Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker portvin, äter Stiltonost och tittar på Richard Wolffs Piaf-kabaret och tänker tillbaka på när pappa tog med mig på en resa till Paris. Jag var 10 år och jag fick välja vilket museum jag ville tillbringa tiden pappas möten varade.

Älskade Pappa, tack för att du vågade, jag hade the time of my life!:heart

Tillbringat nästan hela dagen med en god vän. Hämtade henne på förmiddagen och hon överraskade med en gåva från sin mor som var en stark och viktig kulturpersonlighet i bygden. Vännen och hennes syster hade bestämt att de skulle ge av moderns saker till en del utvalda vänner. Jag fick en glasvas av Ardy Strüwer. Ett fint minne av en stark och särpräglad kvinna.

Sedan tillbringade vi ett antal timmar på ett galleri där vi inbjöd till glögg och gemenskap mitt i utställningen. Ett antal fina möten med människor. Och en del rövarhistorier. Bl.a. av en biskop som kom förbi och berättade om när Desmond Tutu och hans fru letade efter biskopens navkapsel mitt i skogen...

När vi for hemåt bestämde vi att vi skulle gå på en kyrkokonsert med julsånger på hemmaplan. Fullsatt kyrka och en mäktig körupplevelse blev det.
Vilken dag!
Jag höll på att somna när jag väl kom hem hit och fick landa i tystnaden i huset.

@tanten: Vi hade så gärna velat träffa dig men det gick bara inte :( vi hade planerat att handla allt idag så vi inte behöver åka iväg innan han åker hem den 23:e

MEN jag kommer att bli hemma över både jul och nyår så om någon vill komma förbi på glögg, kaffe eller baccanalisk övernattning (aka Buketräff) är ni välkomna :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 891
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 487
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 303
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 752
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner