Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt hjärta värker av att se hur den förbannande jävla cancern bryter ner min pappa mer för var dag..
Ja, jag tycker att vuxna människor ska få göra fria val , helst upplysta sådana. Eftersom kiropraktik har endast svaga bevisade effekter, men signifikant risk för svåra men, vid just manipulation av nacke , gör att jag tycker att alla bör undvika risken med just den metoden.
Att 98% av alla världens kiropraktorer är rena kvacksalvare gör inte det hela smakligare. Och ja, jag vet att kiropraktiken i Sverige tagit en delvis annan utveckling så andelen kvacksalvare är betydligt lägre. Men ändå väldigt , väldigt tänkvärd.
https://sciencebasedmedicine.org/chiropractic-a-brief-overview-part-i/
Tusen tack för alla grattis allihopa![]()
Mitt hjärta värker av att se hur den förbannande jävla cancern bryter ner min pappa mer för var dag..
Men han måste ju få åka till jobbet@Amha du får inte släppa din make på egen fot hur som helst, verkar kunna hända allt på en och samma gång
Hoppas han kommer hem hel till slut otäckt med punka på motorvägen.![]()
Giltigt skäl att han jobbar och drar in lite slantarMen han måste ju få åka till jobbetbara fram till torsdag, sen lägger pendeltrafiken ner och maken skyndade att ta semester tills den är igång igen
![]()
Haha! Ja den här gången hade han ju tur. Det var inte många som fick en bil minsann. Folk slet tydligen upp dörrar på taxibilarna som rullade förbi oavsett om det var bokat eller ej. Helt otroligt.Giltigt skäl att han jobbar och drar in lite slantar(som han sen åker taxi för ibland
)
Det finns en risk. Men inte en signifikant risk.
Vi som har vissa skador kan bli väldigt hjälpta av kiropraktik. Vissa av oss har testat allt skolmedicin erbjuder.
Mig erbjuder man morfin och har gjort sen innan jag var myndig. Med kiropraktik klarar jag mig oftast utan smärtlindring. Och utan massage och annat som hjälper för stunden.
Jag vet hur många till som helst som får samma effekt. Och känner ju själv effekt i hästar jag tränar, liksom kollegor på svårklassnivå och veterinärer med expertis inom rörelsestörningar.
Så jag har svårt att bortse från egna erfarenheter av det trots bristande studier.
I min värld är det lika solklart att det funkar som det är oundvikligt att det jag tappar ramlar nedåt. Det behöver liksom inte bevisas när effekten är så tydlig.
Men visst ska man vara medveten om risker.
Det finns kiros som manipulerat fel och dragit manipulationen för långt sas i nacken. Det är en annan risk.
Och att en del inte fattar att patienten är skadad/sjuk och inte bör manipuleras.
Men det finns enstaka pucken inom alla kårer.
Ah, håller tummarna.Köpte direkt nya till rätt dag och avvaktar fortfarande svar innan jag får sälja dem.