Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser att jag snart inte kan skjuta på det längre.

jag måste städa. Alltså inte bara snabbt åka över golvet med dammsugaren, utan STÄDA. Inklusive fönsterputs. Jag hatar att putsa fönster, det blir aldrig snyggt. Har bror på ingång för en hel vecka här och dessutom kaffedejt på måndag. Skäms om det är ostädat. och det är ständigt ostädat.

Städning är verkligen inte min starkaste gren....

Sådär, nu börjar droppandet från himlen hör jag. Då får vi väl se om det kommer så mycket som lovats.
SMHI hade typ dragit tillbaka att det skulle komma mycket regn men Skåne var ändå i riskzonen. Hur ska de ha det, regn eller inte? :meh:
DMI står fast vid att det kommer mycket. De brukar ha rätt till skillnad från sin svenska motsvarighet.

Inser att jag snart inte kan skjuta på det längre.

jag måste städa. Alltså inte bara snabbt åka över golvet med dammsugaren, utan STÄDA. Inklusive fönsterputs. Jag hatar att putsa fönster, det blir aldrig snyggt. Har bror på ingång för en hel vecka här och dessutom kaffedejt på måndag. Skäms om det är ostädat. och det är ständigt ostädat.

Städning är verkligen inte min starkaste gren....
Man måste faktiskt inte städa! Speciellt inte putsa fönster när man mår som du mår! Tror du din bror kommer kolla på dina fönster och utbrista "men TANTEN då! Har du inte putsat dina fönster inför mitt besök?! :eek::eek:"
Jag har svårt att tro att nån kollar på någons fönster och dömer ut personen för det ;) Att plocka undan lite, badrummet är fräscht och se så golvet är rent tycker jag är lagom rimlig nivå.
(Jaja jag vet, alla är vi olika, men man måste inte ha det perfekt bara för att besök väntas)

När endast ens sällskap får vara med på papparazzi mingelbild:

60A7657-1000x667.jpg

:rofl:

Ja hon ser lite förstörd ut pga alla åt snacks utom hon ;) Hon står till och med på tre ben för att uttrycka sin misär :laugh:

@tanten mina fönster är i en nivå för sig, byggs omkring mitt hus överallt så inte ens värt att testa putsa för bara 30 minuter efteråt är det totalt igengrott med byggdamm, trafikdamm osv. (grannen försöker putsa sina nästan kul att se :devil:) men det finns folk som törs komma hit och flera gånger trots allt.
Fråga @cili, hon kan bekräfta att det är "solfilm" på rutorna här och inte titt topp inomhus heller på något vis :o
Ett hem ska leva inte se ut som en mäklarbild :p

Det är viktigare att du är rädd om dig än att hemmet ska skina.

Har just kastat mig i soffan under elfilten efter att ha varit hos en kompis på middag. Hennes Cane Corso-unghund åt upp min sko.
Jag är glad att italienska väskan hängdes upp och inte valdes istället för mina lite billigare sneakers.
Kompisen skämdes ihjäl och ersätter skorna. Haha.. Jag fick hoppa till bilen i en sko och en barfota-fot.
Tur att jag inte skulle gå hem. ;)

Du och jag. :cry:
20 grader inne och jag är kall ända in i märgen

Jag älskar värme... men alltså jag bor under taket, söderläge, tänk gammalt koppar/plåttak... alla fönster åt söder, går ej vädra igenom. Har mörkläggnings/rullgardiner nere hela dagarna, nu på kvällen vädrar jag. Det är ändå alltid lätt 25-30 grader inne. Jag sitter under en yllefilt.. Just sayin :rofl:

När jag var hos mamma under midsommar höll jag praktiskt taget på att frysa ihjäl. Sov i trocktröja, duntofflor... frös ändå. Tjatade hela tiden om att hon skulle elda (alla andra svettades :cautious: )

Jag älskar när det är runt 35 grader ute, under 25 då har jag kappa på mig och fryser :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 122
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 544
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 273
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 972
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka