Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men bara liiiite va? ;)

Okej, jag håller med, det där är garanterat att gå över gränsen. :)
Ja, lite. Har redan lånat med mig den hem några gånger. Dels för att "selfie-kameran" är bättre på den än vad den är på min egen, hahaha. Perfekt när man ska försöka ta en bild med sig själv och hästen. Funderar dock på att skaffa en selfiepinne för att få med mer i bild. :)

Är förvisad till datorn medans maken lagar maten, stackars mig...

Är dock nykter eftersom vi ska till vänner på bilavstånd för tolvslaget, efter det att jag har kvällsfodrat. Pållarna får lyssna på Malena Ernman i kväll !

Ah, det är väl nackdelen när man har djur vid den här årstiden..

Jadå, hittade henne när jag klev in i sadelkammaren och hon såg lite förvånad ut och sen "nämen, åååh är det du~ purr purr :love:" och stryka sig mot benet.
Sen satt vi på en bänk och kelade i säkert 5min om inte mer, hon kunde knappt ligga still i knät och slickade på mina vantar. Mysigt.
Vad gosigt :)
Min katt har gömt sig i tvättstugan för smällarna :(
Jag kollar på något halvtråkigt program om 90talet och väntar på en dokumentär om katter. Velar mellan den och disneyfilm dock :p

Det är alltid de vuxna som måste ta huvudansvaret för husdjuren, att det ska vara så svårt :(

Sjalvklart, men da vi inte vet hur diskussionen lat hemma med foraldrarna vet vi ju inte om det var "daliga foraldrar" som lat barnen ta ansvaret sjalva, eller "bra foraldrar" som hade en bra diskussion med barnen for att lara dem vad det kostar att ha djur? Jag skulle mycket val ha kunnat skicka ivag mina soner med kaninen till vetten sjalva ... och sagt att om det behovs mer pengar far ni ringa sa kommer jag.

Jag tycker att man som förälder alltid ska sköta veterinärkontakt etc när det gäller ens barns djur. Att skicka ungarna själva, som inte ens är säkra på hur mycket de har råd att betala, är i mitt tycke oansvarigt och ingenting annat. Veterinären kan komma med otroligt mycket information och instruktioner som jag anser det vara förälderns sak att 1) ta in och 2) se till att de efterföljs.

@hastflicka

Jag tycker att man som förälder alltid ska sköta veterinärkontakt etc när det gäller ens barns djur. Att skicka ungarna själva, som inte ens är säkra på hur mycket de har råd att betala, är i mitt tycke oansvarigt och ingenting annat. Veterinären kan komma med otroligt mycket information och instruktioner som jag anser det vara förälderns sak att 1) ta in och 2) se till att de efterföljs.

@hastflicka

Vi vet inte om foraldrarna varit i kontakt med veterinaren, om de redan gjort upp om hur betalning ska ske ... eller de kanner varandra personligen. Kanske det ar ett aterbesok?
Som sagt, Jag skulle ha kunnat skicka mina soner med ett djur till vetten for att de ska forsta att det finns andra kostnader inblandade ... Jag skulle dock foljt med (om inte vetten var en personlig bekant jag gjort upp med innan) men lamnat over ansvaret till dem ... Min mamma skickade mig ensamen pa flera sadana "ovningar". Inte alltid trevligt for mig, men varje gang oerhort larosamt, inte minst i att bli independent.

Ätit hummer och entrecote, ska komma ihåg att ta ut efterrätten ur frysen när jag skrivit klart detta. Wish me luck :nailbiting:
Grevinnan och betjänten strax, se vem som ev inte kan några repliker :D

Inte alltid trevligt for mig, men varje gang oerhort larosamt, inte minst i att bli independent.
Och jag tycker att barnens träning i att bli "independent" inte ska riskera att gå ut över djur. Inte heller vara något som är för tufft för barnen. Att skicka i väg dem osäkra på om de har tillräckligt med pengar ÄR oansvarigt, tänk att stå där med sin älskade kanin och inte veta om man kan betala eller inte!! Herregud, man kan ju få men för mindre.

Hade föräldrarna gjort nån form av deal med veterinären på förhand har ju den dealen kommunicerats väldigt illa till barnen så oavsett har ju föräldrarna klantat sig. Ungarna ska inte stå där ensamma med kaninen och oroa sig för om de kan betala eller inte, det är liksom inte schysst.

Sjalvklart, men da vi inte vet hur diskussionen lat hemma med foraldrarna vet vi ju inte om det var "daliga foraldrar" som lat barnen ta ansvaret sjalva, eller "bra foraldrar" som hade en bra diskussion med barnen for att lara dem vad det kostar att ha djur? Jag skulle mycket val ha kunnat skicka ivag mina soner med kaninen till vetten sjalva ... och sagt att om det behovs mer pengar far ni ringa sa kommer jag.

Håller helt med @niphredil
Att vara delaktig som barn är en sak. Att låta barnen sköta veterinärkontakt själva stöttar jag inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 540
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 303
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
47
· Visningar
1 419
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 048
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur