Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom på att jag måste berömma mig för att jag var duktig och frostade av frysen i köket igår!
Finemang med kallgrader när man ska frosta av. :up:
Jag passade ju också på, samt sanerade ut det som blivit bortglömt längst ner i lådorna. Jag hittade nötkött, råmjölk och broccoli så idag blir det råmjölkspannkaka, nötköttet mal jag och så gör jag lasagne för lasagneplattor har jag flera paket av i frysen (det är såndär färsk variant som jag hittar lite då och då men bara nåt paket i taget) och rotfruktsgratängpåsar har jag några, perfekt att blanda ner broccolin i den smeten.
Jag brukar göra massor på en gång och så fryser jag ner portionerna som blev över i sådana där byttor som lokala turken har till hämtmat för dom är lagom stora, skitbilliga och tål micro samt diskmaskin. :)

Vart ute i ca en timme i närliggande skolas lekpark. Sen upplyste lillasyster att hon var trött och ville hem :rofl:
Solen lyser här :eek::up: tidigare molnfritt men börjar dyka upp lite moln nu.

Jag skulle vilja gå en lååååååååååååååång promenad med hunden men det är verkligen snorhalt,efter snö.regn i natt och nu är det blankis överallt,är inte så sugen på att riskera ett nytt handledsbrott.
Har visserligen broddar men tycker jag får fel gång med dom på och får då ont i höfterna.

När jag åkte hem från nyårsfesten inatt passerade jag en butik och det gick liksom inte att låta bli att "bara titta lite i containern" :angel: så nu finns det ögg, cognacsmedvurst, smör, mjölk, juide och frukt i huset igen. Wienerbröd till kaffet :d är faktiskt inte fel det heller med tanke på det uteblivna priset.:p

Jag skulle vilja gå en lååååååååååååååång promenad med hunden men det är verkligen snorhalt,efter snö.regn i natt och nu är det blankis överallt,är inte så sugen på att riskera ett nytt handledsbrott.
Har visserligen broddar men tycker jag får fel gång med dom på och får då ont i höfterna.
Jag köpte skruvdubb och drog i dom i mina Muckboots och dom funkar skitbra och märks inte mer än att fästet blir bättre än bra på is. Broddar är skit konstaterade jag efter att ha bytt till dubb.

Gott nytt år alla! Jag har haft en trevlig nyår med alldeles för mycket god mat. Var fortfarande mätt när jag vaknade i morse :o. Har därför sunkat runt med te och sällskapat med sambon hela fm. Nu först dax för brunch.

Lider med er som far illa av alla smällare och fyrverkerier. Tyvärr är jag själv som ett lyckligt barn och fullständigt älskar det. Moraliskt är det tokfel på alla sätt så köper aldrig något själv men unnar mig att gå ut och titta på när andra skjuter. Stödjer ett förbud men barnet i mig gråter.

@Galant: Fast de flesta av oss är nog inte för ett totalt förbud (även om det vore skönt) utan att det ska skötas av proffs via kommuner och/eller idrottsföreningar som måste ha tillstånd i förväg (och givetvis indraget tillstånd om det missbrukas).

Se på vad som händer i Arvika just nu :(

En nioårig flicka har fått en fyrverkeripjäs i ögat och en 15 åring har skadats med. Stort bostadshus i Arvika brinner troligtvis pga av fyrverkeripjäs.

Undrar om dom fortfarande tycker det är värt det. Oavsett om professionella sköter fyrverkerierna kan folk skadas och hus kan börja brinna. Och sen alla andra aspekter som rädsla, djur osv.

Nej min inställning är fortfarande densamma :(

Kollar dodgeball
Ska ut med hunden och sen är vi bjudna till grannen på mat.
Bjöd in henne igår då hon satt ensam och vi hade massa mat så hon blev jätteglad.
Sen fick jag ju tillbringa tiden mellan 22-01 i sängen med hunden men hon fixade det riktigt bra ändå.

En nioårig flicka har fått en fyrverkeripjäs i ögat och en 15 åring har skadats med. Stort bostadshud i Arvika brinner troligtvis pga av fyrverkeripjäs.

Undrar om dom fortfarande tycker det är värt det. Oavsett om professionella sköter fyrverkerierna kan folk skadas och hus kan börja brinna. Och sen alla andra aspekter som rädsla, djur osv.
Läste det om nioåringen
"Familjen har gjort som de ska. "Jo såklart de säger det
Här sköts det hejvilt bland husen för att gå 400 m för att skjuta ut mot åkrarna är ju jobbigt

Djur och människor far illa av skjutandet så moraliskt sett kan man inte göra något annat än vara för ett förbud @athena_arabians. Hur omfattande det ska vara kan väl diskuteras men det är knepigt att försvara det även om man som jag älskar det. Mitt nöje kommer alltid väga lättare än andras lidande. Dessvärre är den inställningen svår att leva efter i många andra frågor.

Läste det om nioåringen
"Familjen har gjort som de ska. "Jo såklart de säger det
Här sköts det hejvilt bland husen för att gå 400 m för att skjuta ut mot åkrarna är ju jobbigt
Oavsett om dom gjort som man ska har dom hanterat explosiva ämnen och det kan gå fel.
Det jag tänker på är hur den stackars lilla flickan mår och hur hon kommer må kommande nyår resten av sitt liv eller så fort nån bränner av en raket i hennes närhet.

Människors bekvämlighet och impulsivitet är för stark för deras eget bästa ibland. Dumheten kanske också. Förjävligt när det går fel och såklart ingen som tycker att det var värt det i efterhand.

Oavsett om dom gjort som man ska har dom hanterat explosiva ämnen och det kan gå fel.
Det jag tänker på är hur den stackars lilla flickan mår och hur hon kommer må kommande nyår resten av sitt liv eller så fort nån bränner av en raket i hennes närhet.
Ja jag såg grannens barnbarn på 9 0r vara ute och skjuta smällare och raketer, inte värsta sorten men de pep upp i luften och åt alla håll.
Inga vuxna ute då.
Hemskt att barn ska skadas för att vuxna inte tänker

Det finns ganska mycket vi gör och utsätter oss, och våra närstående för som kan gå åt skogen med långtgående konsekvenser. Hästar och ridning tex

Jo så klart det är så men hästar och ridning orsakar knappast förgiftningar, miljöföroreningar, bränder, panik på vilda djur och människor och visst kan man skada sig men det är inte riktigt samma sak anser jag.

Men jag fattar hur du menar :)

Shiiit, gick ner till stallet strax innan kl 11 och kom in nu! :eek:
Trodde inte det skulle ta sååå lång tid.
Tänkte väl på sin höjd 1-2 timmar, det jag misstänker är boven i dramat är broddningen... fy fasen rent ut sagt. Bakhovarna är inge kul att brodda, hästen är snäll men det blir jobbigt att hålla hov och verktyg/broddar som inte vill som jag vill osv. Slutade med att jag provad att lägga hoven på en pall, å när jag broddade av fick dom vila på stallgolvet.
Tror jag ska prova modell stallgolvet nästa gång när jag ska brodda, skönt både för mig och hästen. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 138
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 311
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
54
· Visningar
1 637
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 124
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka