Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, det har redan varit en olycka här utanför Avesta. Jag hoppas det blivit bättre tills särbon närmar sig (det tar ett tag att åka hit från Knäred plus att han ska stanna till vid deras kontor i Göteborg så han kan inte snabbaste vägen heller).
Blir det för eländigt så får han stanna till här på vägen till dig, han borde nästan passera utanför huset! ;)
Jag kände att jag blev lite trött på folk, en granne som kör skolbussen hem stannade till och pratade lite. Busschauffören som hade ställt in morgonturen hade fått skäll i mängder för att hen tänkte på trafiksäkerheten, det var hens plikt att köra oavsett väglag hade föräldrar sagt... :( Mitt svar var, Bra då vet vi det! Tack!
Det är fortfarande isbark på grusvägen utanför oss, jag är väldigt glad för mina broddar när jag gick och hämtade daghunden. :up:

Jupp, stenhårda betongväggar så en Hilti är optimalt att ha om man ska få till något som liknar hål i dessa väggar!
Måtten är 78 x 1,14 på den och en plasma får ju inte transporteras liggande för då kan den paja.

Blir det för eländigt så får han stanna till här på vägen till dig, han borde nästan passera utanför huset! ;)
Jag kände att jag blev lite trött på folk, en granne som kör skolbussen hem stannade till och pratade lite. Busschauffören som hade ställt in morgonturen hade fått skäll i mängder för att hen tänkte på trafiksäkerheten, det var hens plikt att köra oavsett väglag hade föräldrar sagt... :( Mitt svar var, Bra då vet vi det! Tack!
Det är fortfarande isbark på grusvägen utanför oss, jag är väldigt glad för mina broddar när jag gick och hämtade daghunden. :up:

Han e' norrlänning, int' stann' han fö' litt svartisa :rofl: Men tack för erbjudandet :heart jag ska föra det vidare :up:

Vilka plantor till föräldrar! Vi vet ju hur det hade låtit om det blivit en olycka: "Oansvarig busschaufför körde barn trots blixthalka" :banghead:

Jag får kalla kårar av dom föräldrarna som uttryckt sig så! Jag hade inte kört en buss med skolbarn om det var snorhalt ute! IDIOTER!

Förstår dom inte vad konsekvenserna kan bli?

Kanar skolbussen i diket blir det ett jävla gnäll för det och "dom borde ställt in", kommer den inte pga. samma anledning, halkan, så gnäller det lik förbannat.

Måtten är 78 x 1,14 på den och en plasma får ju inte transporteras liggande för då kan den paja.

Ah just ja! Tänkte att jag kunde hämta den annars men den går väl inte in stående i en Volvo V70 då? Karln kommer hit imorgon och då hade vi kunnat ta en roadtrip till dig så du slapp åka ut hit.

Säg bra till vilken dag och vilken tid jag ska ha middagen klar!

Jag har minnen av svartis och sommardäck, min första bil hade bara sommardäck så den fick man lov att köra framåt med för stannade man så riskerade den att sakta glida ner i diket stillastående. :laugh:

Trevlig morgon jag hade! Steg upp för att kissa och trampade rakt i en hög med kattspya!

Kom då ihåg att jag kastade iväg honom inatt när han stog och hulkade i sängen :wtf:

Lunchtime! Lax med nån potatissallad och chokladkaka till efterrätt var det på dagens rätt i 1 klass på Sj :D inte för att jag är förtjust i lax men det går ner. Skönt att slippa köpa sig nått på pressbyrån i all stress med väskor å sånt vid tågbytet i Mjölby.

Ah just ja! Tänkte att jag kunde hämta den annars men den går väl inte in stående i en Volvo V70 då? Karln kommer hit imorgon och då hade vi kunnat ta en roadtrip till dig så du slapp åka ut hit.

Säg bra till vilken dag och vilken tid jag ska ha middagen klar!
Jag har ju en 855-a så där går den in lite på lut. Ska vi sikta in oss på nån dag i veckan som kommer? Vi håller det lite flytande pga. väderläget.

Trevlig morgon jag hade! Steg upp för att kissa och trampade rakt i en hög med kattspya!

Kom då ihåg att jag kastade iväg honom inatt när han stog och hulkade i sängen :wtf:
Kliva utanför tältet sömndrucken och kliva rakt i en blöt koblajja och nästan dratta på arslet är inte heller nån höjdare. Men man vaknar iallafall. :meh:

Jag har ju en 855-a så där går den in lite på lut. Ska vi sikta in oss på nån dag i veckan som kommer? Vi håller det lite flytande pga. väderläget.

Den 19/12 tävlar jag, den 22/12 ska jag vara på sjukhuset mellan 13-15 och den 23/12 åker jag till Karlskoga och firar jul.

Är hemma igen den 27/12 och är hemma över nyår. Vi ska fira nyårsafton hemma hos mig, bara jag och min karl och ev sonen, vill du komma den dagen? Så äter vi gott och spelar lite spel och bara har trevligt?

Den 19/12 tävlar jag, den 22/12 ska jag vara på sjukhuset mellan 13-15 och den 23/12 åker jag till Karlskoga och firar jul.

Är hemma igen den 27/12 och är hemma över nyår. Vi ska fira nyårsafton hemma hos mig, bara jag och min karl och ev sonen, vill du komma den dagen? Så äter vi gott och spelar lite spel och bara har trevligt?
27/12 blir perfekt för då kan han och jag hjälpas åt att få upp den. Ska bli jättetrevligt att ses igen och få träffa dina nära och kära. :)

Är sanslöst halt här också idag, låg en bil i diket såg jag när åkte nu på förmiddagen.
De som suttit i såg ut att må bra dock.
Förstår mig inte på föräldrar som klagar på att busschaufförerna inte vill köra barnen på blankis. Är väl bara bra det att de tänker på barnens säkerhet.

Morgonen här var heller ingen höjdare.
4 åringen hittade kaffeburken, kaffe öööverallt. I vattenkokaren, i kaffebryggaren, på bänken osv osv. Yay, precis så man vill börja sin morgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 896
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 489
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 303
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 753
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈