BernT
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 482
Senast: verser
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
775
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 707
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp