Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår lite bätte. Kollar på The day after tomorrow.
En av mina favoritfilmer :D

Kl
Jag är på 50 års fest. Det är segt. Jag har druckit en cider. Och magen är helt uppblåst pga mens :wtf: tur vi har nära hem... Efter kaffet (ja kaffet är på g nu, födelsedagsbarnet var inte super snabb på paket öppningen...) ska jag ta mig hem de hela 10 meter som är mellan mammas hus å festlokalen :grin:

Hej å hå vad den har dagen har försvunnit iväg... Jagade upp tre barn ur sängen vid tio tiden och tvingade i dem frukost vid elva tiden... Jag hann baka havrekakor innan jag åkte iväg för ett årsmöte (fråga inte, det är bara 10 mån försenat... :crazy:) som skulle börja runt kl 12 efter en prisutdelning... Tävlingen var dock försenad och jag ryckte in i kiosken och disken tills mötet kom igång kl 15. En hel del reddes ut och det ser bra ut för framtiden :up: Det behövdes nog tio månader för att vissa saker skulle få gro färdigt, i februari kommer nog föreningen att förändras en hel del men det innebär en stor förbättring för verksamheten! Själv fick jag en jättefin blomma som tack för att jag har ställt upp en hel del under året som har varit, inget jag hade förväntat mig alls så det blev en väldigt glad överraskning! :love:
Hem och laga mat, och sen har jag bakat tre sorters kakor, grannen som jag har beställt matbröd av till jul ringde och sa att jag kunde hämta så jag sprang över och blev kvar där från 20:30 till 23:00... Vi skulle bara ta en kopp kaffe... Mycket som behövdes ventileras och pratas om och vi har haft ont om tid båda två de sista månaderna så det var massor som skulle hinnas med.

Nu har jag paketerat kakorna jag bakade och dricker te för att komma ner lite i varv för att kunna somna snart... :meh:

Vaken!

O funderar som i går natt...ska jag plugga det lilla eller det stora? För sova..nä, det är det för tidigt för.

Nu är Annie longerad, stallet fixat och hästarna har fått kvällshö. Hon är pigg men lyssnade ändå :)
Dags att softa fram till hästarna ska in för natten.
Jag löslongerade Madam ibland utan lina, det slutade alltid med att hon jagade mig med klapprande framtänder i nacken. :eek: :laugh:

Bittert minns jag att jag fick gå en universitetskurs i utfodring och hästens matsmältning för att mitt ex skulle ta mina fodertankar på allvar.
Blä för ex.
:down:
Här räcker det inte med universitets utbildningar, fast där är det främst familjen som är arsliga. Fast det är väl så det är när de har noll och inget intresse av att ens fråga vad man gör.

Bäst var när jag blev tillsagd att jag nog inte behövde en CV för det hade personen själv aldrig haft. Fick påpeka att det är lite skillnad att jobba inom industrin (och vara känd) och vara akademiker precis i början på karriären.

Efter att ha gjort en inbakad fläta hela en gång tidigare, fick jag den eminenta idéen att försöka göra kopiera Lagertha ur Vikings hårstil. Passar det i krig borde det passa i fält liksom.

Några allmänna funderingar då här efteråt:
- hade de ned sig hårfrisörskor i krig eller hur fick de upp det?
-fanns det hårnålar på vikingatiden?
- visserligen set jag lite badass ut men det är tur att jag har boobisar så jag inte misstas för en karl.
- vart kan man gå svärd lektioner? Jag menar ska man go in kan man lika gärna go all in.
- behöver fortfarande en krigshäst.

Lova mig att du bokar en läkartid det första du gör imorgon, för så ska du inte behöva må :(
Det känns som jag bara är, att jag inte har någon mening med livet längre. Ska gå till kurator efter nyår, men det hindrar mig inte från att må som jag gör ändå.. vet inte om julen är en bov i dramat.
Vill på ett sätt inte åka hem och fira jul och bli påmind om hur ensam jag faktiskt är i jämförelse med alla mina lyckliga syskon osv. Avundsjuka är inte fint...

Det känns som jag bara är, att jag inte har någon mening med livet längre. Ska gå till kurator efter nyår, men det hindrar mig inte från att må som jag gör ändå.. vet inte om julen är en bov i dramat.
Vill på ett sätt inte åka hem och fira jul och bli påmind om hur ensam jag faktiskt är i jämförelse med alla mina lyckliga syskon osv. Avundsjuka är inte fint...
Jag tror säkert dina syskon också mår dåligt ibland! De flesta har ju en fasad som de visar utåt.

Skälv har jag precis börjat med medicin mot deprition, vilket jag inte trodde att jag var...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 887
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 483
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 302
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 748
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Husvagnsrenovering
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur