Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 704
Status
Stängd för vidare inlägg.
Grrr och morr.

Åkte till huvudstaden imorse. Pga tågkaos var det ett annat tågsätt så det fanns ingen bistro och jag fick inget kaffe. :banghead: Men Stockhom var fint, sammanträdet konstruktivt och till och med solen tittade fram en stund.

Blev klar tidigt och försökte boka om biljetten men det gick inte för tåget var fullt.:banghead: Så jag fick stappla runt i city i två timmar tills mitt bokade tåg skulle gå. Var så less så jag blev tvungen att köpa te och några små presenter till avkomman. (fast januari som vanligt har köpstopp)

Kommer hem och möts av spöregn och snålblåst.:banghead: Hemma är det utkylt eftersom jag inte eldade igår.:banghead: På väg ner till pannrummet halkar jag på en isfläck på gräsmattan och skitar ner byxor, vinterjacka och mina skor i gyttjan. :banghead:

Så nu ska jag ta ett STORT JÄVLA GLAS rödtjut.
Eller tre.

Jobbet gick inte speciellt bra idag, på vägen hem från skogen (promenaden där med hundarna var åtminstone underbar!) så tänkte jag köpa en målarbok och något gott att äta men då började en varningslampa i bilen lysa, den för motorn... Åkte raka vägen hem istället. Under eftermiddagen har sedan valpen lyckats kissa inne på parkettgolvet, grannes hund har skällt en hel del, någon granne borrar, jag mår illa och snart ska jag ut till garaget för att kolla på bilen. Ska även ringa till arbetsplatsen som jag skulle till imorgon och säga att jag nog inte kan komma dit pga bilen :banghead:

Imorgon måste jag roa mig med att försöka få bilen till verkstad och försöka få den fixad på en gång, jag måste ha den i jobbet på måndag...

Och ja, pga illamåendet är det ju ingen idé att försöka trösta sig med något gott att äta heller.

Gick åt helvete idag på akademiska men jag håller masken och låsas utåt att det gick bra ett tag till tills allt är bekräftat.

Här börjar det blåsa på också. Rasade ett träd över staketet i min sommarhage :rage::cautious: och ett till hade rasat en liten bit bort längs vägen. Får se om det blir fler..

Jag dricker varm kakao för första gången på evigheter och lyssnar på regnet som smattrar mot rutorna. Mysigt när man sitter inne men jag hoppas det lugnar sig inför morgondagens shoppingrunda :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
275
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 842
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 892
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 326
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka