Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Talat med min mor i telefon så nu har jag fått reda på en massa skvaller som jag definitivt inte har den minsta nytta av på något sätt.
Dock lite kul när hon pratade om en kille och undra om jag visste vem det var?
Jodå det vet jag (mer än hon någonsin kommer få veta :o)
Tack för den påminnelsen men det kunde jag inte riktigt säga :rofl:

Första dagen på kortison. Än så länge märker jag inte speciellt mycket annat än att blodsockret går upp rejält. Men det går ju att kompensera med mer insulin.

Men, det är en dag i stort sett utan yrsel. Jag har haft besök och vi satt och babblade i ett par timmar och jag blev inte trött. Tvärtom glad för det var en så trevlig stund.

Det regnar och jag ska nog ta mig till källaren och stapla lite av den ved jag kört in. Kanske kan jag till och med kunna köra ytterligare några skottkärror.Hittills ingen känning av mage, av att bli speedad eller något annat.

Det där är ju iofs sanning med modifikation. Spelar ingen roll när du äter, huvudsaken att du gör det. Det beror väl på dygnsrytm osv.
Så sant men jag tyckte det uttrycket passade fint.
När jag jobbade natt hade jag inte samma frukost tid som dom som arbetar dag men frukost är frukost och energi för att orka med tiden man har framför sig till sin vila.

Har gått en runda till Turken och hämtat ut paketet med morsan och Lady.
Spritat stortån - Nageltrånget har inte läkt ännu... Har fått tid hos läkaren på vårdcentralen på mån iaf för tån
I morgon blir det ingen sovmorgon heller. Ska till sjukgymnasten på morgonen. Sedan kommer min BS på besök på em

Alltså denna dag...
Vaknade med nån slags generell ångest. Tänkte att mitt liv är meningslöst, jag hatar alla pretto människor, jag hatar allt som kretsar kring "karriären", jag orkar inte med sociala sammanhang jag borde säga upp mig och resa jorden runt. Tittade mig själv i spegel och tänkte fan vad ful jag är till råga på allt.
Tog en uppfriskande promenad och jag som aldrig får uppmärksamhet från män blev under 30 min uppmärksammad sammanlagt 4 ggr. Den ena gången av en snygg 25-ish årig kille som sprang efter mig och bara "alltså om jag inte ber om ditt nummer kommer jag ångra mig resten av livet".
Wtf??

Träffade min kära stylistgranne nytt över ett glas vin och hon förklarade saken med att män gillar kvinnor med ångest. Då vågar de fram.

:rofl:

Här regnade det i natt men när det blåser så torkar allt upp så snabbt igen. Lite sol här på eftermiddagen dock. Har fortfarande kul med min Libre. :up:

Sjukt irriterad på glaskroppslossningen, vilket det inte verkar finnas något att göra åt. :arghh: Får innerligt hoppas att det går över på några veckor och inte ett år som ögonläkaren sa eller aldrig vilket 1177 säger. Jag klarar inte att det flimrar och rör sig oavbrutet.

Första dagen på kortison. Än så länge märker jag inte speciellt mycket annat än att blodsockret går upp rejält. Men det går ju att kompensera med mer insulin.

Men, det är en dag i stort sett utan yrsel. Jag har haft besök och vi satt och babblade i ett par timmar och jag blev inte trött. Tvärtom glad för det var en så trevlig stund.

Det regnar och jag ska nog ta mig till källaren och stapla lite av den ved jag kört in. Kanske kan jag till och med kunna köra ytterligare några skottkärror.Hittills ingen känning av mage, av att bli speedad eller något annat.
Härligt att du mår såpass mycket bättre :up:

Men jag höjer varningens finger - Ta Det Lugnt, Var Rädd Om Dig!! ;)
:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 107
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 529
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 249
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 970
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka