Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tagit fram gourmetskinka och rökt renstek ur frysen och paketen ligger på upptining. Ingen förväntar sig att jag ska ha med nåt dit jag ska ikväll (gamla grannar-bönder) och då tänkte jag fylla en kasse med godsaker. Dricka och chips packar jag också ner för jag behöver minska lagret lite. :D

Hittade den, men ser ett litet problem.... min mobil dör så fort det är kallt ute även om den har fullt batteri. :down:
Då ser jag lösningen, skaffa en skitmobil som funkar i kyla och ha den som fjärr, alla mobiler med blåtand och wifi lär funka och då behöver du ju inget kort i den. :up:

Då ser jag lösningen, skaffa en skitmobil som funkar i kyla och ha den som fjärr, alla mobiler med blåtand och wifi lär funka och då behöver du ju inget kort i den. :up:
Den enda gamla mobil jag har som ev passar in på det där är min sony ericsson w508, tror dock den är för gammal. Annars har jag en Nokia 3310 me, som förvisso är låst...

Den enda gamla mobil jag har som ev passar in på det där är min sony ericsson w508, tror dock den är för gammal. Annars har jag en Nokia 3310 me, som förvisso är låst...
Fråga runt lite, det finns alldeles säkert nån som har en gammal fåne som samlar damm men funkar, när jag behövde ett par för en applikation hittade jag dom på tippen i återvinningen och var snabb att stoppa ner dom i fickan. :D

Inga finkläder på än, och lär nog inte bi heller. Får se om jag orkar ta mig i ett par strumpbyxor :p
Här har dom börjat skjuta lite smått. Hoppas alla djur klarar sig. Lillasyster tycker såklart det är mycket spännande att se "fajerworksen" :p Låter bra roligt när hon säger det, 5 år, pratar norska med en släng engelska mellan varven :p

Har du testat Muckboots? Det är dom enda som håller mina fötter någotsånär tinade, allt annat är uteslutet den här årstiden. Jag drog i dubbar i mina, en skitbra investering. Muckbootsen tål gödsel, oljor, är vattentäta (dom är av neoprene och har fukttransporterande barriär) och finns i flera varianter.
Jag har kikat lite på dem, jag blev lite fundersam när jag hörde en bekant beklaga sig att de fick flera små hål i sig när han var ute och jagade i vassen, så frågan är hur tåliga de är i lite "vassare" :p terräng, vi är ju ofta ute på mossen och i fuktiga marker..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 540
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 303
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
47
· Visningar
1 419
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 048
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur