Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte sova pga smärta i ena höften. Finns där hela tiden, ibland skär det till som om nån vridit om en kniv.
Började smått igår. Haltar när jag går. Har sökt på ischias men tycker inte det riktigt stämmer.
Dessutom har mamma (och tydligen även mormor) haft samma problem. Mamma har gjort diverse utredningar för flera år sen utan egentligt svar, mer än inflammation i muskelfästen troligen.

Varierar mellan höfterna men jag har inte haft mitt på tre år (sen jag började med immundämpande medicin. Dock slutade jag med en variant i somras...).

Så, det blev en hel roman.
Så har jag det i ett knä, en höft och en fotled ibland plus diskbråcket förstås och då hjälper det att massera in kamfersalva från Granngården men det gäller att ta det direkt för då försvinner det till nästa dag och att massera hårdhänt.

Varken kamfer eller naproxen är tyvärr lämpligt, dels pga tidig graviditet (redan genomgått ett missfall så tar inga risker) och pga Crohns.

Citodon lär jag bara få tag i om jag går till läkare, men är inte hemma så besök på vc blir tidigast 28e, om de ens har nån tid.

Annars funkar ett par citodon i kombo med naproxen för höft o disk.

Jag är tom HD röntgad UA :D
Beror på hur genuppsättningen (eller nåt,,,typ) är byggd, peta i mig nåt med morfin och det,,,,,,,händer inte ett smack. Jag har en omärkt burk med piller jag fick av en veterinär för många år sen och det är det enda som funkar bra, allt annat är rena skämtet, ja förutom kamfersalvan då. Tyvärr är veterinären död sen länge (nej han dog inte av pillren utan av ålderdom) så jag kan inte fråga vad det är i burken men den lär räcka läääänge för det behövs bara 1/4-dels piller nån gång i halvåret så är jag på banan igen och jag har inte känt av några värre biverkningar. :up:

*Gnääääägggg* :o

@hastflicka Det känns lite fel att läsa dina inlägg,vi hoppar i lopplådan och du käkar middag :D
Hur varmt/kallt kommer ni ha på julafton? Så jag vet om jag ska bli avundsjuk eller inte.

Vaknar till av att hundarna springer upp och ner i sängen och ser sen i ögonvrån hur Aros sätter sig och KISSAR på ett täcke som ligger i ena hörnet typ 3 cm ifrån Yoda :rage:

Så hundarna rastade och täcke i tvättmaskinen och skvättskydd på Aros :mad:

@hastflicka Det känns lite fel att läsa dina inlägg,vi hoppar i lopplådan och du käkar middag :D
Hur varmt/kallt kommer ni ha på julafton? Så jag vet om jag ska bli avundsjuk eller inte.

Enligt vader gudarna kommer vi att ha 6 grader Celsius och sol pa julafton. :crazy: Nu skiner solen har varje dag ... mellan skurarna.:angel: I borjan pa January aker vi nog till Florida for en manad eller tva innan vi har kommit i ordning pa riktigt och skaffat hus och verkligen blivit bofasta har i Oregon.

Och jag vaknade för tidigt, fortfarande med förhöjd temp :down: däremot med lite aptit också så nu blir det varm choklad med polkagris i :d

Ligger kvar i sängen. Tror mamma gör köttbullar till imorgon, låter som det i köket. Är nog dags att gå upp.

Äter ris ala malta till frukost :) fast med clementiner till.
Ska koka grisfötter idag, höll nästan på att glömma det, och när maken kommer hem ska vi hugga en gran (nej, vi stjäl inte innan någon hinner uppröras ;) ) så det blir julstök ikväll. Skinkan ska in i ugnen också. Och slå in julklapparna, alla två. Lagom utmanande! Svågerns barn, som är de enda oersoner vi köper julklappar till, får drivor med svindyra platsmojänger av mor och farföräldrar, så vi satsar på böcker. Känns som en bra motvikt och det uppskattas också, inte minst. Ingen av föräldrarna läser direkt, men läser gärna högt för barnen, så jag som bokmal ser dt som min plikt att inviga dem i läsandets underbara värld :D

Har rast på jobbet var så nöjd över att ha fått på calprotektin innan 8.30 insåg jag missat lite när maskinen går så får avbryta och krångla innan jag fick ordning på skiten (höhö).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 858
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 454
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 297
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 719
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Årets skattebesked
  • Masked singer 2025

Hund, Katt, Andra Djur