Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gjort godis på olika sorters torkad frukt, pistagenötter, mandlar, kokos och jordnötssmör. Det höll på att ta kål på min stavmixer men det var det värt. :d
Är det sockerfritt så vill jag ha recept

Dobbis som lider av sockerabstinens (medlem i 0 socker tråden)

Har kommit hem, slängt ihop ett blogginlägg och tänker nu duscha och äta blodapelsiner i duschen. Sjukt smidigt. Man får äta blodapelsiner, det är kladdfritt och man blir samtidigt sanerad!
Blodapelsinsfrossa i duschen, DET ska jag anamma för det är ju så jäkla gott och blodapelsiner som är nästan övermogna och jättesaftiga finns i mängder i containrarna om nån månad. :d

Jag har ännu inte kommit ut ur dumpstringsgarderoben på fejjan men snart är det dags känner jag, jag skiter i vad folk tycker och jag är ju "uteliggare" hela somrarna i hängmattan och flyttar inte in innan det blir frost. :D

Är det sockerfritt så vill jag ha recept

Dobbis som lider av sockerabstinens (medlem i 0 socker tråden)

Inget tillsatt socker, men jag använde inga mått. Tog ett gäng dadlar, några torkade fikon och lite russin, lite pistagemandlar och hällde på lite mandlar och riven kokos. Mixade tills mixern höll på att ge upp, blandade i ett par matskedar jordnötssmör och mixade lite till. Det blev en rätt fast deg som var lätt att göra små bollar av som jag rullade i kokos.

Jag tycker det är rätt underbart att det äntligen blivit en riktig årstid. Och inte bara det där 8-10 grader, ösregn och lera som vi haft det senaste året.:up:

Dags att borsta tänderna och krypa i säng. Imorgon är det vardag igen. Bara ungefär 6 månader kvar till närmsta längre sammanhängande ledighet. :meh:

Förresten: BILD!

svårt att få bild på rågoset, men lite åt det här hållet
5352-1452111846-9ff76bab94729e3c97d9b4500ac90c96.jpg

5353-1452111872-2a847b9ab0ab2d30a027adfb3f5eeffc.jpg

Tycker det var länge sen vi såg @LadyCovergirl?

Det är nog sant. Igår och i förrgår hade jag extremt jäktiga dagar på jobbet. Var det fler missade dagar tro?
Idag var jag ledig vilket innebar uteritt med ena ponnyns medryttare följt av bio med dotter, fixande av fransar, möte om nytt TV-abonnemang, matlagning och kvällsfodring. Ska dessutom sova strax eftersom jag tänkte fixa stallet före jobbet.

Haft en väldigt trevlig dag med fika, palttillverkning med kollegor, paltkoma, kinderägg, star wars på bio och ett avsnitt av american horror story hemma hos Stumpe :p sen cyklade jag hem i 8.7 minus. Friskt och härligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 536
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 303
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 387
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 047
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Torrfoderdjungeln..
  • Rintränings- och utställningstråd