Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag tycker att barnens träning i att bli "independent" inte ska riskera att gå ut över djur. Inte heller vara något som är för tufft för barnen. Att skicka i väg dem osäkra på om de har tillräckligt med pengar ÄR oansvarigt, tänk att stå där med sin älskade kanin och inte veta om man kan betala eller inte!! Herregud, man kan ju få men för mindre.

Hade föräldrarna gjort nån form av deal med veterinären på förhand har ju den dealen kommunicerats väldigt illa till barnen så oavsett har ju föräldrarna klantat sig. Ungarna ska inte stå där ensamma med kaninen och oroa sig för om de kan betala eller inte, det är liksom inte schysst.

Det är en sak att skicka ungen till affären och dom får se till så givna pengarna räcker till handlingen och en helt annan att skicka iväg ungen till veterinären och ungen inte vet om pengarna räcker för att rädda sitt älskade djur.

Det finns olika läror i livet och en sådan ska inte ett barn behöva ta, det ska en vuxen göra.
Skulle aldrig utsätta mina barn för något sånt.

Jag är gråtfärdig. Mina katter har börjat reagera på de jävla smällarna. Inte väldigt illa men illa nog (och FAAN vad högt det smäller, har aldrig hört det så högt förut).

Jag kommer att dedikera väldigt mycket tid till att få politikerna på både lokal och nationell nivå att förbjuda dessa jävla fyrverkerier. Jag är helt ärligt asförbannad.

Jag är gråtfärdig. Mina katter har börjat reagera på de jävla smällarna. Inte väldigt illa men illa nog (och FAAN vad högt det smäller, har aldrig hört det så högt förut).

Jag kommer att dedikera väldigt mycket tid till att få politikerna på både lokal och nationell nivå att förbjuda dessa jävla fyrverkerier. Jag är helt ärligt asförbannad.
Jag är för att fyrverkerier ENDAST får skjutas av proffs. Så det bara blir ett fyrverkeri vid tolvslaget. Då kan de med djur veta när, var och hur de kan undvika detta. Samtidigt är det mycket bättre att se ett fyrverkeri av proffs.
Ingen kommer heller till skada osv. Jag ser bara fördelar med att proffs sköter fyrverkerierna.

12391336_992337210808144_4286011454526285724_n.png

Jag är för att fyrverkerier ENDAST får skjutas av proffs. Så det bara blir ett fyrverkeri vid tolvslaget. Då kan de med djur veta när, var och hur de kan undvika detta. Samtidigt är det mycket bättre att se ett fyrverkeri av proffs.
Ingen kommer heller till skada osv. Jag ser bara fördelar med att proffs sköter fyrverkerierna.
Förutom alla vilda djur som inte har nån aning och människor som mig som far illa av fyrverkerierna.
Jag kan aldrig tycka att det är okej med fyrverkerier, jag själv avskyr dom och tanken på att behöva lämna sitt hem för att slippa må dåligt bara för att nån inte har mer vett än att förstöra miljön och skrämma vilda djur och andra. Ne någonstans idiotförklarar jag människor som på något sätt stödjer fyrverkerier. Vi vet så mycket bättre i dag än man gjorde förr och att stoppa huvudet i sanden bara för att det är nyår är och förblir i mina ögon ren ren idioti och jag drar mig inte för att idiotförklara dessa människor.

Är så otroligt lättad över mina vovvar just nu, finns en hel del idioter här i krokarna som skjutit raketer hela dagen..Men som tur är har vovvarna bara tittat upp nyfiket när det lyst upp utanför fönstret för att sedan lugnt gå och lägga sig!

Och snart blir det efterrätt!:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 595
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 309
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 521
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 072
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Förslag på passande matskål?
  • Annonsera mera hundar 2