Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon är en katt, vad annars? :confused: :p :D

Jag tycker hon ska vara lycklig och tacksam över att ha ett hem, anpassa sig efter min sömn, lämna blommorna, granen, hunden, soffan och kartongerna i fred.

Men icke!

Jag tycker egentligen synd om henne, hon blev inburen i ett hus av en kastrerad hankatt och ingen äger henne. Hon är ljuvligt söt och oskyldig och jag är glad över att hon vågar leka och att hon mår bra här :love:.

Hade dock inga planer på att skaffa en katt till så vi får se hur detta utvecklar sig innan jag bestämmer mig för om hon får stanna här eller inte. Först och främst måste hon vänja sig vid människor och inte vara rädd för dom. Tippar på att hon är runt 14-16 veckor nu så hon är inte så gammal ännu.

Varit ute och skrittat i kylan en timme. Kalla lår och tår - jajamen! Kände att Annie hade lite spring i benen så efter ridturen gick vi till en av mina hagar där jag släppte henne. Hej o hå vad det gick undan :)

Varit ute och ridit i snövädret. Det kommer ner stora tussar med snö. Lite sent men jag gillar det. Lilla bruna är rätt skeptisk, soptunnor och annat som är halvtäckt med snö kan vara farliga och trillar det snö så gör han lufthopp rakt upp. Lilla plutten :love:. Nu te och macka, magen mullrar högt, samt filt i soffan. Sviker buke och fortsätter på Keplers senaste. Vad händer när man dör?

haft kul i skogen och tolkat med ungarna :) Bäst enl dem var uppförsbacke i snabb trav (och enl fröken H att få rida på min häst så klart, det smällde nog snäppet högre)
Barnsligt roligt och LG fick många godisar efteråt, så mycket nöjd häst också ;) Han är sån guldkille, det finns så tokmycket krut i honom, men han kan verkligen anpassa sig efter omständigheterna och är väldigt rädd om ungarna. Inte bara för att de matar med godis (även om det samlar pluspoäng så klart!).
Och det är kul att vara lektant också :angel:

Försöker undvika att frysa ihjäl. Trodde igår att jag skruvat på värmen i elementen. I själva verket hade jag skruvat AV den helt. Bra där törnis, jättebra! :rofl: Hade behövt stärka och värma mig med kokhet conjacsglögg men den är tyvärr slut :cry:

Så då är jag på tåget hemåt. Att det ska ta sån tid med tåg :meh: flygresa kristiansand-kastrup: 1 timme. Tåg kastrup- kristianstad : 2.5 timme :banghead: yay för tåg, byten och väntetid! Räknar vara hemma vid åtta, behöver nämligen vänta 15 min på stadsbussen när jag väl kommer hem :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 523
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 321
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
57
· Visningar
1 739
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 176
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka